• Anonym

Kan bara tända när det är nytt och spännande

I hela mitt sexuellt aktiva liv (vilket nu är uppe i femton år) har jag aldrig kunnat tända på en människa efter att det där nya spänningspirret försvunnit. För andra gången i mitt liv har jag ett förhållande med en människa som jag verkligen är kär i men känner ändå att lusten avtar mer och mer och det gör mig förtvivlad.

Sex i ett förhållande är väldigt viktigt för mig, för att inte övergå till att bli vänner eller få den där förhatliga syskonkänslan. Jag vill leva med min sambo i resten av mitt liv och jag vill fortsätta känna lust och passion, men jag vet inte om det är möjligt.

Av någon anledning har jag aldrig hört talas om det här men vägrar tro att jag är ensam eller att det ska behöva vara såhär. Vad ska jag göra? Hur fortsätter man tända på sin partner efter nyförälskelsen?

• Svar på tråden Kan bara tända när det är nytt och spännande
  • Anonym

ts hur kinky grejer har ni testat då?
    kanske dax att bli tokiga?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-26 12:48:49 följande:
    ts hur kinky grejer har ni testat då?kanske dax att bli tokiga?

Haha! Ja, kanske det. Vi har väl inte direkt testat massa grejer. Ibland kollar vi på nån sexig film, ibland blir det bara vanligt i sängen, ibland i soffan, nån gång har jag haft på mig skoluniformen. =) Jag är inte sådär jättesugen på massa kinky stuff men lite rollspel är ganska najs. Sen vill jag inte heller att det ska krävas att man tar till mer och mer tokiga saker för att man ska få lust.

Är möjligt att det ligger något när det gäller problem med intimteten. Att det på något vis inte är förenligt för mig att vara känslomässigt intim och samtidigt tända sexuellt. Fast om det är intimitetsproblem jag har så känns det ju väldigt svårt att komma över själv. Känns ju som det är någon professionell hjälp som krävs. Det borde finnas självhjälpsböcker i ämnet. Åh.

• Anonym (intimitet)
    Anonym skrev 2010-04-26 15:59:29 följande:
    Är möjligt att det ligger något när det gäller problem med intimteten. Att det på något vis inte är förenligt för mig att vara känslomässigt intim och samtidigt tända sexuellt. Fast om det är intimitetsproblem jag har så känns det ju väldigt svårt att komma över själv. Känns ju som det är någon professionell hjälp som krävs. Det borde finnas självhjälpsböcker i ämnet. Åh.
    Det är inte fel att be om hjälp, hörru. Unna dig det, du förtjänar det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-26 15:59:29 följande:
     Sen vill jag inte heller att det ska krävas att man tar till mer och mer tokiga saker för att man ska få lust.
    om du fick välja  ingen lust  eller toksugen på att ta till nästa tokiga galna grej ni kan komma på
    gör sexlivet till en gemensam hobby
    då kommer du längta förhoppningsvis
  • elliotochbea

Har samma problem...är 24 år o har hittat en kille som jag verkligen älskar, vi var kompisar ett år innan det hände nåt o jag brukade sitta o dregla över honom på föreläsningarna. Vi hade sån där riktigt grym kemi o jag trodde verkligen det skulle bli annorlunda denna gången, men återigen har jag tappat lusten. Det är som att jag bara tycker att sex är intressant så länge jag inte riktigt vet var jag har en kille. Allt var skitbra med denna killen tills vi blev "stabila". Så problemet ligger väl mentalt hos mig. Men vad gör man åt detta? Har försökt hotta upp saker o ting med leksaker o annat, o det är väl kul men själva grundproblemet finns kvar; man tänder inte.

Nån som har nån enda bra idé på hur man ska ta sig igenom detta? är rätt säker på att problemet inte är att jag är med fel kille, utan det sitter i mitt eget huvud. Vilket kanske gör det ännu värre.

