• funfactory

Hej! Detta är en skoluppgift, kan du hjälpa mig?

Pga. min förra tråd blev avstängd vill jag bara påpeka att denna undersökning endast är ett skolarbete. Dvs att jag inte tjänar pengar på denna undersökning. Utan jag läser marknadsföring i skolan och har fått till uppgift att göra en marknadsundersökning. Jag valde att gå till familjeliv eftersom här finns så många olika människor. Därför gör jag ett försök till.. annars får jag leta mig någon annanstans :)

"Hej! 
    Jag jobbar(studerar) just nu med en marknadsundersökning och jag skulle behöva din hjälp och din åsikt för att få fram ett resultat. Undersökningen handlar om dig som har ett husdjur. 
    Så om du har en minut över skulle det vara snällt om du ville svara på lite frågor angående att skydda sina husdjur på balkongen eller altanen! 
    Klicka på länken så kommer du till min enkät där du kan svara på frågorna. Du är fullständigt anonym. 
    Tacksam för din hjälp och åsikt. På detta viset kan vi utveckla och göra vår produkt bättre. 
  • Svar på tråden Hej! Detta är en skoluppgift, kan du hjälpa mig?
  • funfactory
    skorpionen80 skrev 2010-04-21 09:29:34 följande:
    Men håller verkligen ett kattnät i persiennmodell för ett barn? Både vikt- och pill-mässigt?
    Det är tanken japp. 
    Nu har vi inte tagit upp alla våra idéer i just denna enkät. Men som kund ska du kuna välja storlek på maskarna i nätet. Det ska finns en möjlighet att köpa ett nät med mycket små maskar dvs det blir som ett myggnät för de som vill ha det. Sen ska man kunna välja styrka, färg osv också. 

Så tanken är att det ska hålla ja. Vi planerar inte att göra ett tunt slappt nät ;) 
  • funfactory

Lägger upp en sista puff ;)

• funfactory

Tycker det är fantastiskt roligt att läsa resultaten. 
    Enkäten kommer att vara öppen ett par dagar till - så har du inte svarat så gör det ;) 

Sen vill jag säga till den personen som svarat på enkäten och skrivit att jag är inkompetent och bara kostar massa skattepengar och massor med andra elakheter att det är rätt löjligt av dig att skriva så. Du utnyttjar din anonymitet till att vara elak. Det är vad jag kallar fegt. Vi studenter skrattar mest åt dig, det är patetiskt att bli arg och bitter över en sådan här liten sak som vår enkät.
  • sär skriven

Jag bor varken i storstad, by eller på landet.

Våra katter får inte lov att vara på balkongen.

Tycker enkäten är dålig, bristfällig och oproffsig.

• funfactory
    sär skriven skrev 2010-04-27 15:58:24 följande:
    Jag bor varken i storstad, by eller på landet. Våra katter får inte lov att vara på balkongen. Tycker enkäten är dålig, bristfällig och oproffsig.
    Tack för din åsikt. 
    Eftersom ni inte vet vad vi vill få svar på så kan du heller inte säga att den är dålig (för oss är den bra) du kan heller inte säga att den är bristfällig för du vet inte vad vi vill få ut av den. Du får gärna säga att den ser oproffsig ut, det spelar inte mig någon roll hur den ser ut utan snarare vad vi får ut av den. 
  • sär skriven
    funfactory skrev 2010-04-27 16:36:17 följande:
    Tack för din åsikt.  Eftersom ni inte vet vad vi vill få svar på så kan du heller inte säga att den är dålig (för oss är den bra) du kan heller inte säga att den är bristfällig för du vet inte vad vi vill få ut av den. Du får gärna säga att den ser oproffsig ut, det spelar inte mig någon roll hur den ser ut utan snarare vad vi får ut av den. 
    Eftersom den inte gick att svara på kunde jag visst säga att den är bristfällig, jag bor varken i storstad, i by eller på landet.
  • funfactory
    sär skriven skrev 2010-04-27 16:40:08 följande:
    Eftersom den inte gick att svara på kunde jag visst säga att den är bristfällig, jag bor varken i storstad, i by eller på landet.
    Så hur bor du då? Om du varken bor i storstan, byn eller på landet? på havet eller? Ja ursäkta mig att jag inte kunde skriva upp alla olika sätt att bo på. Om du inte hittar JUST det som passar dig så kan man åtminstone skriva det som ligger närmast. Men det klarar du inte av, men du klarar av att gnälla lite. 
    Tack för ditt gnäll, nu får du gärna gnälla på någon annan om du vill. 
  • Bevabus

