• Jennie1987

Ett ägg har mognat!

Åh, idag, på cykeldag 11 fick jag veta att ett ägg mognat och nu är det 12 mm :)
    Min läkare sa att det skulle vara 18-20 mm när det släpper, så om några dagar borde jag ha äl! Det är helt otroligt, detta är min första Pergokur, och jag trodde aldrig att det skulle börja växa ett ägg redan!!

Nån mer som har det som jag nu?? Skulle vara jättekul att bolla med någon! Eller fler som äter Pergotime? Och hur har det gått för er?

Lycka till alla starka tjejer!

www.jenniiiesliv.blogg.se - Jag SKA bli mamam trots PCO!
  • Svar på tråden Ett ägg har mognat!
  • LillaMy3
    Jennie1987 skrev 2010-04-22 15:21:05 följande:
    Åh, tack för svaren! Känns mycket lugnande! :)Jag ska göra som du säger, köra på här fram över helgen, vi myste till det igår, så vi har börjat iaf ;)Jag känner lite "spänningar" och lite molande värk till och från, men vissa stunder känns det ingenting och då glömmer jag bort det fullständigt!Och det kanske är lika bra det, för det skulle nog vara jobbigt att behöva tänka på det hela tiden. Men annars känner jag inte heller några älsymtom, mer än mina fruktansvärda svettningar som jag fick under biverkningarna av Pergotime... Det kommer och går liksom.
    Var också varm och svettig under pergotimekuren.

Har även lite molvärk som kommer och går. Mer i tisdags än nu. Har dock kvar ganska vattniga lite sega flytningar så jag tror inte äl varit. Skall försöka hålla ut över helgen här också! Sist fick jag ju äl på dag 26 (då var äggblåsan bara 11 mm på dag 16). Nu var den ju 2 mm större på dag 16 så kanske en dag tidigare denna gång!
  • bollanmollan

är även jag lycklig efter mitt gynbesök idag. idag dag 14 var den 19mm, så mycket tidigare äl denna gång vilket är så skönt.

• Jennie1987
    snuddi skrev 2010-04-21 21:59:38 följande:
    Lycka till båda två!!! önskar er ett plus så att det skriker om det, önskar er riktigt mycket gravsymtom sen och riktigt tjocka magar så att det verkligen känns att ni har lyckats :D  (önskar mig själv det just nu men skickar över den önskan till er som är lite längre fram i processen!)
    Vad snäll du är! :)
    Jag hoppas givetvis lika mycket för dig!! Och du kommer säkert lyckas! :)
    Vi ska bli så j*kla tjocka och må riktigt illa!! Men det kommer vara värt varenda sekund!!! :)
    Lycka till!!
    www.jenniiiesliv.blogg.se - Jag SKA bli mamma trots PCO!
  • Jennie1987
    Angel73 skrev 2010-04-21 22:19:50 följande:
    Jag har 5 barn trots pco , har fått sen ägglossning av pergotime, dag 18 Lycka till 
    Åh, vad härligt att det lyckas trots PCO! Vilket hopp jag fick nu! Tack snälla för det :)
  • Jennie1987
    LillaMy3 skrev 2010-04-22 15:33:34 följande:
    Var också varm och svettig under pergotimekuren.Har även lite molvärk som kommer och går. Mer i tisdags än nu. Har dock kvar ganska vattniga lite sega flytningar så jag tror inte äl varit. Skall försöka hålla ut över helgen här också! Sist fick jag ju äl på dag 26 (då var äggblåsan bara 11 mm på dag 16). Nu var den ju 2 mm större på dag 16 så kanske en dag tidigare denna gång!
    Ja, visst är det jobbigt när värmeböljan sköljer över en?!
    Molvärk har jag också, lite i ryggen och lite fram över äggstockarna.
    Jag har också väääldigt vattniga flytningar! Det är något som jag inte brukar ha! Så jag antar att det är lite ÄL-symtom? :)
    Om min läkare trodde rätt så är mitt ägg 14 mm idag :) Eftersom han sa att det växt till sig så bra, så trodde han väl att det skulle fortsätta växa odentligt nu fram till ÄL.
    Usch, jag tycker det är jobbigt att inte riktigt veta NÄR man får ÄL... Jag känner min kropp för dåligt, eftersom jag aldrig har spontan ÄL, så vet inte vilka "tecken" jag ska reagera på.
    Men klart att molvärken känns som typiska tecken, men flytningarna vet jag absolut inte! Är alldeles för dåligt insatt för att veta om det är ÄLflytningar.

