• väntar i Kina kön

Hund som har diarre och knall gul avföring

Jag förstår inte vad min hund kan ha. Hon har haft diarre sen tisdag till och från. På torsdag var hon jätte lös så jag ringde vetrinären och hon rekommederade mig att ha henne fastande ett dygn och använda canikur. Gjorde det och sen började jag lite smått med ris avkok. Hon ar bra en dag och sen har de börjat igen med jätte lös mage.

Hon hade först något knallvitt som slem klump som kom ut med avföringen innan jag började fast henne. Nu när jag har börjat ge henne lite ris och jag så startade allt igen MEN nu är hon lös och avföringen är knalla gul hon rapar och sväljer som att hon har sura uppstötningar. Rinde agrias vetrinär men han tyckte bara att jag skulle fasta henne igen och ge henne canikur men jag är livrädd att hon har någonting annat i magen. Kommer även som slem....

Har nyss varit tvungen att avliva hennes kompis som fick canser i magen och det känns så hopplöst att nu även hon har fått diarre och är dålig i magen.

Ger henne risvatten och hon dricker bra så hon är inte uttorkad och risen tidigare äter hon med god aptit. När hon just hade laxerat knall gult och vi kom in i gen så rusade hon till matskålen och skulle ha mat.

Finns det någon sjukdom som hon kan ha för det känns inte helt okey! Inte som att hon skulle ha en vanlig mag influensa

• Svar på tråden Hund som har diarre och knall gul avföring
  • väntar i Kina kön
    Xtra skrev 2010-05-02 17:23:00 följande:
    Verkar som om det KAN ha med lever eller galla att göra. Kolla igenom svaren, kan även har nåt med sköldkörteln att göra?vovve.net/Rastplatsen/display_message.
    Ska kolla upp!
  • väntar i Kina kön
    Lathunden skrev 2010-05-02 17:26:04 följande:
    Åk in till veterinären imorgon och begär att de tar prover.
    Den vetrinären som jag pratade med tyckte bara att jag skulle fortsätta med canikuren men jag måste nog åka in med henne. Ingen som har någon aning om vad de  kan vara?
  • väntar i Kina kön

Tror ni att de kan vara någonting allvarligt? Har haft hundar som har haft problem med magar förr men alldrig har det kommit knall gul avföring

• dezibel

Fem dagar med diarre frestar på och eftersom det inte blir bättre och avföringen har en väldigt konstig färg skulle jag hänga på låset hos veterinären i morgon bitti.
    Har du möjlighet, ta med att avföringsprov som dom kan odla på om det är bakteriellt. Glöm inte att förvara det kallt!
    Lycka till!

• väntar i Kina kön

Det måste jag göra. Hur länge håller ett avförings prov i kylen?

• dezibel

Vet faktiskt inte men ett par dagar skulle jag tro

• hmcc

Jag har haft en hund som ofta blev sån i magen då han var yngre, shit vad jobbigt det är innan man fått rätsida på det.

• väntar i Kina kön
    hmcc skrev 2010-05-02 19:26:08 följande:
    Jag har haft en hund som ofta blev sån i magen då han var yngre, shit vad jobbigt det är innan man fått rätsida på det.
    Hade din hund ochså gul avföring? Vad hade han för någonting? Min hund är 9 år
  • väntar i Kina kön
    dezibel skrev 2010-05-02 19:21:38 följande:
    Vet faktiskt inte men ett par dagar skulle jag tro
    Hur i alla sina dar ska man lyckas med det? Kan man bara ta upp skiten från snön och lägga det i en burk eller blir provsvaret fel då? Tänkte bara om det kommer en massa annat upp från marken: Någon som vet?
  • hmcc
    väntar i Kina kön skrev 2010-05-02 20:04:34 följande:
    Hade din hund ochså gul avföring? Vad hade han för någonting? Min hund är 9 år
    Nån gång råkar väl mer eller mindre dom flesta jyckar ut för en riktig gul sprutdiarre.

Det är nåt skit dom fått i sig som tarmen inte klarar av och måste vila, därför svälter man dom stackarna.

Det finns ett väldigt bra veterinärfoder som heter i/d eller r/d ...kommer inte ihåg vilket som var vad men det ska vara vinröda bokstäver.

Det kan man prova, det räddade oss många gånger med andra hundar som bara hade diaree tillfälligt.
    (kan hända närsom så det är alltid bra att ha hemma även om dom bara är "normalt" lösa)

Med min hund med känslig mage fungerade bara svält men han var alltid känslig i magen så det var ingen som plötsligt kom.
  • dezibel
    väntar i Kina kön skrev 2010-05-02 20:06:07 följande:
    Hur i alla sina dar ska man lyckas med det? Kan man bara ta upp skiten från snön och lägga det i en burk eller blir provsvaret fel då? Tänkte bara om det kommer en massa annat upp från marken: Någon som vet?
    Hänger inte riktigt med??? Lyckas med vad?
    Ta upp en "klutt",lägg i burk med lock,förvara i kylen tills imorgonbitti, ta med till veterinären. Gör så gott du kan,följer det med kattsand så gör det ju det...

