• xXMaLoXx

Har Pampers fått fnatt

Har kört med Pampers baby dry strlk 3 ett tag nu och har verkligen gillat dem skarpt. Idag var det dags för ett nytt paket, men ser när jag öppnar det att blöjorna ser helt annorlunda ut. Till att börja med så är blöjorna helvita och det enda "trycket" är där man fäster tejpen. Må så vara, jag kräver inte en massa lulllull på blöjorna, men det stannar liksom inte där. När jag jämför med en blöja ur förra paketet så ser jag att den gamla blöjan har "stoppning" längre upp mot ryggen..den känns även mer rejäl än den ur det nya paketet.

För ett tag sen köpte vi active fit att ha som dagblöja, där hade man tydligen nån designtest enligt en lapp som låg I paketet. Utanpå såg jag ingenting om nåt designtest. Även där så var blöjan sämre än sin föregångare så att säga. Har pampers fått fnatt eller? Och varför är de så otydliga med att de gör förändringar, blöjorna kostar ändå runt 100-lappen och så spännande är det inte att komma hem med ett paket som i värsta fall blir "obrukbart". Active fit blöjorna vågar vi bara använda efter att sonen bajsat, och det gör han inte varje dag.

• Svar på tråden Har Pampers fått fnatt
  • FamHull

Nån mer än fritzz som kontaktat Pampers ang problemet?
    Jag har mailat dom men inte fått nåt svar...

• Physical

Jag ringde och klagade på active fit stl 4. dom utan stoppning baktill. Dom ska vara så sa hon jag pratade. hon var jättetrevlig och tyckte att det var bra att jag ringde. ska få en värdecheckar... det är ju inte det jag ens var ute efter... nåja. bättre lycka nästa paket! :)

• Ossie

hm - här i Tyskland säljs det nästan helt vita, enklare Pampers-blöjor som en egen billigare sort ("discount" för prismedvetna), vi har testat dem och var inte direkt missnöjda (fast vi tog dem inte för natten). Har era vita Pampers samma pris som de bättre?

• alwilda

Har också ringt och klagat, efter första nya Pampers Active Fit-blöjan så vaknade vår niomånaders son i en kisspöl som gick från knäna till axlarna, vår bäddmadrass blev helt förstörd ...

"Det ska vara så", var det svar vi fick också. Är de helt spritt språngande galna på Pampers?? Ska barnen vakna i en kisspöl varje morgon alltså?? Det är ändå en nattsymbol på paketet. Vi var helt säkra på att det hade blivit ett fel i tillverkningen, eftersom det saknades uppsugande stoppning i princip från mitten och bakåt.
    ALDRIG mer Pampers, de är ju inte kloka i huvudet! Blöjorna fungerar ju inte överhuvudtaget längre.
    Läs och tyck till om min bok: www.kapitel1.se/alwilda/dimma
  • Laire
    solida skrev 2010-05-10 21:46:45 följande:
    Det verkar skumt, Libero har nämligen också börjat med helvita blöjor (stlk 6) helt plötsligt utan någon info... Sammanträffande???
    Liber har gått ut med info till alla i Liberoklubben för några månader sedan, de hade knas med leverantören av baksidetrycket om jag förstod det rätt.

Bara så du vet att det inte är någon stor sammansvärjning
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • WaitingInVain

Vilken tur jag hittade denna tråden.. vi köpte ett jumpopack av Babydry 3 nyligen, men har kvar ett halvt paket av den gamla varianten. Öppnade precis och kollade i jumpopaketet - det är som ni andra beskriver, blöjan saknar stoppning baktill och är mindre/lättare än de gamla... dessa kommer jag INTE våga använda till natten! Hur hanterar de bajset? Verkar väldigt osäkert! Jag får testa lite dagtid med de nya och spara gamla sorten till natten. Blir jätteledsen att det är såhär - vi har precis testat igenom alla sorter på marknaden och konstaterat att Pampers är det enda som passar för vår lille kille... känns trist att behöva gå till ett annat märke med sämre passform för en sån här sak
    Vad som irriterar mig är att det inte framgår av förbackningen att det är ny formulera eller liknande - tycker det är sånt man ska få veta INNAN man köper paketet. Som någon annan här skrev - paketen kostar ju ändå omkring 100:- styck och att köpa ett helt paket med obrukbara blöjor är ju som att kasta pengar i sjön. Som småbarnsförälder med föräldrapenning har man ju inte direkt pengar som man kan strö omkring sig...

• Zekelina

Spännande! Vi har fått två olika testpaket från Pampers, de som är lila inuti och de som är vita. De vita har lite mindre stoppning baktill och de som är lila har typ ingen stoppning alls baktill. Vi är jättenöjda! Inget läckage alls och tunna och smidiga! (Active Fit)

Däremot har vi ju Baby Dry som nattblöja och trots att lillen sover på mage så känns det lite riskabelt om de även där tar bort lite av stoppningen.

Har ni testat att känna på paketet innan ni köper? Man känner ju och till och med ser lappen med info på om man vet vad man letar efter.

