Birry skrev 2010-05-23 20:09:39 följande:
Vi har alltid delat varannan natt oavsett vem som jobbat. Båda har jobb som man knappast kan "sova sig igenom" men att sova varannan natt och vara "on call" varannan har absolut inte påverkat oss så mycket. (Tycker att många (män) verkar använda sina suuuuuuperviktiga jobb som ursäkt för att slippa ta ansvar på nätterna.)
Himla trevligt med flaska så att man faktiskt får sova varannan natt tycker jag!

Håller helt med dig!! Trodde alla vid det här laget kunde vara överens om att det kan vara minst lika arbetsamt att vara hemma med småbarn som att gå till ett arbete och umgås med vuxna hela dagarna. Oavsett om man har ett eller flera barn hemma. Och då har min man även ett väldigt stressigt och ansvarsfullt jobb som chef för ett eget företag. Men vadå, vårt barn är ju bådas ansvar och han VILL umgås med sitt barn, och inte missa för mycket.
Tyckte själv att det var vilsamt att gå tillbaka till jobbet efter "ledigheten".
Jag och min man delade på nätterna, hur schysst är det att den ena aldrig får sova en hel natt? Eller max en hel natt/vecka. Själv skulle jag blivit tokig. På riktigt.