• Safir73

Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??

Jag är 175 cm lång och gillar högklackade skor, men är ständigt orolig för att jag ska bli "för lång" med klackar.

Köper gärna skor med ca 7-10 cm klack och tycker det är jättesnyggt i butiken och när jag provar hemma, men fegar ur när jag väl ska använda dem ute sen.

Tycker ni att det ser konstigt ut om man redan är lång och sen desstuom har högklackat?

Och vart går gränsen, när är man egentligen för lång för att ha klackar, finns det nån sån gräns eller är det bara jag som är nojjig?

• Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??
  • Kya
    Bagarberta skrev 2010-04-30 11:10:48 följande:
    Hahaha! Ledsen, jag är bara kompis med långa! :-P (skojja)
    åh, det är nog första gången i historien som jag blivit dissad för att jag är för kort. you made my day.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kinya

En lång tjej i högklackat som har hållning som ringaren i Notre Dame är fult. En lång tjej i högklackat som sträcker på sig och är stolt över sin längd är skitsnyggt!

• Butterscotch

Nej, det är coolt och ser självsäkert ut att vara lång och ha riktigt höga klackar! Ja, förutsatt att man klarar av att gå i dem förstås.

• curiosa

Jag är 179cm och jag älskar klackar, men som du så blir det allt för sällan som jag anväder dom ute.
    Jag ser snyggare ut, får en bätter hållning etc men ändå så gillar jag inte att vara längre än alla andra.
    Jag är singel och vill verkligen inte titta ner på alla killar.

Hade kunnat göra nästan vad som helst för att vara 1 dm kortare men nu är det som det är och så är det.

Så ja, jag tycker att det ser kosntigt ut när en tjej på 180cm tar på sig klackar så hon blir 190cm och tittar ner på de flesta killarna.

• Joe

NEJ! Det ser konstigt ut om man försöker sjunka ihop och se kortare ut - det är gräsligt, men bär man upp sin längd med stolt och snygg hållning är klackar absolut inget hinder. Det är min mening i frågan åtminstone. Själv är jag 178 ungefär och hade samma tankar som du fram till slutet av tonåren men har definitivt kommit över dem nu - vilket jag är jätteglad över. De enda betänkligheterna jag egentligen har haft på senare år är att jag inte vill vara allt för mycket längre än mitt (manliga) sällskap, men då han som jag bytte ringar med till sist är en decimeter längre än mig ungefär behöver jag strängt taget inte fundera på det heller längre :)

• snabla

tycker att högklackade skor är snygga på alla kort som lång däremot måste man ju själv känna sig bekväm i dem och kunna gå snyggt, ser inte bra ut när folk vinglar fram. Jag har bara låga skor själv just därför att det är bekvämt men tycker att det är snyggt o mer feminint m klack, kör på!

• Saywhaaat

Jag är 171 cm lång och jag har på mig de allra högaste klackar.  Men...jag ser ändå framför mig den där sk odd TALL girl, som står där och är bara...lång...och ser lång ut...nääää...hade jag varit längre än mig själv hade jag nog avstått.
    Inga killar vill ha den där långa, odd bruden...

• straw2008

Är man över 172 anser jag att det faktiskt inte klär en kvinna att ha klackar... blir så sjukt okvinnligt o blaffigt, oftast har ju långa så himla stora fötter oxå.

Min åsikt som kvinna då :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Agapi

Jag ar 173 och anvander garna hoga klackar. Har nog inga klackskor som e under 10cm. Men klart jag kanner mej som en jatte ibland, speciellt da de flesta kvinnor i min narhet ar strax over 150 och anvander 4-5cm klackar =P Men jag orkar inte bry mej.

• Denebola
    straw2008 skrev 2010-05-22 06:46:43 följande:
    Är man över 172 anser jag att det faktiskt inte klär en kvinna att ha klackar... blir så sjukt okvinnligt o blaffigt, oftast har ju långa så himla stora fötter oxå. Min åsikt som kvinna då :O)
    Tss. Jag är 173 cm lång och har storlek 37. :P
  • straw2008
    Denebola skrev 2010-05-22 09:48:23 följande:
    Tss. Jag är 173 cm lång och har storlek 37. :P
    Fast det ser ju ÄNNU värre ut (flåååt) för då ser ju benen jätteblaffia ut ??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Denebola
    straw2008 skrev 2010-05-22 18:00:05 följande:
    Fast det ser ju ÄNNU värre ut (flåååt) för då ser ju benen jätteblaffia ut ??
    Mina pinnsmala ben? Näru
  • hemljuvahem

Nej det är vackert att vara lång!!!
    Var stolt över din längd och bär upp den ordentligt :D

• hemljuvahem
    straw2008 skrev 2010-05-22 06:46:43 följande:
    Är man över 172 anser jag att det faktiskt inte klär en kvinna att ha klackar... blir så sjukt okvinnligt o blaffigt, oftast har ju långa så himla stora fötter oxå. Min åsikt som kvinna då :O)
    Fast jag kan tycka det är lika okvinnligt och blaffigt att vara 172 och ha skateskor istället...
  • frun01

175 är inte långt, jag är 181 o har nyss köpt ett par klackskor men jag ångrar mig för jag blir skit lång....

• hemljuvahem
    frun01 skrev 2010-05-22 19:06:55 följande:
    175 är inte långt, jag är 181 o har nyss köpt ett par klackskor men jag ångrar mig för jag blir skit lång....
    Nej jag tycker inte det är så farligt.
    Är själv 172 och trodde medellängden för tjejer låg där någonstans =)
  • Johan Amagersson

Ha högklackat! Det är ett måste för kvinnor när de ska gå på bal eller andra fina fester. Min fru går i högklackat på baler och hon är lika lång sol du. Män accepterar det, de tycker att det är bra!

• Illusion
    hemljuvahem skrev 2010-05-22 18:04:29 följande:
    Fast jag kan tycka det är lika okvinnligt och blaffigt att vara 172 och ha skateskor istället?
    Hur kan det vara okvinnligt att vara utformad som en av flera olika kvinnor. Tyst
    I don't trust words. I trust actions.
Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??