• xXMaLoXx
    Zekelina skrev 2010-05-25 20:26:31 följande:
    Spännande! Vi har fått två olika testpaket från Pampers, de som är lila inuti och de som är vita. De vita har lite mindre stoppning baktill och de som är lila har typ ingen stoppning alls baktill. Vi är jättenöjda! Inget läckage alls och tunna och smidiga! (Active Fit) Däremot har vi ju Baby Dry som nattblöja och trots att lillen sover på mage så känns det lite riskabelt om de även där tar bort lite av stoppningen. Har ni testat att känna på paketet innan ni köper? Man känner ju och till och med ser lappen med info på om man vet vad man letar efter.
    Nu när man vet så känner man väl efter isf, men första ggn så var det ju inte lätt att veta. Hur kan det vara så svårt att tydligt skriva PÅ paketet när man ändrar på blöjan? Du betalar ju faktiskt inte för det du förväntat dig, du får ju något helt annat. Jag ska inte behöva gå och klämma och känna på ett blöjpaket för att få reda på vad det är jag tänker lägga ut pengar på.
  • Disown

Hoppas det är någon kvar här :)
    Jag använder pampers baby dry 3 till min tjej, tycker dom funkar ypperligt.
    Så häromdagen köpte jag ett "jumbopack" på willys, med 96 blöjor, tjänade lite på det så
    glad vart ju jag, gick hem och öppnade, såg då att i dem var de uppenbarligen salva av något slag, vilket de inte är i de mindre förpackningarna, VARFÖR VARFÖR VARFÖR?

bara jag som råkat ut för detta?
    Vart då väldigt irriterad då jag köper just dem för att de inte är en massa konstigheter i för skruttan är så känslig.. Lusläste förpackningen och de står inget om att de är något nytt de testar eller liknande så jag fick köpa ett nytt mindre paket, på (willys även det) och då var det inga konstigheter?!..

• Lina420

Hej!
    Hoppas att det fortfarande finns nån som läser denna tråden.
    Jag har oxå fått dom utan stoppning bak. Tyckte väl inte att det var någon direkt förbättring men dom funkade för oss. Därimot så köpte jag ett typiskt nog mega pack baby dry stl4. Brukar alltid köpa aktive fit men var stressad och tog fel. Märkte att det ofta var som små gummi liknande kulor på min son när jag öppnade blöjan. Som om en del av uppsugnings materialet hade kommit ut. Det spelade ingen roll om det var mycke eller lite i blöjan. Tog aldrig tag i och kontakta pampers. Köpte i stället ett nytt paket med aktive fit, som jag brukar ha. Och nu när jag öppnar blöjan är han helt full av ludd. Vad håller dom på med?? Någon annan som råkat ut för detta??

Har alltid gillat pampers bäst men köpte igår Libero i stället.
    Ska nu ta kontakt och förklara vad jag tycker om deras senaste blöjor.

• hellajo

Jag öppnade det pamperspaketet man får på BB idag och jag blev väldigt förvånad.
     Herregud va tunna och lätta dom är mot Liberos, Vette fasen om jag vågar använda dom.
    Men jag ska ge dom en chans, men än så länge leder Libero stort..

• GirlieGirl

Jag köpte pampers activ fit storlek 4 för några veckor sedan. De har läckt lite grann, speciellt när han bajsat löst! Vet ej hur jag ska se om dessa även saknar stoppning? Kände lite nyss o de känns jättetunna! Fast jag använder pampers babydry till natten. Ska man ringa in o klaga för de har ju faktiskt läckt en hel del på dagen när han bajsat. 

• xXMaLoXx
    GirlieGirl skrev 2010-06-11 12:56:38 följande:
    Jag köpte pampers activ fit storlek 4 för några veckor sedan. De har läckt lite grann, speciellt när han bajsat löst! Vet ej hur jag ska se om dessa även saknar stoppning? Kände lite nyss o de känns jättetunna! Fast jag använder pampers babydry till natten. Ska man ringa in o klaga för de har ju faktiskt läckt en hel del på dagen när han bajsat. 
    Tidigare så gick stoppningen i princip ända upp, nu slutar det lite hipp som happ tycker jag. Vi har kört Libero ett tag nu, de känns tjockare...jag tycker tyvärr att sonen blivit lite rödare av dem.
  • GirlieGirl

Nu har jag ringt o klagat! Blir ersatt för hela beloppet 190 kr då vi köpte en jumbopack!

• dicny

Jag fick hem prover på nya Pampers Active Fit och där stod det att jag skulle testa den över natten. Det gjorde jag. Min dotter brukar få sova med mig efter nattamningen, men låg bara och vände och vred på sig hela tiden. Så jag skulle stryka henne på ryggen för att försöka lugna ner henne och upptäcker då att hennes pyjamas är helt blöt av kiss. Inte undra på att hon inte kunde sova! Håller mig till Libero eller ICAs blöjor i fortsättningen för de här var ju allt annat än bra...

• alwilda
    Lussekatten87 skrev 2010-06-17 15:07:06 följande:
    www.pampers.se/sv_SE/proddetail/baby-products...

Här står det att Baby dry har "ett extra layer"..? Och att den är anpassad till natten...Men det verkar ju inte stämma efter att jag läst den här tråden..

Jag tycker ni ska göra som jag ,köpa Libero istället
    De har säkert ett "extra layer", men hela stoppningen slutar ju innan rumpan ens har börjat, och för vår ettåring som sover på rygg läckte de tre gånger av tre försök på natten, sedan gav vi upp ... Detta var ju rätt länge sedan nu och sedan vi gav upp försöken med de nya blöjorna har det inte läckt EN en enda gång, så yes, I blame Pampers och kan inte avfärda det som "olycka".

Det tragiska är att de försöker att få det att framstå som ett fantastiskt plus i reklamen också. Typ som bindreklam "nu ännu tunnare". (Det enda som är nytt är ju egentligen att de sparar pengar på mindre material.) Men jag skiter faktiskt i hur tunna de är om ungen ändå har kissat ner hela pyjamasen och halva sängen varje morgon. Miljöaspekten faller liksom också bort då, med all extra tvätt ...
Svar på tråden Har Pampers fått fnatt