• SusanneG

Fler ensamföräldrar som är +34 år som vill träffa nya vänner?

Finns det fler ensamstående föräldrar som är lite äldre, typ +35 år eller så, som också skulle vilja träffa nya vänner i liknande situation?

Jag är en 38 år tjej som är ensamstående med en son på 5 år och en dotter på 10 månader. Dessa två små pluttar är det bästa som finns för mig, och det bästa som någonsin har hänt mig.

Separerade från deras pappa för drygt 1 år sedan. Och i den vevan känns det som om de flesta vänner också försvann.
    Så nu skulle jag gärna vilja lära känna lite nya människor som ev. är liknande situation, eller inte.

Älskar mina barn - son född 050413, dotter född 090624
  • Svar på tråden Fler ensamföräldrar som är +34 år som vill träffa nya vänner?
  • MysTic PrincesS

Hej. Kikar in här. Är 34, mamma till 2 pojkar, snart 4 och 10 år. Bor i småland, i lilla symaskinsstaden

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • SusanneG

Hej hopp, och välkommen MysTic PrincesS. Kul att du tittade in.
    Hoppas att allt är bra med dig.

Här har det varit full fart idag. Min brorsdotter har varit här idag, eller rättare sagt hon ÄR här. Det har då varit en 11-månaders, snart en 2-åring och en 5-åring. Var i lekparken med dem och åkte rutschkana om och om och om och om och om igen....
    Men det har gått jätte bra, och bara kul.
    Och så har jag varit ute och planterat blommor i krukor. Så nu är uteplatsen så fin så....

• NoNoo
    SusanneG skrev 2010-05-27 22:11:45 följande:
    Roligt att du åtminstonde har kontakt med barnens släkt där nere. Hur menar du att söka pengar för att kunna resa? Kan man söka för sådant? Inget jag visste om... inte för att jag behöver använda det, men i alla fall.Hoppas att du får pengar så att du kan resa med dina döttrar. Hur länge hade ni då tänkt att vara iväg?  
    Nja, jag tror inte det finns pengar att söka specifikt för resor, utan snarare blir det att leta i stora fondboken, och leta efter fonder för ensamstående föräldrar. Sen om det går att söka pengar för resa eller inte vet jag inte. Jag har hur som helst ingen möjlighet att spara så pass mycket pengar att vi kan åka ner inom de närmaste 5-10 åren och det känns trist för barnens skull som gärna vill träffa sin pappa.

Kommer vi överhuvudtaget iväg så blir det i 1-2 månader, bara skolan godkänner ledigheten.

Läste att du har det tufft med att sonen inte vill vara hos pappan. Vad svårt det där måste vara. Har ju själv aldrig behövt ställas inför dessa problem
    Norah 031126 & Noomi 031126
  • SusanneG

Jo visst reva skulle man kunna göra som du föreslog. Att träffas på en lekpark eller liknande. MEN - det funkar nog inte så bra med mitt ex. Han skulle nog inte ställa upp på det.

Ja jag förstår NoNoo att det kanske inte blir någon resa på flera år. Det måste kosta ganska mycket att åka dit 3 personer. Och att vara ensamstående med 2 barn kostar också. Man har ju inte direkt den bästa ekonomin som man kanske skulle vilja ha. Men jag HOPPAS att du får ihop det med pengar SNART på något sätt, så att ni kan åka ner. Jag skall hålla tummarna!

I söndags när min kära brorsdotter var här, och min dotter och hon skulle vila på förmiddagen så fick jag ett gott skratt. De ställde sig upp båda två i sängarna och hoppade och ruskade i sängarna, tittade på varandra, tjöt och skrattade. Det såg så himla roligt ut. Synd att jag inte tänkte till och tog upp filmkameran, för det hade varit roligt att ha på film.
    Varje gång jag kom in i rummet slängde sig båda ner i sängarna, och var helt tysta. Och så fort jag lämnade rummet gjorde de likadant igen - hoppade, skrattade mm. Ursött!
    Min dotter var urlycklig att ha ytterligare ett barn hemma.

Hoppas alla haft en bra helg?!