Men jag trodde inte man fick söka hjälp för skoluppgifter heller, här på FL. Oavsett om det är pengar och företag inblandat eller. Senast när jag läste reglerna, vilket var ett tag sen så det kan ha ändrats, så fick man inte föra några undersökningar här alls till skolan.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • sär skriven
    funfactory skrev 2010-04-27 19:52:41 följande:
    Så hur bor du då? Om du varken bor i storstan, byn eller på landet? på havet eller? Ja ursäkta mig att jag inte kunde skriva upp alla olika sätt att bo på. Om du inte hittar JUST det som passar dig så kan man åtminstone skriva det som ligger närmast. Men det klarar du inte av, men du klarar av att gnälla lite.  Tack för ditt gnäll, nu får du gärna gnälla på någon annan om du vill. 
    Det finns ganska mycket som ligger mellan storstan, byn eller på landet. Jag bor i en stad med 80 000 invånare, vilket är varken eller.

Vad är det du inte klarar av? Ska man arbeta med sånt får man väl kunna ta lite kritik utan att vända alla taggarna utåt, och du fick min åsikt (som du bad om i trådstarten). Trist att du inte kunde ta den.
  • Colisa
    sär skriven skrev 2010-04-27 16:40:08 följande:
    För övrigt tyckte jag enkäten var helt okej, men det där reagerade jag också på. Hur kan man inte ha med mellanstora eller mindre orter, det är väl nästan det allra vanligaste? Vi har bara tre storstäder i Sverige. By tycker jag kan räknas in under landsbygd.
  • sär skriven
    Colisa skrev 2010-04-27 20:19:34 följande:
    För övrigt tyckte jag enkäten var helt okej, men det där reagerade jag också på. Hur kan man inte ha med mellanstora eller mindre orter, det är väl nästan det allra vanligaste? Vi har bara tre storstäder i Sverige. By tycker jag kan räknas in under landsbygd.
    Tydligen är havet den plats man bor på om man inte bor i storstan, i en by eller på landet, enligt TS sarkastiska svar på mina synpunkter.
  • Colisa

Hoppas det blir verklighet av er idé förresten! Ett fönsternät hade varit bra också. Bor i höghus och katten skulle aldrig överleva ett fall härifrån. Näten jag sett på internet verkar kassa och jag har inte plats och verktyg att bygga något själv. Så vi löser det genom att ha stängt överallt och svettas och gnälla hela somrarna! Balkongen är ett mindre problem, vi använder den sällan och i så fall stänger man ute katten från rummet som gränsar dit, men fönstren skulle varit skönt att våga öppna ordentligt!

• skorpionen80
    Colisa skrev 2010-04-27 20:29:17 följande:
    Hoppas det blir verklighet av er idé förresten! Ett fönsternät hade varit bra också. Bor i höghus och katten skulle aldrig överleva ett fall härifrån. Näten jag sett på internet verkar kassa och jag har inte plats och verktyg att bygga något själv. Så vi löser det genom att ha stängt överallt och svettas och gnälla hela somrarna! Balkongen är ett mindre problem, vi använder den sällan och i så fall stänger man ute katten från rummet som gränsar dit, men fönstren skulle varit skönt att våga öppna ordentligt!
    Vi bor också i lägenhet och löste fönsterproblemet för 1-2 somrar sen. Vi köpte två långa brädor (kanske 2x2x200cm), sågade av dem, spikade ihop dem till en ram som får plats i i fönsterkarmen när fönstret är öppet. Efter det satte vi på metallnät och myggnär. Vetktyg: Såg, hammare och häftpistol. Plats: Vardagsrumsgolvet. Så det går ;)

