PCO och spontant gravid?
Hur vanligt är det här på FL?
Hur lång tid tog det?
Högre missfallsrisk?
Hur gick det för dig och din graviditet?
Hur vanligt är det här på FL?
Hur lång tid tog det?
Högre missfallsrisk?
Hur gick det för dig och din graviditet?
Hej.
Alla mina graviditeter har varit oplanerade.
Jag vet inte hur lång tid det tagit eftersom vi inte försökt, utan jag har inte använt nå skydd eftersom jag inte kunde bli med barn alls enligt läkaren.
Min första graviditet var helt problemfri.
När jag väntade tv så hade jag blödningar hela tiden,vattenavgång för den minsta tjejen i v 15 och så föddes dom i v 22.
När jag blev gravid med tv så hade jag fått en hjärnblödning ca ett år innan och nästan på dagen ett år innan dom föddes hade jag op bort en hjärntumör,så min kropp var nog inte riktigt i så bra skick som man kan önska när man blir gravid.
När tv var 2år fick jag ett sent mf.
Det kan ha berott på att kk sa att jag inte var gravid,fast jag var det,och då trodde man att en rest som finns kvar efter tumören, hade börjat växa igen så jag fick en massa mediciner och jag var inte så försiktig.
Höll på med veden,renoverade och så.
Oj, vilken resa! Skönt att det gick bra ändå.
Hur fick du reda på att du hade PCO då?
Blev spontant gravid för 39 veckor sedan, BF om en vecka. Hade gått ner mkt i vikt och gick på LCHF-kost (vet inte vad som påverkade mest), men vi blev gravida efter 2 månder.
Jag har!
Fick konstaterad pco-s för c:a 4-5 år sen och hade förberett mig på en lååång väg till ett barn. Min läkare sa tom att hon bara gav mej 50/50 chans att lyckas på egen hand.
Så vi tänkte att vi slutar med p-piller iaf ett halvår innan vi börjar på riktigt så hinner min kropp kanske återhämta sig.
Slutade med p-piller i februari förra året. Och så körde vi på utan att pricka in på något sett, eftersom jag hade fullkomligt oregelbunden mens och äl-stickor oftast inte fungerar för dom med pco. Och så i början av juni så fick jag några symptom men va livrädd för att hoppas. Men testade, och jovisst där va ett plus =)
Så det gick över all förväntan!! Och graviditeten har gått prima, alla värden har varit perfekta genom graviditeten, förutom att jag va lite rundlagd =) Har fått höra att jag är som gjord för att vara gravid så pcon stoppade inte mej iaf.
Det går, och försök vara positiv, de flesta pcoare får sina barn till sist för det finns ju också mycket fin hjälp att få =)
Men du har plussat?! GRATTIS!!
Försök ta till dej det och va inte skeptisk =) Klart det går spontant och det går jättebra ändå =)
Jag blev gravid utan hjälpmedel på första försöket. Graviditeten gick utan problem!
Jag har lätt pco-s med oregelbunden mens och lite andra lätta symptom, men ingen övervikt. Första barnet blev till på tredje försöket, andra på femte försöket. Första graviditeten förlöpte utan komplikationer. Andra graviditeten ordinerades jag vila (inte absolut sängläge) v. 30-37. Dottern föddes sen först i v. 40+3, men det är ju svårt att säga hur det hade gått om jag inte vilat massor. Jag har troligtvis försvagad livmoderhals. Dessutom är mina sammandragningar väldigt effektiva, d.v.s. jag hade just inga sammandragningar alls under andra graviditeten (inte första heller), men ändå hade livmoderhalsen börjat förkortas på kontrollen i v. 30. Jag har även haft snabba förlossningar, första 3,5h och andra 2h. Men dessa saker har förstås inget att göra med min pco-s. Jag har inte haft några missfall.
Ledsamt med ditt mf. Hoppas att det lyckas snart igen!
Jag har PCOS. Varit utan skydd i 6 år. Blev spontant gravid för 1,5 år sedan som slutade i missfall och är nu spontant gravid igen (är i v18 nu så det verkar gå vägen den här gången :)).
Har testat med några olika hormoner för att sparka igång äl men inte lyckats. Båda gångerna jag blivit gravid har varit efter ett långt uppehåll med hormoner och precis innan jag skulle börja med en ny omgång. Väntade på IVF när jag blev gravid nu.
beklagar mf:et TS.
jag har också PCOs. blev spontant gravid efter tio försök och tre pergokurer som inte gav resultat. men det blev mf i v.7.
blev spontant gravid igen fyra månader efter det men mf i v.9. nu har vi inte försökt efter det, men kanske sätter igång snart.
hoppas jag får en bebbe också har börjat med akupunktur och känner att det stärkt min kropp!
stå i ivf-kön men hoppas få till det innan det blir dags för ivf.
lycka till, kram
Hej!
Jag blev också spotant gravid. Hade testat enkel, dubbel o trippeldos pergotime utan att få ägglossning. Ca ett halvår efter jag slutat med pergokurerna blev jag gravid. När vi stod i kö till ivf.. Helt underbart.. är så tacksam, hoppas det händer igen..
Min graviditet gick superbra.
4 spontana graviditeter har jag fått trots PCO
Första tog 3 år och blev ett barn
andra mf
tredje ma
är nu spontant gravid för fjärde gången och hoppas på att den vill stanna och växa därinne!
Det som har hjälpt mig att få äl och bli gravid är viktnedgång, träning och bättre kostvanor, då kommer min kropp igång och jag får någorlunda regelbunden mens och fler äl.
Jag har haft min PCOdiagnos i drygt två år och blev gravid utan hjälp och är nu i vecka 20. Jag slutade med mina p-piler i början av mars och blev gravid nån gång slutet av mars/ början av april. Vi var helt chockade över de beskedet när vi egentligen inte hade planerat att bli gravida men ändå visste vi ju självklart riskerna att vi kunde bli de.
Jag mådde inte bra av mina p-piller så därför bestämde vi att jag inte skulle äta mer och vi ville ju ha barn men hade kanske inte riktigt trott att de skulle gå så snabbt.
Vi bestämde oss ganska snabbt att abort inte va ett alternativ för oss och sen den dagen är vi överlyckliga över att vi ska få en liten bebis.