• Jari

    Pappalediga pappor i Göteborg?

    Hej,
    det finns gott om mammor som hittar varandra här på Familjeliv och träffas och gör roliga saker med sina barn.
    Men det verkar värre för oss pappor. Men här är mitt försök.

    Är pappa till en dotter på snart 9 månader. Är just nu pappaledig torsdagar-fredagar och from juni är jag hemma på heltid juni-augusti.

    Tycker det vore kul att umgås med andra pappor här i Göteborg.
    För min del spelar det inte så stor roll hur gamla era barn är, men visst
    är det trevligt med samma härad. Så man nyligen upplevt samma saker.

    Så, finns det några pappor från Götet här som känner som mig?
    (pga att det kan bli få svar, så är mammor också välkomna)   {#lang_emotions_sunny}

    //Pappa Jari

  • Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?
  • Jari

    Kan ju tillägga att själv så bor jag vid Rambergsvallen på Hisingen, men så snart jag känner mig bekväm med rutinerna och solen kommer fram så kommer jag väl vara mer inne i stan med. Har däremot ingen bil, så är lite begränsad där.

  • Jari

    Visst, ska vi sikta på torsdag eller fredag?
    Sen får vi planera VAD vi gör när vi får lite koll på vädret.

  • Jari

    Ser ut att bli rätt så bra väder på torsdag.

    Vad tror ni om det enkla alternativet? Slottskogen?
    Så kan man både fika på t.ex Bellparc och sen ta en tur med vagnarna.

    Eller vill vi hellre vara där inte 90% av stadens lediga människor befinner sig? ;)

  • Jari

    Fast det är alltid mysigt nere på Älvstranden. Så det funkar även för mig ;)

  • Jari

    Ok, då säger vi Älvstranden.
    Ska vi säga vid Eriksbergstorget? Nedanför Eriksbergshallen?

    Tid... kl 13:00?

  • Jari

    Jag har även bjudit in en pappa från min föräldragrupp, men inte fått svar från honom ännu.

    Just nu ser väderprognosen lite sisådär ut... men det finns ju alltid inomhusaktiviteter.
    I värsta fall får vi väl titta på en 150 miljoners tavla ;)

  • Jari

    Platsen är i princip en parkeringsplats ;)

    maps.google.se/&ll=57.700412,11.914075&spn=0.001069,0.004506&t=h&z=19

    Mötesplatsen kan vi ju säga vid det stora ankaret jämte parkeringen.

    maps.google.se/&ll=57.700293,11.91415&spn=0,0.004506&t=h&z=19&layer=c&cbll=57.70041,11.91443&panoid=inWFDeQrJpgJLKwfKH-Fyg&cbp=12,311.66,,0,12.5

    Ja, jag gillar Google Maps ;)

  • Jari

    Michael hörde av sig igår och hade skadat sig, så han kan inte dyka upp idag, inte heller kunde pappan från min grupp dyka upp.
    Men mer plats för oss ;)

  • Jari

    Själv får jag svärisarna på besök tors-lör, så för mig är det fullbokat med.
    Men vi kanske ändå för kalendrarnas skull ska hitta ett datum att göra om något?

  • Jari

    Fredag fm passar mig med, sålänge det inte är alltför tidigt ;)

  • Jari

    Låter som att vi får boka om detta. Meija har haft två riktigt dåliga nätter nu (vår teori lyder fler tänder och så denna värmen). Så förmiddagarna är det inte bara hon som behövt sömn, utan även jag.

  • Jari

    Tjena pappor, vad tror ni om en fika på Lek o Bus-landet på Backaplan på fredag?

  • Jari

    Sån tur att dom har annat då.
    Inget besked från Michael ännu, så blir kanske bara vi fyra igen då.

    Vad sägs om kl 11?

  • Jari

    Välkommen Magnus och Melvin!
    snubben.files.wordpress.com/2008/01/mm_1.jpg

    Prognoserna för denna vecka ser ju mycket bra ut, så vad sägs om en långpromenad i lämplig park/skog på torsdag eller fredag?

    Nu på torsdag så går jag på föräldraledighet på heltid, så sedan är jag inte längre begränsad till torsdag-fredag.

  • Jari

    Får väl ansöka om medlemskap i er fb-grupp :)

    Idag måste jag dona hemma, men annars är jag på för aktivitet i princip vilken dag som helst.
    Vädret denna veckan ser ut att bli riktigt fint dessutom.

  • Jari

    Onsdag är inget planerat. Vad är det tänkt att göras? Och ska vi ta det här eller på FB? :)

Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?