På balkongen har vi samma sak, men den är inglasad så det är ju lite lättare då...
  • funfactory
    Bevabus skrev 2010-04-27 19:55:24 följande:
    Men jag trodde inte man fick söka hjälp för skoluppgifter heller, här på FL. Oavsett om det är pengar och företag inblandat eller. Senast när jag läste reglerna, vilket var ett tag sen så det kan ha ändrats, så fick man inte föra några undersökningar här alls till skolan.
    En moderater har godkänt det och flyttade inlägget till just denna kategorin. 
    sär skriven skrev 2010-04-27 20:03:50 följande:
    Det finns ganska mycket som ligger mellan storstan, byn eller på landet. Jag bor i en stad med 80 000 invånare, vilket är varken eller. Vad är det du inte klarar av? Ska man arbeta med sånt får man väl kunna ta lite kritik utan att vända alla taggarna utåt, och du fick min åsikt (som du bad om i trådstarten). Trist att du inte kunde ta den.
    Om man inte hittar PRECIS det som passar så kan man ta det som ligger närmast. Ja det var kanske en miss att skriva STORstan för tydligen överreagerar du över detta. Detta handlar om perception för mig är storstan kanske en liten stad som Lund, Ystad eller Lidköping men även Malmö, Göteborg, Stockholm. Men för dig har det en annan betydelse. 
    Tyvärr man kan inte anpassa sig till att människor. I så fall måste jag fråga : Är du Man? Kvinna? Både och? Bytat kön inom 5år? osv. Som du kanske förstår så tar det ganska mycket tid.
    Jag har svarat på många enkäter som är gjorda av stora företag och många ser inte bättre ut än denna. 
    Jag kan ta kritik det är inte det som är problemet. Problemet är sättet du ger mig kritiken på. Det låter överlägset och du låter mer gnällig och bitter än seriös och professionell. 
    Sen är detta familjeliv också. Jag vet vad jag ger mig in på. Folk här älskar att hoppa på folk och slänga dynga på folks idéer och inlägg som hobby.
    skorpionen80 skrev 2010-04-28 07:21:57 följande:
    Vi bor också i lägenhet och löste fönsterproblemet för 1-2 somrar sen. Vi köpte två långa brädor (kanske 2x2x200cm), sågade av dem, spikade ihop dem till en ram som får plats i i fönsterkarmen när fönstret är öppet. Efter det satte vi på metallnät och myggnär. Vetktyg: Såg, hammare och häftpistol. Plats: Vardagsrumsgolvet. Så det går ;) På balkongen har vi samma sak, men den är inglasad så det är ju lite lättare då...
    Det är tyvärr inte alla som vill bygga sina egna skyddsnät av olika slag. Alla är inte lika händiga och det finns de som vill betala för att få en färdig produkt. Det finns en marknad för det. Sen tycker jag det är roligt att se folk som har byggt själva, de konsumenter som hellre bygger själv är heller inte vår målgrupp i detta fallet. 
    Colisa skrev 2010-04-27 20:29:17 följande:
    Det hoppas vi med ;) Det är egentligen en väldigt bra affärsidé. Speciellt när det faktiskt är lag på att ha nät nu förtiden (även om du släpper ut katten där eller ej) 
    Det finns ju en del lösningar men inte just den lösningen som vi har kommit fram till. Tack för din åsikt. 
  • skorpionen80
    funfactory skrev 2010-04-28 19:32:56 följande:
    Det är tyvärr inte alla som vill bygga sina egna skyddsnät av olika slag. Alla är inte lika händiga och det finns de som vill betala för att få en färdig produkt. Det finns en marknad för det. Sen tycker jag det är roligt att se folk som har byggt själva, de konsumenter som hellre bygger själv är heller inte vår målgrupp i detta fallet.
    Mitt inlägg var svar till 4361.
Svar på tråden Hej! Detta är en skoluppgift, kan du hjälpa mig?