• Siennaa

Amerikanska namn

Amerikanska namn, någon som vet några bra? Både till flicka och pojke? :) 

• Svar på tråden Amerikanska namn
  • Siennaa
    Lo Ammi skrev 2010-04-28 12:52:43 följande:
    Flicka: Pearl Opal Madison Lily Rose Haley Peyton Grace Keira Cadence Jade Scarlett Kimberly Pojke: Jasper Tristan Nathan Caleb Noah Jayden Aiden
    Grymma namn! De har kommit så himla mycket bra namn, :D
  • Nu är jag hel

Jack
    James
    Jamie
    Milo
    Sam till både pojke eller flicka

Nikki
    Nicole
    Melanie
    Jennifer
    Juny
    Summer

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Mornie Alantie

Många av namnen ni skriver är smeknamn, som väldigt få barn (eller vuxna) faktiskt heter i engelsktalande länder. Sam är kort för Samantha eller Samuel, Tom/Tommy är kort för Thomas, Harry är smeknamn till Henry eller Harold (det förekommer dock som "riktigt" namn också).

I mina ögon är amerikanska smeknamn på svenska barn riktigt fult.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Nu är jag hel
    Mornie Alantie skrev 2010-04-28 13:07:35 följande:
    Många av namnen ni skriver är smeknamn, som väldigt få barn (eller vuxna) faktiskt heter i engelsktalande länder. Sam är kort för Samantha eller Samuel, Tom/Tommy är kort för Thomas, Harry är smeknamn till Henry eller Harold (det förekommer dock som "riktigt" namn också).I mina ögon är amerikanska smeknamn på svenska barn riktigt fult.
    Tycker inte att det spelar någon roll om det är smeknamn. De är fina ändå.
    Det är många namn i Sverige som också är smeknamn, fast man döper dem till det ändå. Som t ex Bella är smeknamn för Isabella, Isa också. Sigge, Nisse, Kalle..
  • Mornie Alantie
    Nu är jag hel skrev 2010-04-28 13:15:19 följande:
    Tycker inte att det spelar någon roll om det är smeknamn. De är fina ändå. Det är många namn i Sverige som också är smeknamn, fast man döper dem till det ändå. Som t ex Bella är smeknamn för Isabella, Isa också. Sigge, Nisse, Kalle..
    Det är också fult tycker jag. Men det är snäppet värre med amerikanska smeknamn.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Nu är jag hel
    Mornie Alantie skrev 2010-04-28 13:16:01 följande:
    Det är också fult tycker jag. Men det är snäppet värre med amerikanska smeknamn.
    Ja man får tycka vad man själv vill. Smaken är ju som baken, delad..
  • Tattyn
    Mornie Alantie skrev 2010-04-28 13:07:35 följande:
    Många av namnen ni skriver är smeknamn, som väldigt få barn (eller vuxna) faktiskt heter i engelsktalande länder. Sam är kort för Samantha eller Samuel, Tom/Tommy är kort för Thomas, Harry är smeknamn till Henry eller Harold (det förekommer dock som "riktigt" namn också). I mina ögon är amerikanska smeknamn på svenska barn riktigt fult.
    Och Jim och Jimmy är smeknamn på James i engelskspråkiga länder, men i Sveige är de egna fristående namn....

Min dotter heter Inara, en kompis i USA har två döttrer som heter Casey och Chloe
  • siamusen
    Tattyn skrev 2010-04-28 13:27:33 följande:
    Och Jim och Jimmy är smeknamn på James i engelskspråkiga länder, men i Sveige är de egna fristående namn....Min dotter heter Inara, en kompis i USA har två döttrer som heter Casey och Chloe
    Ja Jim är smeknamn pa James men kan âven vara fristaende i USA. Min kompis son Jim heter just Jim efter sin farfar som hette James men kallades Jim. Men polarens son har döpts till Jim och inte James

Kom pa McKenna ocksa som en kompis dotter heter
  • Storbarnsmamman

Dylan

James
    Jackson
    Max
    Edward
    Hayden
    Isaac
    Ryan
    Natalie
    Madison
    Ashley
    Rosalie
    Hannah
    Eller kanske Rocky eller River som makens brörssöner heter?
    ~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • Siennaa
    Storbarnsmamman skrev 2010-04-29 23:21:24 följande:
    Dylan James Jackson Max Edward Hayden Isaac Ryan Natalie Madison Ashley Rosalie Hannah Eller kanske Rocky eller River som makens brörssöner heter?
    Vi har varit inne lite på Rocky men sambon förknippar de med finnen i Jönsson ligan :P 
    River har jag aldrig hört förut och det var väldigt speciellt, det ska jag nog lägga som förslag ;) 
  • jjustmee

Lily
    Zoé
    Lovis
    Sophia
    Belle 
    Grace
    Louren
    Violet
    Alexis
    Halie
    Chloé