• Stårschan

Mest oansvarigt enligt dig

Rösta med ryggmärgen!

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 12:50
    Med "Behålla ett oönskat barn" menar jag att man behåller ett foster man inte alls vill ha, föder fram det och behåller barnet i hemmet utan att adoptera bort det.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mest oansvarigt enligt dig
  • kalin

Behålla ett oönskat barn sjävklart

• Stårschan
    tebax skrev 2010-04-26 13:46:01 följande:
    ha sex UTAN kondom om man inte vill ha barn.
    Finns inte med som omröstningsalternativ, eftersom inget preventivmedel är idiotsäkert.
    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • kokulan

Inget av alternativen.

Att abortera ett oönskat barn är allt annat än oansvarigt. Så alternativ ett går bort.

Min morsa behöll ett oönskat barn, mig, och det är jag jävligt tacksam för. Jag var och är oönskad men älskad, precis som de allra flesta oönskade barn faktiskt blir. Så laternativ två går bort.

Att ha sex utan att vilja ha barn har nog 90% av mänskilgheten just nu, och det med all rätt, så att... det alternativet är totalt borta.

• kokulan

Tillägg bara: Nej, det finns ingen motsättning i mitt svar angående alternativ ett och två. Det är upp till en själv, liksom.

• Vasen

Är barnet både oönskat innan födseln och oälskat efter födseln är det väl höjden av ansvarslöshet. Är barnet oönskat och sedan älskat eller åtminstone väl omhändertaget så tycker jag nog inget av alternativen är speciellt oansvarigt precis.

• puss

behålla ett oönskat barn.
    må dessa mammor brinna!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • M C

Fy fan för folk som behåller barn de sedan ägnar stor del av sin vakna tid åt att förstöra.
    Oansvarigt är bara förnamnet!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • kokulan
    M C skrev 2010-04-26 16:33:57 följande:
    Fy fan för folk som behåller barn de sedan ägnar stor del av sin vakna tid åt att förstöra. Oansvarigt är bara förnamnet!
    Och det ödet drabbar bara oönskade barn menar du?
  • Mrs Charles

Göra abort.

Hur många mammor ångrar att man behållt sitt barn? Tror inte de är så många. Och de som gör det är oftast sjuka och hade förmodligen inte tänkt tanken på att abortera eftersom de förmodligen inte förstått att en sådan gärning varit det bästa för barnet.

• Daisy Fay

Vad betyer "oönskat" i detta fall TS?

• Fidelis ad urnam

Att behålla ett oönskat barn.

• Daisy Fay

Oj, det stod visst där, förlåt. "Ett barn man inte alls vill ha"
    Om det är oansvarigt eller inte beror på resonemnaget bakom beslutet.

1. Är ansvarsfullt om orsaken är att man känner att man inte klarar av att ge barnet den uppväxt man tycker det förtjänar. Är oansvarigt om orsaken till att man "inte alls vill ha" barnet är att man hellre vill ha ett barn född på våren än på vintern, eller inte vill ha gravidmage på bröllopet tex.

2. Kan vara ansvarsfullt om man känner att trots att man inte  "vill ha" barnet här och nu, kommer man kunna ställa om sig och ge barnet mängder med kärlek och en bra uppväxt. Oansvarigt om man föder ett barn man alls inte vill ha för att man inte orkar bry sig. 

3. Inte oansvarigt så länge man är medveten om möjliga konsekvenser.  

• Johannapanna87

Behålla ett oönskat barn helt klart! Sex kan man ju ha även fast man inte vill ha barn men då får man också skydda sig.

• Matillin
    puss skrev 2010-04-26 16:30:05 följande:
    behålla ett oönskat barn. må dessa mammor brinna!
    Så om barnet är oplanerat och oönskat från bärjan så kan man inte älska sitt barn när det väl är fött?
    Hur tänker du då?
  • trettioplus
    Stårschan skrev 2010-04-26 14:06:40 följande:
    Finns inte med som omröstningsalternativ, eftersom inget preventivmedel är idiotsäkert.
    Nej, men det finns sex som är det -och sterilisering.
  • ChoopChoopSong

Av de tre alternativen i TS, är "behålla ett oönskat barn" absolut det mest oansvariga.
    Om det innebär att man verkligen inte vill ha barnet och det far illa.

Ett barn kan ju vara oplanerat men välkommet. Det är en helt annan sak.

• Maggis

Ett barn behöver inte, per automatik, bli oälskat för att det är oönskat. Det hinner hända mycket på resan fram till förlossningen och de flesta människor är inte statiska.

Men föder man ett barn som man inte vill ha och låter barnet betala priset för det varje dag, så tycker jag det är det mest oansvariga. Men det vet man ju aldrig i förväg om det är så det blir. Det finns många barn som föds "önskade" och som far illa.

//Maggis
  • Zimlis

Tycker det är att behålla ett oönskat barn - rätt lätt om man ser alternativen som enbart svart eller vitt

Svar på tråden Mest oansvarigt enligt dig