Hoppas att du får en riktigt härlig ÄL och att det tar sig!
    Vi får båda härda ut över helgen, och hoppas att simmarna tar sig enda fram och att ägget tar emot med öppna armar ;)
  • Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-22 16:23:53 följande:
    är även jag lycklig efter mitt gynbesök idag. idag dag 14 var den 19mm, så mycket tidigare äl denna gång vilket är så skönt.
    Vad härligt!! :) Kändes så skönt att höra att ett ägg faktiskt mognat till sig! :)
    Om min läkare trodde rätt så är mitt ägg 14 mm idag på dag 12.
    Hoppas vi får en riktigt härlig ÄL! :)
  • LillaMy3
    Jennie1987 skrev 2010-04-22 18:27:43 följande:
    Ja, visst är det jobbigt när värmeböljan sköljer över en?! Molvärk har jag också, lite i ryggen och lite fram över äggstockarna.Jag har också väääldigt vattniga flytningar! Det är något som jag inte brukar ha! Så jag antar att det är lite ÄL-symtom? :)Om min läkare trodde rätt så är mitt ägg 14 mm idag :) Eftersom han sa att det växt till sig så bra, så trodde han väl att det skulle fortsätta växa odentligt nu fram till ÄL. Usch, jag tycker det är jobbigt att inte riktigt veta NÄR man får ÄL... Jag känner min kropp för dåligt, eftersom jag aldrig har spontan ÄL, så vet inte vilka "tecken" jag ska reagera på.Men klart att molvärken känns som typiska tecken, men flytningarna vet jag absolut inte! Är alldeles för dåligt insatt för att veta om det är ÄLflytningar.Hoppas att du får en riktigt härlig ÄL och att det tar sig!Vi får båda härda ut över helgen, och hoppas att simmarna tar sig enda fram och att ägget tar emot med öppna armar ;)
    Jag har ingen egen äl jag heller. Men lärde mig av förra älen att det verkar vara äl-flytningar. Annars så har jag bara läst om dem

www.pernille.info är en bra sida där det står mkt klokt tycker jag.
  • Jennie1987
    LillaMy3 skrev 2010-04-22 18:52:58 följande:
    Jag har ingen egen äl jag heller. Men lärde mig av förra älen att det verkar vara äl-flytningar. Annars så har jag bara läst om dem www.pernille.info är en bra sida där det står mkt klokt tycker jag.
    Jag ska genast kolla den sidan :)
    Alla tips välkomnas varmt!
  • M karl

Jag gjorde ultaljud mensdag 12 och då hade en äggblåsa växt till sig ca 16mm. Sen kom min ägglossning dag 20. Nu går jag och väntar på att se om mensen kommer eller om det kan bli ett plus denna gång. Det var min första kur med pergotime och det var en enkelkur. Som det känns nu har det inte lyckats denna gång heller.

Är det bäst om man har 1 eller 2 äggblåsor? Vad är skillnaden?

• Jennie1987
    M karl skrev 2010-04-22 19:45:15 följande:
    Jag gjorde ultaljud mensdag 12 och då hade en äggblåsa växt till sig ca 16mm. Sen kom min ägglossning dag 20. Nu går jag och väntar på att se om mensen kommer eller om det kan bli ett plus denna gång. Det var min första kur med pergotime och det var en enkelkur. Som det känns nu har det inte lyckats denna gång heller.Är det bäst om man har 1 eller 2 äggblåsor? Vad är skillnaden?
    Vad roligt att ett ägg växt till sig! :) Det måste väl kännas bra ialla fall?
    Vi sitter lite i samma båt, det var min första Pergokur nu också, jag är iofs bara på dag 12 idag, och mitt ägg är ca 14 mm.
    Hoppas att jag lyckas få en ägglossning! Men det trodde min läkare att jag skulle få ialla fall, sen får man se om det tar sig.
    Varför tror du inte att det blir nåt plus?
    Om det är två ägg kan det ju bli två barn. Så det optimala är ju 1 ägg :)
  • M karl

Det har ju gått över en vecka sen jag hade ägglossning och jag har inga graviditets symtom. Nu har jag aldrig varit gravid, men de symtom som man har hört talas om och läst om så har jag inga sådana. Det här var min första pergotime kur men vi har kört med ägglossningsstickor sen januari och trots ägglossning så har jag inte plussat en endaste gång. Varför är det så svårt?

• Jennie1987
    M karl skrev 2010-04-23 07:52:13 följande:
    Det har ju gått över en vecka sen jag hade ägglossning och jag har inga graviditets symtom. Nu har jag aldrig varit gravid, men de symtom som man har hört talas om och läst om så har jag inga sådana. Det här var min första pergotime kur men vi har kört med ägglossningsstickor sen januari och trots ägglossning så har jag inte plussat en endaste gång. Varför är det så svårt?
    Jag förstår verkligen din längtan! Jag är ju mitt uppe i den jag också.
    Min ägglossning borde äga rum typ nu, imorgon eller på söndag... Så får väl se hur det går.
    Jag har fruktansvärt mycket kramp i underlivet och stickningar i äggstockarna, antar att det är ägglossnings symtom eller nåt.

Jaa, varför ska det vara såhär svårt för vissa att lyckas! :/ Känns tråkigt att man ska behöva gå igenom såhär mycket, men det är det ju värt i slutändan om det fungerar :)

Vi får fortsätta kämpa! Och hoppas verkligen att du får ett plus snart!
Svar på tråden Ett ägg har mognat!