• Stor mamma

Hur många blöjor/dag använder ni?

Denna omröstning startar jag på grund av att jag vill se hur ofta andra byterpå sina barn. Jag känner en som bara byter när blöjan gått igenom av kiss. Själv byter jag 4-6 gåger på en dag. det blir en hel del. 3 blöjor på ett dygn på ett barn är för lite. Men det kanske är fler som gör så.

En familj är alla levande varelser i ett hushåll
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många blöjor/dag använder ni?
  • Lussekatten87

4-6 blöjor på 2-åringen.

5-6 blöjor på 8 månaders dottern.

• Maria K

Vi byter 4-5 gånger per dag vi använder tygblöjor

• logg81

2-4 blöjor/dag... Tösen är 2,5 år. Vi har inte börjat med potträningen seriöst än. Hon går när hon vill på pottan annars springer hon mycket naken inne. Det är dagisdagar det går åt lite mer eftersom hon inte kan gå naken där
    Till sommaren när det blir enklare med kläder och sånt så kommer jag ställa lite mer "krav" på träningen.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Mjesec

Upp mot 10 blöjor/dag men då är han inte ens en vecka ;) Och en riktig bajsmaskin ;)

• Maxbox

19 månader, och oftast kring 8 blöjor per dag. Han bajsar två gånger per dag, och får väldigt irriterad hud om han är fuktig.

• Wednesday85
    Mjesec skrev 2010-04-24 10:57:05 följande:
    Upp mot 10 blöjor/dag men då är han inte ens en vecka ;) Och en riktig bajsmaskin ;)
    Kommer ihåg hur det var, min dotter var likadan när hon var så liten Känndes som man inte gjorde annat än att torka bajs och kräks
  • Piali

Byter ca 6-8 gånger per dag på min 1-åring och på min nyfödda blir det väl kanske 8.

• Piali
    IsaCMoJs skrev 2010-04-23 19:58:36 följande:
    Jag röstade på 4-6 blöjor (1-2år)Jag jobbar inom vården och VET att blöjorna håller för väldigt mycket mer kiss än många verkar tro! Jag byter när blöjan är full och ändå så känns inte huden på min flicka blöt så att byta i tid och otid för minsta kissdroppe är ju både oekonomiskt och dåligt för miljön...
    För mig spelar det ingen roll om blöjorna håller för mer kiss än vad som finns i dem när jag byter. Det har mer att göra med att jag tycker inte att någon människa ska behöva sitta i sin egen urin och avföring längre än vad som behövs. Oekonimist eller inte.
  • anyXX

Min dotter är 2 år och det blir ca 4-5 blöjor om dagen. Min son som är 1 månad är betydligt mindre förutsägbar... blir mååånga fler :)

Iris 080308 & Nils 100319
  • liten07a

mitt alternativ fanns inte me:

0-1 blöja/dygn för vår 2 1/2åriga kille

(har bara nattblöja men håller på att bli torr då me)

• Trillian80

Det var lite märklig gradering i röstningen eller?
    Om man byter blöja 4 ggr per dygn, så kan man ju antingen välja 2-4 eller 4-6...

Vi byter när sonen (4 månader) går upp kl 7, sedan när han bajsar (1-3 ggr/dag, men oftast en gång), en gång till innan läggning och så på med nattblöjan kl 18.

• Trillian80
    Garderobshylla skrev 2010-04-23 09:17:07 följande:
    Typ tre-fyra gånger per dag blir det väl.Jag byter på morgonen när hon vaknar, före vilan, efter vilan och innan hon går och lägger sig på kvällen. Jag byter givetvis efter att hon har bajsat.Jag ser inget behov av att byta blöja om den inte är full. Min dotter blir aldrig röd i stjärten heller.Efter ett antal år inom vården har man fått lära sig ett och annat om hur blöjor fungerar och det är att dom inte behövs bytas före dom är fulla. 
    Jag håller faktiskt med..
    Så länge barnet inte verkar ha ont av det (blir röd eller blir ledsen), så känns det väldigt onödigt att byta blöja oftare än var 3-4 timme dagtid. Om blöjan är extra full eller innehåller bajs så gör man ju undantag..
  • MsLili

5-6 blöjor per dag 16månader pojke.

Svar på tråden Hur många blöjor/dag använder ni?