• Hyppolite

Är det okej att prata om sitt sexliv och sina sexfantasier och samtidigt hänga ut bilder på sina barn i galleriet?

Syftar på medlemmar på FL och ingen annanstans.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att prata om sitt sexliv och sina sexfantasier och samtidigt hänga ut bilder på sina barn i galleriet?
  • Hyppolite

Personligen anser jag att det är oerhört osmakligt.

• lövet2

Nej. Som jag ser det, så har föräldrar en moralisk plikt att inte avsiktligt skämma ut sina barn.

• Hannah76

Sitt sexliv ja, sexfantasier  nej. Man kan ju prata om sitt sexliv på smakfullt och oskyldig sätt. Bara genom att berätta att man är gravid så "erkänner" man ju sitt sexliv... =)

• Karamellan

Nej, det tycker jag inte.

Jag tycker att FL:s anonymitetsfunktion är jättebra, både för att man kan slippa hänga ut sig själv för sin egen skull, men också för att man genom att använda den kan undvika att personer i ens närhet exponeras för sådant de inte vill/bör förknippas med eller veta om.

Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • BillyX

Nej, det bör man inte... Man bör öht undvika att berätta saker om sig själv som kan tänkas uppfattas som känsliga i framtida situationer, i samband med att man lägger ut barns namn och foton och identiteter på nätet. Jag är faktiskt emot allting från "mitt barn är så hård i magen" till att "vi funderar på att göra slut, jag och maken" OCH ha information om sina barns identiteter på nätet möjliga att kopplas samman!

• sarsaparill

Men...Ja alltså jag hade skrivit anonymt isåfall.

• Nice Girl Wrong Place
    Hannah76 skrev 2010-05-11 11:25:59 följande:
    Sitt sexliv ja, sexfantasier  nej. Man kan ju prata om sitt sexliv på smakfullt och oskyldig sätt. Bara genom att berätta att man är gravid så "erkänner" man ju sitt sexliv... =)
    Jag tänker mer på folk som slänger ur sig vad de gillar att stoppa i vilket hål på sin partner osv.
    Beautifully Human
  • Bedan

Jag vet inte riktigt vad ens barn har med ens sexliv att göra, förutom det samlaget då barnet blev till.

• Gul13

Jag tycker det är värre att överhuvudtaget hänga ut sina barn på ett sånt här ställe än att prata om sex.

• snillis

Nej, det är otroligt ojuste mot sina barn.

• D Darko
    Gul13 skrev 2010-05-11 12:15:09 följande:
    Jag tycker det är värre att överhuvudtaget hänga ut sina barn på ett sånt här ställe än att prata om sex.
    Håller med. Jag tycker att det är värre att slänga upp hela sitt liv i form av bilder och för personlig information på en välbesökt (och ofta vidarelänkad) site.
    Då slipper man få moralpanik.
  • VirrigaVera

Jag skulle inte göra det och skulle jag vilja göra det av någon anledning så hade jag valt att vara anonym.

• sverker11
    Hyppolite skrev 2010-05-11 11:21:17 följande:
    Är det okej att prata om sitt sexliv och sina sexfantasier och samtidigt hänga ut bilder på sina barn i galleriet? Syftar på medlemmar på FL och ingen annanstans.
    Nu kanske jag missförtsått det här men du pratar alltså om folk som fantiserar om sex med barn och lägger ut bilder på sina egna barn? Är inte det straffbart?
  • SolOchSnö
    sverker11 skrev 2010-05-12 17:48:00 följande:
    Nu kanske jag missförtsått det här men du pratar alltså om folk som fantiserar om sex med barn och lägger ut bilder på sina egna barn? Är inte det straffbart?
    Jag uppfattar TS som att det handlar om folk som skriver detaljerat i sextrådar och när man klickar på deras profil får man upp namn och bilder på deras barn. Alltså inte pedofili utan bara möjligheten att se att den här personen skriver si och så om sex och samma person är förälder till det här barnet.

Själv tycker jag inte att det är ok eftersom det kan få effekter för barnen, barnen har inte valt det och är oftast alldeles för små för att förstå att deras pappa eller mamma sitter och skriver om sex så att hela världen kan läsa.
Svar på tråden Är det okej att prata om sitt sexliv och sina sexfantasier och samtidigt hänga ut bilder på sina barn i galleriet?