• AndromedaA
    elliotochbea skrev 2010-06-19 01:20:53 följande:

Har samma problem...är 24 år o har hittat en kille som jag verkligen älskar, vi var kompisar ett år innan det hände nåt o jag brukade sitta o dregla över honom på föreläsningarna. Vi hade sån där riktigt grym kemi o jag trodde verkligen det skulle bli annorlunda denna gången, men återigen har jag tappat lusten. Det är som att jag bara tycker att sex är intressant så länge jag inte riktigt vet var jag har en kille. Allt var skitbra med denna killen tills vi blev "stabila". Så problemet ligger väl mentalt hos mig. Men vad gör man åt detta? Har försökt hotta upp saker o ting med leksaker o annat, o det är väl kul men själva grundproblemet finns kvar; man tänder inte.

Nån som har nån enda bra idé på hur man ska ta sig igenom detta? är rätt säker på att problemet inte är att jag är med fel kille, utan det sitter i mitt eget huvud. Vilket kanske gör det ännu värre.

Vänstra! Så länge du älskar din pojkvän har du ju kvar själva fundamentet för er samvaro, där har ju inget förändrats. Och sköter du det snyggt behöver han aldrig få veta!
  • Anonym (samma här)

jag har lite samma problematik. jag känner bara lust själv i början av ett förhållande, dvs så länge jag är lite osäker och behöver bekräftelsen på att jag är åtråvärd och attraktiv. då är jag samtidigt lite rädd och reserverad av mig för att inte bli avvisad eller kränkt, vilket gör att initiativet blir hans även inledningsvis. när jag sedan blir lite tryggare så kan det bli en period då allt är bättre och jag också vågar ta för mig lite mer och kan njuta lite mer. men som i vårt nuvarande fall så har tex en massa andra saker gjort mig "ur humör" för att känna lust, barn, problem etc. Det känns som att jag är väldigt lättpåverkad av vad som händer runt omkring mig, och att jag inte bara känner lust av mig själv, oavsett. detta trots att jag verkligen älskar min man och tycker att vi har det fantastiskt ihop på alla andra sätt. och jag vill ju inte att det ska vara såhär, men jag vet ju inte vad man kan göra åt saken?

• Anonym (här med)

Jag har precis exakt samma problem som du TS. Gick in här på forumet just därför och hittar en med exakt likadana tankar.

Jag älskar min man, jag är så nykär och tokig i honom. Jag tänker aldrig på andra och vill inte ha andra. Men nu har vi provat allt och nu har jag ingen lust med sex längre. Jag går inte igång. Och nu finns det inte så mycket mer vi kan hitta på egentligen, några saker finns det såklart men det ska inte behöva vara så. Varför kan man inte bara få vakna upp "aktiverad" som mannen gör. Vet inte alls vad som kan göras åt det. Det som är jobbigt är att jag har svårt att hålla koncentrationen under sexet och tänker på annat för det känns lika spännande som att diska. Det bara säger emot allt annat i vår relation eftersom jag absolut inte är trött på honom. Vad jag gör lite för att få igång lusten och ibland ta initiativ för det känner jag ändå är lite min uppgift, man får försöka lite på alla plan i en relation är att jag läser lite sexnoveller innan och blir sugen efter en stund. Men det är tidskrävande, tråkigt och inte alls hur jag vill ha det!

• Anonym (Gammal tråd, men)

Hur har det gått för er? Känner så väl igen mig!

• Anonym (uuh)

Jag funkar exakt likadant! Men vaarför? Jag vet ju att jag kan bli kåt.och sugen.. Men varför går det över? Fattar inte..

• Anonym (Gammal tråd, men)

puffar lite till...Känns som om det här tråden är ganska relevant, speciellt med tanke på den episka "kvinnligt perspektiv på noll sexlust"-tråden.

Någon annan som känner igen sig?

Närhetsproblem?  

Svar på tråden Kan bara tända när det är nytt och spännande