• Yossan

Vilka är lättast att uppfostra - killar eller tjejer?

Ni som har flera barn av olika kön eller erfarenhet av flera barn med olika kön (tyd förskollärare mfl) - vad är er uppfattning är tjejer eller killar lättare att uppfostra, eller spelar könet ingen roll?
    Kommentera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka är lättast att uppfostra - killar eller tjejer?
  • viseversa

Spelar ingen roll. Men tyvärr låter många föräldrar sina pojkar härja mer än flickor. Med ursäkten att "dom är ju grabbar" Men är man normalt funtad så är det ingen skillnad på pojkar och flickor.

• Yossan
    viseversa skrev 2010-05-10 13:08:30 följande:
    Spelar ingen roll. Men tyvärr låter många föräldrar sina pojkar härja mer än flickor. Med ursäkten att "dom är ju grabbar" Men är man normalt funtad så är det ingen skillnad på pojkar och flickor.
    Där håller jag med dig på pricken!!!
  • viseversa
    Yossan skrev 2010-05-10 13:10:16 följande:
    Där håller jag med dig på pricken!!!
    ja och det slutar ofta med att dom pojkarna blir illa omtykta av andra barn för att dom inte vet hur man beter sig juste mot sina kompisar. Så med andra ord så gör man INTE sina pojkar en tjänst genom att låta dom härja!
  • snillis

Jag har en av varje men de är så små än så det är svårt att uttala sig med säkerhet men för mig handlar det mer än personlighet än om kön. Så jar röstade på alt 3.

• tessi3h

Lika. Mer personlighet än kön tror jag. Har bara två pojkar men arbetat 2,5 år i förskolan.

• Yossan

Ni som röstar killar - vad baserar ni det på? *nyfiken*

• Veladis

Olika barnhar olika personlighet och är olika svåra/lätta att "uppfostra" (om man nu ska använda de uttrycket) i olika perioder. Så enkelt är det. Eller, ja, det är ju inte alls enkelt...

• lövet2
    Yossan skrev 2010-05-10 19:35:28 följande:
    Ni som röstar killar - vad baserar ni det på? *nyfiken*
    De blir inte totalt galna när de kommer i puberteten. Inte heller har de haft några fånigheter för sig angående utseende, kläder, skitsnack om kompisar eller annat i den stilen.

Svar på tråden Vilka är lättast att uppfostra - killar eller tjejer?