• Hägris
    SusanneG skrev 2010-05-29 09:13:45 följande:
    Har just nu lite dilemma med min son. Han vill inte åka till pappa. Igår skulle han åka till pappa, men ville inte och sa även detta i telefon till pappan. Jag övertalade honom sedan att åka dit, och sedan var det ok tyckte han. Men redan efter 1 timme igår ringde pappan och sa att det var likadant igen. Att sonen inte ville vara där och bara grät och var ledsen och ville hem till mamma. Pappan sa att jag fick hämta honom för han orkade inte "hålla på" (som han kallade det). Så vid 18-tiden fick jag åka förbi och hämta hem min son igen.
    Sedan vi separerade för drygt 1 år sedan så har det gått lite upp och ner med att vara hos pappa. Men nu de senaste månaderna så har det gått bra. Men så nu helt plötsligt igen totalvägrar. Blir jätte ledsen och bara gråter.
    Pappan bröt benet och foten för ca 4 veckor sedan, går hemma med gipsat ben. Och ska väl göra det ca 3 veckor till. Om det kan vara det som "spökar" för sonen. Att han tycker att det är lite läskigt, eller om pappan kanske är lite lättirriterad nu när han är sjukskriven så länge, och skriker lätt på sonen. Jag vet inte.... sonen säger inget heller varför han inte vill vara hos pappan.
    Jätte jobbigt tycker jag att det är. Det är nog jobbigt för alla 3 parter. Så jag vet inte hur jag skall göra....
    Några tips och råd???
    Jag kan ju tänka mig att det itne är kul om pappan bara kan röra sig med hjälp av kryckor.. Men jag skulle nog försöka prata med barnet för att få veta vad det säger och kanske komma överens om kortare pappastunder (typ några timmar) då och då när han är sjukskriven, så att han orkar vara rolig och sonen vet att han bara "hälsar på en stund" så att han inte blir så ledsen. Det är ju sund om relationen ska bli dålig pga brutet ben..
    *vet ju inte om det finns annat med*
  • SusanneG

Jo visst Hägris det är sant som du säger. Men jag har försökt att prata med min son och frågat vad som är fel, men han säger inget.
    Men sedan är ju inte pappan direkt jätte engagerande när han är frisk heller. Det blir nog VÄLDIGT mycket TV där tror jag. Det är ju enkelt....
    Får väl se hur det går till helgen när sonen ska dit igen.... om det går bättre eller om det blir likadant igen... Hoppas att det går bra, för det är ju inte roligt för någon av oss.

Har alla haft en bra helg? Skönt väder har det ju i alla fall varit. Idag har det ju varit HELT UNDERBART!!!! Och 11-års kalas har vi varit på också (brorsdottern). Trevligt trevligt!

• SusanneG

Hur är det med alla? Verkar som om det försvunnit en hel del från tråden... Hoppas att ni hittar tillbaka.

Ja angående sonen ja, han pratade med sin pappa idag. Och avslutade samtalet med "pappa jag längtar inte alls efter dig". Och sedan sa han till mig att han inte ville åka till pappa till helgen. Det kan ju inte vara så roligt att höra från sin son.... Men i och för sig så har mitt ex bara sig själv att skylla. Har aldrig varit en engagernade pappa.
    Ja jag vet inte hur man skall göra till helgen.

Ska man TVINGA sin son att vara hos pappan fastän han inte vill det och blir jätte ledsen och så? Har ni några råd som ni kan ge mig?

• Evacamilla
    MysTic PrincesS skrev 2010-05-29 15:31:15 följande:
    Hej. Kikar in här. Är 34, mamma till 2 pojkar, snart 4 och 10 år. Bor i småland, i lilla symaskinsstaden
    så du bor i husqvarna? har släkt runt om där nere :)
  • MysTic PrincesS
    Evacamilla skrev 2010-06-09 21:46:08 följande:
    så du bor i husqvarna? har släkt runt om där nere :)
    Stämmer

Nära eller mindre nära släktingar?
  • Evacamilla
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-09 21:48:57 följande:
    Stämmer

Nära eller mindre nära släktingar?
    det är ganska nära släkt kusiner och farbröder :)
  • MysTic PrincesS
    SusanneG skrev 2010-06-09 21:42:16 följande:
    Hur är det med alla? Verkar som om det försvunnit en hel del från tråden... Hoppas att ni hittar tillbaka.

Ja angående sonen ja, han pratade med sin pappa idag. Och avslutade samtalet med "pappa jag längtar inte alls efter dig". Och sedan sa han till mig att han inte ville åka till pappa till helgen. Det kan ju inte vara så roligt att höra från sin son.... Men i och för sig så har mitt ex bara sig själv att skylla. Har aldrig varit en engagernade pappa.
    Ja jag vet inte hur man skall göra till helgen.

Ska man TVINGA sin son att vara hos pappan fastän han inte vill det och blir jätte ledsen och så? Har ni några råd som ni kan ge mig?
    Hur gammal är sonen?
  • SusanneG

Han är 5 år

• SusanneG

Hej hopp alla glada!
    Hoppas att ni mår bra i solen.

Jag slutade ju nattamma min lilla för ca 1,5 vecka sedan, och har varit jätte bökig och jobbig för tills för 2 dagar sedan.
    Nu har hon sovit HELA nätterna från det jag lagt henne (Vid 19/19.30) till ca 07.00. Det är SÅÅÅ skönt. Hoppas att det håller i sig!!!!!
    Och som hon äter nu också!!!!!!!!!!!!! Äter hur mycket som helst!!!!!
    Så det var väldigt positivt att sluta nattamma henne.

Ha en bra dag!

• SusanneG

Men då.. det är ju endast 1 vecka sedan som jag slutade nattamma.... Är helt snurrig....

Svar på tråden Fler ensamföräldrar som är +34 år som vill träffa nya vänner?