• Kegge

10mån som Skrikpratar jämnt aldrig tyst!

Alltså självklart ska hon få tala men hon skriker ju hela tiden!

Väldigt sällan är det det gulliga bebisspråket ga å go å sådant utan det är aaaaaaa skrik som gäller... Hon "talar" med en leksak å stryper den å skriker aaaaa, hon äter hon skriker hon är glad men det ska låtas jämt!

Ja hon har en strorebror men han är en lugn kille som knappt låter så hon tar inte efter honom eller behöver känna att hon måste höras för att synas.

Hon har inte ont nånstanns det är inte sånt gråt.

Så här var hon jämt varit å på kvällarna förut hon lät så det gick inte att ha någon tid framför tvn eller bara en lugn stund innan läggdags...

Nu på dagarna låts det så jag kan inte koncentrera mig på något...

Får hon för lite uppmärksamhet kan det vara så?
    Tycker jag bär på henne ofta men inte för mycket så hon har vant sig vid det så det är felet.

Pust jag är väl van med storebror som var nöjd med det mesta som för övrigt har börjat med 100frågor i timmen så visst det är nog aldrig tyst här...

Jag blir tokig och jag känner mig arg varje morgon jag vaknar...
    Visst är det nog mycket mitt fel då jag ofta är arg och orkar inget...
    Så visst märks det på barnen de blir ju inte lugnare av mitt beteende..

♥~♥ Son 070630 ♥ ~♥~♥ Dotter 090710! ♥~♥
  • Svar på tråden 10mån som Skrikpratar jämnt aldrig tyst!
  • barnpsykologen margit

Hej!
    Alla barn är olika. Det vet du vid det här laget. Och två barn är minst dubbelt så mycket som ett. När två barn vill ha 100% uppmärksamhet då räcker mamma sällan till. Du säger också själv att du är trött och på dåligt humör när du vaknar.
    Barn registrerar och tar efter oss vuxna mer än vad vi ibland önskar. Så din flickas skrikprat kan vara en reaktion på din trötthet, ni kan trigga varandra.
    Det viktigaste i din situation vore kanske att få någon form av avlastning. Några timmar för dig själv ibland då du kan vila eller göra något vuxet utan barn. Se om du kan hitta en anförvant eller kanske en skolflicka som kan ta hand om barnen en eftermiddag så att du blir lite påfylld. Då får du också mer ork att ge din flicka all den uppmärksamhet hon behöver.
    Lycka till
    Margit

Svar på tråden 10mån som Skrikpratar jämnt aldrig tyst!