• Safir73

Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??

Jag är 175 cm lång och gillar högklackade skor, men är ständigt orolig för att jag ska bli "för lång" med klackar.

Köper gärna skor med ca 7-10 cm klack och tycker det är jättesnyggt i butiken och när jag provar hemma, men fegar ur när jag väl ska använda dem ute sen.

Tycker ni att det ser konstigt ut om man redan är lång och sen desstuom har högklackat?

Och vart går gränsen, när är man egentligen för lång för att ha klackar, finns det nån sån gräns eller är det bara jag som är nojjig?

• Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??
  • La Lola
    Kjell2 skrev 2010-04-30 11:00:57 följande:
    Vad är problemet med att vara lång? Varför är det jobbigt att vara lång?
    J som en tvärhand hög ser ju en massa fördelar enbart så jag är oxå nyfiken.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bagarberta

Jag använder högklackat och jag är 184 cm! Så kör hårt!

• Kya

jag är 174 och använder aldrig högklackat... det skulle inte falla mig in! jag använder isåfall lågklackade skor och är nöjd med det.
    man vill helt enkelt inte vara ett huvud högre än alla andra, och är man singel så är det inte vidare roligt att titta ner i ett ev. raggs skalp.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Kya

jag har aldrig använt högklackat så jag skulle nog inte fixa att gå i skorna heller om jag en dag krängde på mig dom

• Zimlis

Alltså det är jättesnyggt med högklackat, så länge man kan gå snyggt i högklackat - folk som inte kan gå i ett par högklackade skor ser helt fel ut och då spelar det ingen roll om de är korta eller långa.

har en kompis som är 1,80 drygt och hon är supervacker i högklackat - kan mao gå snyggt i dem och ser stolt ut.

• Safir73
    Kjell2 skrev 2010-04-30 11:00:57 följande:
    Vad är problemet med att vara lång? Varför är det jobbigt att vara lång?
    Det är egentligen inget problem för mig, ur mitt eget perspektiv..det är mest det att "alla andra" ska kommentera det.

Och så hänger det med lite sen jag växte upp, att alltid vara längst i klassen osv, åtminstone fram till högstadiet när de flesta killarna växte om mig. Det är väl det klassiska, man vill vara som alla andra i den åldern, sånt här blir lite känsligt då..sen har det hängt med.

"Du som är så lång kan väl ta ner kaffeburken från hyllan" osv .

Och så tycker jag att jag som tjej vill vara kortare än min kille och såna saker.

Låter som bagateller och egentligen är det väl det, men det är ändå sånt som sätter sig fast litegrann.

För mig är lixom idealet att vara liten och nätt :). Det är ju bara för att jag själv inte är det :).
  • Kya
    Bagarberta skrev 2010-04-30 11:03:36 följande:
    Jag använder högklackat och jag är 184 cm! Så kör hårt!
    oj, jag är kort jämfört med dig. ska vi bli kompisar?
  • Kjell2
    Safir73 skrev 2010-04-30 11:07:05 följande:
    Det är egentligen inget problem för mig, ur mitt eget perspektiv..det är mest det att "alla andra" ska kommentera det. Och så hänger det med lite sen jag växte upp, att alltid vara längst i klassen osv, åtminstone fram till högstadiet när de flesta killarna växte om mig. Det är väl det klassiska, man vill vara som alla andra i den åldern, sånt här blir lite känsligt då..sen har det hängt med. "Du som är så lång kan väl ta ner kaffeburken från hyllan" osv .Och så tycker jag att jag som tjej vill vara kortare än min kille och såna saker. Låter som bagateller och egentligen är det väl det, men det är ändå sånt som sätter sig fast litegrann.För mig är lixom idealet att vara liten och nätt :). Det är ju bara för att jag själv inte är det :).
    Bättre att vara lång, snygg och stolt!
  • Bagarberta
    Kya skrev 2010-04-30 11:07:27 följande:
    oj, jag är kort jämfört med dig. ska vi bli kompisar?
    Hahaha! Ledsen, jag är bara kompis med långa! :-P (skojja)
  • Denebola

Jag är 173 cm och har inga problem med att ha högklackat för längdens skull. Däremot är mina fötter inte så glada att ha allt för höga klackar, så av den anledningen har jag inte så höga klackar på de skor med klack som jag har.

Ett par skor jag har, har en ganska tjock sula och rätt hög klack, så i dem blir jag ca 180 cm.

Som sagts tidigare, för man sig med stolthet och utstrålning är det mesta snyggt. Jag tycker att det är kul att bli lite extra lång, tänker inte på att det skulle se konstigt ut (men jag är ju inte toklång från början heller). Det blir ju som att framhäva sin längd på samma sätt som man kan framhäva olika kroppsformer med olika kläder, typ.

Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??