"Bästa mamman", töntigt eller bra?
vad tycker du om tävlingen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 18:16
du behöver inte skriva vad du röstar på, men skriv "jag har röstat" eller nåt iaf.
vad tycker du om tävlingen?
tönteri
Töntigt.
Vi är alla bra på vårat sätt och vi är alla den bästaste mamman för just våra barn.
Föräldraskap är ingen tävling och just sånna här grejer kan få en orolig mamma att gå i botten. För vem vill inte vara bäst lixom?
Om media slutade att skapa oro kanske folk skulle må lite bättre. Vi ska se ut på ett visst sätt, gå på ett visst sätt, äta en viss diet, klä oss i ett visst märke och nu vara den bästaste mamman.
Jag skäms...
Jag har en känsla av att red inte talar samma språk som medlemmarna! Det förefaller som att man inte förstår vad medlemmarna vill ha ut av sajten.
Efter att ha sett vilka alternativ man ska rösta på (alla är säkert jättebra mammor, har INTE med det att göra) så blir jag lite ledsen. Är det fortfarande synonymt att ha lidit mycket med att vara bästa mamman? Det är en uppfattning jag tycker är sorglig. Det är starka kvinnor som klarat sig genom svår sjukdom och dödsfall, men vad vet vi om dessa människors bakgrund eller hur de är som mammor trots detta? Inte ett dugg om vi inte känner dem.
Hade man skrivit att man vill ge ett kämparglöd-pris så hade jag uppfattat det helt annorlunda. Moderatorn skriver att det är en kul grej bara. Jag känner inte vad som är kul när man läser extremt sorgliga situationer om barn med livshotande sjukdomar och föräldrar som begår självmord och allt under dåliga ekonomiska former.
Jag lider mycket med dessa kvinnors historia. Att ha ett allvarligt sjukt barn, jag kan inte ens föreställa mig smärtan, trots att jag känner en familj som lidit igenom detta.
Alla är antagligen väldigt bra mammor men det är smaklöst att ta in sådana allvarliga alternativ i en tävling om bästa mamman. Hade förstått om det varit skojfriska alternativ med en riktig bullmamma, en karriärsmamma, en hippiemamma, en kändismamma osv. DÅ hade jag förstått hur det varit på skoj bara.
Jag tror att alla dessa mammor är väldigt bra mammor och under omständigheterna så bra som någon kan vara när det är som värst, min kritik har inget med min uppfattning om dem att göra. Men sorg gör inte folk till bättre mammor direkt. De hade nog varit lika bra ändå. Däremot kan man beundra att de orkat kämpa.
Grattis till ALLA mammorna för att de är underbara!
Detta är absolut inte riktat mot de mammor som beskrivs!
Jag blir bara irriterad av den här typen av omröstning.
Jag tycker det är skräp att att extrema situationer ska vara prejudicerande för att någon ska utnämnas till "bästa" mamman. Det är som gjort för att locka fler kvinnor till utbrändhet. Bara titeln är dum. I princip är varje mamma den bästa för sitt barn. Skulle en mamma vara bättre för sitt barn för att hon är någon typ av supermamma? Nej, jag tror att de mammor som ser till sig själva och sina familjer, alla platsar i kategorin "bästa" mamman. För vad är "bästa" och för vem?
många som anser det hela märkligt.
Så sant Lycklig Slut. Ja de har haft ett tufft liv, men jag känner inte att jag får en bild av hur de är som förädrar, bara att de har förmågan liksom många andra, att klara sig när det stormar hårt.
Jag har ingenting emot tävlingen som sådan, men jag trodde den skulle ha att göra med föräldraskap. I stället verkar kriterierna vara att man ska ha haft det svårt som person, och det känns omöjligt att rösta på.
Den tävling jag trodde det skulle bli kändes ointressant för mig (men säkert intressant för andra). Den tävling det i stället blev känns bara - konstig.