• Oktober2010

    Vad har ni för tvillingvagn?

    Vad har ni för tvillingvagn?
    Är ni nöjda?

    Väntar tvillingar i oktober och har en 10 månaders hemma nu, och tänker lite på vagn problemet..

  • Svar på tråden Vad har ni för tvillingvagn?
  • TeDrickaren

    Har en Babytravel och har varit nöjda med den, våra tvillingar är 8mån och storasyster 3 som använder sig av ståbräda.


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Leopi

    phil och ted, har en tvååring o en tvåmånaders :) perfekt

  • Psykoangel

    eftersom eran äldsta troligen kommer vilja åka vagn så blir det nog kanske lite svårt, annars vet jag att babytravels tvilling/Syskonvagn har en extra sits som man kan sätta till ett 3:e barn, däremot kan man nog inte ha den med 2 hårdliftar så alternativet är isfall mjukliftar i vagnen


    hade en babytravel men sålde nyss för en lite mera sulky liknande tvillingvagn och jag har en på 19 månader och en på 5 månader alltså 14 månader mellan
  • September

    ska köpa en urban jungle tror jag. Har singeln till vår dotter nu och har varit supernöjda

  • Superbia

    Vi har Teutonia s4. Tycker att den är bra, men det är knappast den minsta och lättaste på marknaden. Däremot vet jag inte hur man ska lösa det med ännu ett barn som behöver åka vagn. Det blir väl trillingvagn isåfall.


    Morten & Vidar 091029
  • twinkies

    Våran son var 16 mån när tvillingarna föddes. Vi köpte en UJ och han satt mest framme på vagnen. Eller så hade jag en tvilling i bärsele och han satt i vagnen. Vi hade mjukliftar istället för liggdelar, så kunde vi snabbt byta. Sedan han är 2 år står han på ståbräda.....
    Lycka till med dina "trillingar" :)

  • strojes

    när tvillingtjejerna kom var storasyster 2 år och 8 månader så hon fick gå när jag var själv med alla tjejer. vi köpte en phil&ted e3 twin med mjukliftar. jättenöjda med vagnen.

  • Jemili

    Vi har  Baby Jogger City Mini Double, den lattaste bland alla mojliga modeller av dubbelvagnar :) Och grymt snygg ar den ocksa :) (har en bild i galleriet :) )


    Den ar vara andra vagn. Den forsta var X-lander X-twin ar ocksa ganska latt och snygg. Kopte Jogger som sommarvagn.

  • SaJo81

    oj oj grattis till tvillingarna=) blir ju nästan trillingar hemma hos er sen då=)

    Vi har en Carena Double Swing och har varit jätte nöjda med den, lätt att köra, lätt att fälla ihop och smidig nog att komma in överallt där vi behöver komma in, dessutom är den fantastiskt prisvärd!
    Däremot vet jag inte hur man löser det med tre=( eran stora kommer ju behöva åka vagn ett tag till....=/


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Billabong
    TeDrickaren skrev 2010-04-26 18:18:04 följande:
    Har en Babytravel och har varit nöjda med den, våra tvillingar är 8mån och storasyster 3 som använder sig av ståbräda.
    Vi har samma vagn och ståbräda till storasyster. Hon var knappt 2 år när tvillingarna föddes.
    Om du har mjukliftar istället för liggdelar i den vagnen så kan du fästa på syskonsitsen framtill för storebror, för jag tror han är lite för ung för ståbräda. Alternativet är att du har en av tvillingarna i bärsele/sjal och låter storebror ha ena platsen i syskonvagnen den första tiden, innan bebisen blir för tung och storebror klarar att stå på ståbräda.
    Det finns iofs även ståbrädor med sittpall på, kanske kan vara ngt? Vet att det finns en modell som heter KidSit, du hittar den säkert via google.
  • frökenmumin

    Vi har en tvilling Urban Jungle vagn med två hårda liftar. Min stora tjej var 2 år och 8 månader när dom föddes. Så vi skaffade oss en ståbräda till henne.

    Jag är jättenöjd med vagnen och ståbrädan fungerar jättebra på. Vet också att UJ kan fås med som trillingvagn


  • Pisan

    Vi har en brio tvillingvagn och ståbräda till som tyvärr stora systern vill åxå på :-/

    Bra gung i den och inte så bra

    Grattis och lycka till

  • Emmy K

    Vi har en McLaren Twin Techno och det är en tvilling-paraplysulky. Den blir väldigt liten ihopfälld och jag är väldigt nöjd med den. Den funkar bra nu när tjejerna är 2½.

    När de kom hade vi en vanlig Emmaljunga med dubbel liggdel. Det var bra så att de då kunde ligga nära varandra.

    Storasyskonen var små (1½ och 3½) när tvillingarna kom och vi var väldigt bekymrade över om vi skulle behöva en trillingvagn. Men eftersom tjejerna kom 4 månader för tidigt så var vi inte ute förrän de var över halvåret gamla. Då hade lillebror växt till sig och kunde gå bredvid eller om vi båda föräldrar gick med barnen så hade vi en enkel sulky med också.


Svar på tråden Vad har ni för tvillingvagn?