Mathe skrev 2010-04-24 21:20:42 följande:
Var och provade glasögon idag, hon tittade knappt på de bågar som fanns. Usch, fula och äckliga var kommentarena, trots att tvillingsystern provade allt hon kom över. Vi var nog på Synsam i minst 1 1/2 timme. Men hon tog iaf i ett par lila Bamse så de lånade vi hem + tre andra som jag valde ut. Innan hon skulle gå och lägga sig gick hon dock med på att prova de och då fick hon låna en handspegel av mig som hon speglade sig noga i medan hon provade dricka läsk med de olika bågarna på . Bamse blev favoriterna och de fick
t.om följa med in på toa Jag hoppas det håller i sig till i morgon. Jag trodde dock att det skulle finnas massor med fina bågar med figurer eller glitter eller pärlor, men inte... Bamseglasögonen är bara lila, inte ens en bamsefigur på, men hon känner tydligen igen loggan så det funkar väl ändå. Nej fram för mer glitter och glamour, figurer och pärlor De vuxenglasögon som fanns var ju betydligt roligare...
Vi köpte också på synsam (det är enda glasögonaffären nära oss). Man fick 700kr rabatt och det är ju trevligt!
Men visst var glasögonen tråkiga?! Vi köpte kopparbruna bamseglasögon med skalmanbilder på insidan. Det står bamse på skalmen, men visst kunde det väl vara ett bamsehuvud istället?
Vi valde synsam eftersom de verkar ha bra garanti och så kostade glasögonen oss 280kr inkl bågar och glas, så det är ju prisvärt!
Men inför nästa glasögonpar hoppas jag att de fått in nya roliga modeller!