Snön?? Låter du katten vara ute så har du noll koll på vad hon stoppar i sig. Håll henne inne så du vet att hon inte äter något olämpligt!!!
  • MaNiMi
    dezibel skrev 2010-05-02 22:53:41 följande:
    Hänger inte riktigt med??? Lyckas med vad?Ta upp en "klutt",lägg i burk med lock,förvara i kylen tills imorgonbitti, ta med till veterinären. Gör så gott du kan,följer det med kattsand så gör det ju det...Snön?? Låter du katten vara ute så har du noll koll på vad hon stoppar i sig. Håll henne inne så du vet att hon inte äter något olämpligt!!!
    Det är ju en hund det handlar om å ingen katt!
  • dezibel
    MaNiMi skrev 2010-05-02 23:20:08 följande:
    Det är ju en hund det handlar om å ingen katt!
    Men herregud vad jag är vimsig då...var fick jag katt ifrån??? Sorry, lovar att läsa bättre nästa gång innan jag "läxar" upp folk för att dom inte har koll :)
  • väntar i Kina kön

Ingen fara men hon är liten som en katt{#lang_emotions_smile}Hon ville inte ut  nu på morgonen men jag ska ut och försöka få henne ett bajsa så ser jag hur det ser ut. Ska ta med mig en burk och försöka få med ett avföringsprov.

Vad det är jobbigt! Nyss har jag varit tvungen att avliva en  hund pg att han var dålig i magen och hade cancer och nu några veckor senare så blir den andra hunden dålig men inte på samma sätt. Jag har alltid varit väldigt noga när jag har varit ute med hunden så att de inte sätter i sig någonting, lite tjopig enligt andra men vem vet vad hon har lyckats äta utan att jag har sett OM de har med magen att göra.

Håll tummarna att det är hård och fin färg på skiten.....

• hmcc
    väntar i Kina kön skrev 2010-05-03 06:55:39 följande:
    Ingen fara men hon är liten som en kattHon ville inte ut  nu på morgonen men jag ska ut och försöka få henne ett bajsa så ser jag hur det ser ut. Ska ta med mig en burk och försöka få med ett avföringsprov.Vad det är jobbigt! Nyss har jag varit tvungen att avliva en  hund pg att han var dålig i magen och hade cancer och nu några veckor senare så blir den andra hunden dålig men inte på samma sätt. Jag har alltid varit väldigt noga när jag har varit ute med hunden så att de inte sätter i sig någonting, lite tjopig enligt andra men vem vet vad hon har lyckats äta utan att jag har sett OM de har med magen att göra.Håll tummarna att det är hård och fin färg på skiten.....
    Jag har haft en hund som hade skelettcancer och där symptomen var att han haltade så jag tror att varje gång mina hundar haltar är dom dödligt sjuka så jag förstår vad du går igenom
  • väntar i Kina kön
    hmcc skrev 2010-05-03 08:17:18 följande:
    Jag har haft en hund som hade skelettcancer och där symptomen var att han haltade så jag tror att varje gång mina hundar haltar är dom dödligt sjuka så jag förstår vad du går igenom
    Det är jobbigt! Pratde med vetrinären och eftersom hon inte verkar må så dåligt trots att hon laxerar så spyr hon inte och jag får i henne mat så ska jag avvakta till i morgon. Fick en tid i morgon kl 13.00.

Skulle ge henne canikur och kokt tors idag. Tog ett avförings prov och alltid så är skiten bra de första som kommer och sen lös. Vi får se hur det går idag för henne.

Hatar när hundar är sjuk, bra på att dölja saker och sen när de inte kan prata och säga hur de mår{#lang_emotions_frown}
  • väntar i Kina kön

Hon mår lite bättre idag men vi har ändå varit till vetrinären.

De tog en massa prover och de enda som var avvikande var provet bukspottkörteln som var positiv men det visst inte hur stor förhöjning på värdet förrän i morgon eftersom de måste skicka in blod provet.

Lite annat ochså hade hon, stafylokoker i ögonen men förstår inte hur hon kunde veta det utan att ha tagit prover men det fick vi ingen hjälp till denna gång. Först magen och diarren. Vi fick dietfoder och hon får äta flagyl i 10 dagar.

Vad kan de förhöjda värderna vara. Inte cancer väll? Någon som har en hund med förhöjda värden på bukspottkörteln?

• traudi

Min Labrador hade nu i 4 veckor gul diarre, veterinären sa det kan dem har. men en dag blev han dålig, konstig. Veterinären undersökte honom , gjorde ultraljud o såg att han hade fläckar på mjälten, veterinären sa vi ta en annan dag prov o skickar in det. men den kvällen fick han ett epilepsianfall o kunde inte riktigt hämta sig. Jag gick till
    veterinären igen han gjorde ultraljud igen. Snälla vad hände::::::
    Dem var tvungen operera direkt, mjälten hade spruckit o han hade en mycket elakt tumör på mjälten. och hade en liter blod i magen dem tog bort allt o skickade in tumören till ett labb. han var ganska nära döden.
    Långsamt har hunden hämtad sig, det är nu en vecka sedan men man vet inte om cancern har spridit sig på lungan eller hjärtat. man, måste röntga honom efter en tid o ser, om man vill veta det?
    Så kan ni tänker er, om eran hund har diarre länge, gå och kolla direkt det är oftast cancer..Var  rädd om era hundar . en hund är så värdefull. jag säger jämt, ge fler människor jag träffar, om så  mer älskar jag min hund, den ger dig kärlek o är trogen o pålitligt! det fattas oftast hos en människa.

Svar på tråden Hund som har diarre och knall gul avföring