• Jari

    Pappalediga pappor i Göteborg?

    Hej,
    det finns gott om mammor som hittar varandra här på Familjeliv och träffas och gör roliga saker med sina barn.
    Men det verkar värre för oss pappor. Men här är mitt försök.

    Är pappa till en dotter på snart 9 månader. Är just nu pappaledig torsdagar-fredagar och from juni är jag hemma på heltid juni-augusti.

    Tycker det vore kul att umgås med andra pappor här i Göteborg.
    För min del spelar det inte så stor roll hur gamla era barn är, men visst
    är det trevligt med samma härad. Så man nyligen upplevt samma saker.

    Så, finns det några pappor från Götet här som känner som mig?
    (pga att det kan bli få svar, så är mammor också välkomna)   {#lang_emotions_sunny}

    //Pappa Jari

  • Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?
  • Michael

    Ska vi säga nån gång vid 10-10.30? Var? Verkar bli regn till fredag. Nån inomhusaktivitet?

  • plr

    Jag ska käka lunch hos mormor vid 12, så innan dess måste jag sticka.


    Jag är öppen för förslag, men någon typ av aktivitet där barnen kan leka lite med varandra vore nog trevligt.
  • Michael

    Verkar inte bli mkt tid över för träff i morgon. Jag satsar på hushållsnära tjänster och tar nya tag nån annan dag. /michael

  • Jari

    Låter som att vi får boka om detta. Meija har haft två riktigt dåliga nätter nu (vår teori lyder fler tänder och så denna värmen). Så förmiddagarna är det inte bara hon som behövt sömn, utan även jag.

  • Jari

    Tjena pappor, vad tror ni om en fika på Lek o Bus-landet på Backaplan på fredag?

  • Jari

    Sån tur att dom har annat då.
    Inget besked från Michael ännu, så blir kanske bara vi fyra igen då.

    Vad sägs om kl 11?

  • Protection

    Jag tänkte också ansluta mig till denna tråden. Vi har en liten Melvin på 5 månader. Känner inte så många andra barnföräldrar i Götet. Vi bor i Utby. Just nu är jag sjukskriven hela juni ut till en början och hänger gärna med på något passande =)

    //Magnus

  • Jari

    Välkommen Magnus och Melvin!
    snubben.files.wordpress.com/2008/01/mm_1.jpg

    Prognoserna för denna vecka ser ju mycket bra ut, så vad sägs om en långpromenad i lämplig park/skog på torsdag eller fredag?

    Nu på torsdag så går jag på föräldraledighet på heltid, så sedan är jag inte längre begränsad till torsdag-fredag.

  • plr

    Torsdag för min del i såna fall, sambon är ledig på fredag så då är det andra planer.

  • Protection

    F-n, får inget meddelande när någon skriver i denna tråden så jag missade lite märker jag. Jag får nog lägga in "feeds" så det hamnar i mejlen så jag inte missar något till nästa gång.
    Nästa vecka kanske det är något på gång? Jag är som sagt hemma hela juni och tjejen blir nog glad över att få lite egen tid :p

    Jag har även skapat en grupp på Facebook för den som är intresserad. "vi i Göteborg med barn under 1 år". Just nu 6 medlemmar och några har träffats, några inte, men det kan bli något bra framöver =)

    //Magnus

  • Jari

    Får väl ansöka om medlemskap i er fb-grupp :)

    Idag måste jag dona hemma, men annars är jag på för aktivitet i princip vilken dag som helst.
    Vädret denna veckan ser ut att bli riktigt fint dessutom.

  • Protection
    Jari skrev 2010-06-14 07:12:56 följande:
    Får väl ansöka om medlemskap i er fb-grupp :)

    Idag måste jag dona hemma, men annars är jag på för aktivitet i princip vilken dag som helst.
    Vädret denna veckan ser ut att bli riktigt fint dessutom.
    Du är välkommen till FB-gruppen. Onsdag ligger det en preliminärdag för träff. Kan du/ni hänga på något då?
  • Jari

    Onsdag är inget planerat. Vad är det tänkt att göras? Och ska vi ta det här eller på FB? :)

  • Protection
    Jari skrev 2010-06-14 20:25:26 följande:
    Onsdag är inget planerat. Vad är det tänkt att göras? Och ska vi ta det här eller på FB? :)

    Inget är planerat än mer än att vi tänkte träffas några grabbar med barnen och fika.


    Alla förslag är välkomna. Det är väl lättare att maila varandra på FB. =)

  • Rullstolen

    Hej på er ungdomar/pappor!

    Mitt första inlägg här ;)

    Ska bli stolt pappa i feburari om allt vill sig väl!! Läste att det var fika på gång och jag är på men när ska vi köra? Eftersom mitt lilla kiddo inte har kommit än kan jag i princip alla dagar... Men som brukligt med oss grabbar blir det inget om ingen stampar hårt med stålhätteskon i marken! Så därför föreslår jag att någon som är begränsad vad gäller tid bara säger en tid så vi får något att utgå efter... Jag lovar att jag inte är inte gestapo bara kille Tungan ute

  • Mmm000
    Jari skrev 2010-04-20 23:25:48 följande:
    Hej,
    det finns gott om mammor som hittar varandra här på Familjeliv och träffas och gör roliga saker med sina barn.
    Men det verkar värre för oss pappor. Men här är mitt försök.

    Är pappa till en dotter på snart 9 månader. Är just nu pappaledig torsdagar-fredagar och from juni är jag hemma på heltid juni-augusti.

    Tycker det vore kul att umgås med andra pappor här i Göteborg.
    För min del spelar det inte så stor roll hur gamla era barn är, men visst
    är det trevligt med samma härad. Så man nyligen upplevt samma saker.

    Så, finns det några pappor från Götet här som känner som mig?
    (pga att det kan bli få svar, så är mammor också välkomna)   {#lang_emotions_sunny}

    //Pappa Jari
    Hej. Är nyfiken på vad alla rutinerade pappor gör hemma när de är pappalediga?? Då menar jag förutom att ta hand om barnet, vilka sysslor har man hemma medans mamman är och jobbar? Vad förväntas av en, och om jag vänder lite på frågan, vad förväntas av mamman när hon är mammaledig i början när vanligtvis pappan är och jobbar??
Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?