Hund som har diarre och knall gul avföring
Jag förstår inte vad min hund kan ha. Hon har haft diarre sen tisdag till och från. På torsdag var hon jätte lös så jag ringde vetrinären och hon rekommederade mig att ha henne fastande ett dygn och använda canikur. Gjorde det och sen började jag lite smått med ris avkok. Hon ar bra en dag och sen har de börjat igen med jätte lös mage.
Hon hade först något knallvitt som slem klump som kom ut med avföringen innan jag började fast henne. Nu när jag har börjat ge henne lite ris och jag så startade allt igen MEN nu är hon lös och avföringen är knalla gul hon rapar och sväljer som att hon har sura uppstötningar. Rinde agrias vetrinär men han tyckte bara att jag skulle fasta henne igen och ge henne canikur men jag är livrädd att hon har någonting annat i magen. Kommer även som slem....
Har nyss varit tvungen att avliva hennes kompis som fick canser i magen och det känns så hopplöst att nu även hon har fått diarre och är dålig i magen.
Ger henne risvatten och hon dricker bra så hon är inte uttorkad och risen tidigare äter hon med god aptit. När hon just hade laxerat knall gult och vi kom in i gen så rusade hon till matskålen och skulle ha mat.
Finns det någon sjukdom som hon kan ha för det känns inte helt okey! Inte som att hon skulle ha en vanlig mag influensa