• Anonym (förtvivlad)

Min sambo har ingen sexlust..

Känner att jag håller på att gå under snart.. vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag och min sambo har varit tillsammans i 3,5 år. Han har aldrig haft mycket till sexlust, men det senaste året har det verkligen börjat tära på vår relation.. Han är helt nöjd med sex 1 gång varannan månad eller så.. Medan jag vill ha sex i princip varje dag.. Vi är i 25-års åldern båda två. Jag har frågat honom vad detta kan bero på, men han säger att han alltid varit såhär.. och att han tycker jag är jättesexig, fin osv, men att han inte har något behov av sex.

Sedan vi träffades har han inte runkat en enda gång. Detta resulterar i att han får utlösning i sömnen ibland. Jag frågade honom för ett tag sen hur ofta han överhuvudtaget tänker på sex, och svaret blev tilllslut kanske var 3:e dag. Jag frågade honom om det finns NÅGOT som gör honom tänd, om han reagerar på en skitsnygg tjej på stan, en sexig film eller liknande, men han menar att han inte blir kåt alls.. Har t om frågat honom om han är homo.. men det är han inte säger han.

Jag pallar inte mer nu. Jag är ung, kåt, och vill känna mig som en åtrådd, attraktiv kvinna.. Jag vill ha ett passionerad förhållande. Sex är grymt viktigt för mig... Det har gått såpass långt att jag börjar tänka på andra män.. Jag ser inte min sambo som en sexuell varelse. Jag tänder inte på honom. Ändå har jag försökt allt känns det som; köpt sexiga underkläder, förfört honom på diverse olika sätt, provat oljor, leksaker osv.. men inget hjälper.

När vi väl har sex är det så lamt.. Jag vill att han tar tag i mig, hårt, verkligen VISAR hur kåt han är.. Men det händer inte.

Nu har jag bett honom gå och testa sig för att se om han har testosteronbrist..

Jag orkar fan inte mer nu.. Jag älskar honom, men det har ju blivit ett vänskapsförhållande..

Någon som känner igen sig? Eller har några råd att komma med..? Vet inte vad jag ska ta mig till.

• Svar på tråden Min sambo har ingen sexlust..
  • Anonym (trollbollsfrugan)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2010-05-18 12:26:19 följande:
    jadu.. känns som man provat allt! har gjort allt jag kan för att "kåta upp" honom.. Men man pallar inte detta i längden!!
    Ja, jag börjar tro att det enda är att roa sig själv, och gilla läget...
    annars avsluta... en d e svårt.... som fan!

allt annat är ju kanon..
    men jag saknar spänning, å att rätt å slätt bli påsatt! Hur svårt kan d va? :S
  • Hej hopp i blåbärsskogen
    Anonym (förtvivlad) skrev 2010-05-14 11:32:33 följande:
    Öppet förhållande skulle han aldrig gå med på.. vet inte om jag vill det heller, då gör jag hellre slut.. Jag känner också det, att jag är ung, kåt och ska inte behöva ha det såhär.. Jag blir ju olycklig, och bara det att jag nästan ständigt tänker på andra män.. suck. Vi har inga barn, så det är inte det som gör att jag stannar.. Frågar mig själv ibland varför jag inte gör slut, men jag tror jag är rädd att jag ska ångra mig sen.. Sen älskar jag ju honom.. men det känns som det börjar bli mer som vän..
    EXAKT på dina ord så tänkte jag med min första flickvän. Hon ville lite oftare än din kille, typ två gånger i veckan, men med tanke på att jag ville typ 3-4 ggr per dag så var det ändå en avsevärd diskrepans.

Allt är en lång historia men jag började mer se henne som en vän och träffade henne bara när hon ville ha sex i princip. Det slutade med att jag var otrogen.
  • Anonym (samma sits)

Om du bara visste hur mycket det kunde varit jag som skrev det här inlägget! Samma ålder, samma beteende, ALLT!

Jag har mått dåligt över detta några dagar för mycket och sagt åt honom att jag BEHÖVER sex för att må bra, och jag behöver må bra. Punkt slut. Kan vi inte mötas på hälften i bland det finaste livet bjuder, så kommer det aldrig hålla långsiktigt. Jag älskar honom och det kommer bli en pina, men vi förtjänar alla att må bra, även han.

Jag vill känna mig åtrådd, sexig, önskad, händer på min kropp medan jag lagar mat, spontanitet.....jag vill känns mig djupt älskad och passion som nästan tvingar fram tårar! Du vet garanterat vad jag menar. Och det finns en hel värld där ute. Så go for it.

Stor styrkekram från mig!

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (samma sits) skrev 2010-05-18 21:40:46 följande:
    Om du bara visste hur mycket det kunde varit jag som skrev det här inlägget! Samma ålder, samma beteende, ALLT!Jag har mått dåligt över detta några dagar för mycket och sagt åt honom att jag BEHÖVER sex för att må bra, och jag behöver må bra. Punkt slut. Kan vi inte mötas på hälften i bland det finaste livet bjuder, så kommer det aldrig hålla långsiktigt. Jag älskar honom och det kommer bli en pina, men vi förtjänar alla att må bra, även han.Jag vill känna mig åtrådd, sexig, önskad, händer på min kropp medan jag lagar mat, spontanitet.....jag vill känns mig djupt älskad och passion som nästan tvingar fram tårar! Du vet garanterat vad jag menar. Och det finns en hel värld där ute. Så go for it.Stor styrkekram från mig!
    Önskar ingen detta, men det känns ändå skönt att man inte är ensam... :( Precis sådär känner jag, att jag behöver, MÅSTE, ha sex för att må bra! Men det har gått så långt att jag inte vill ha sex med min sambo. Ser inte sexuellt på honom.. hemskt men sant..

Kan man lämna någon för att man inte får sex? Eller ja, klart man kan men.. känns så hemskt på nåt sätt.. men annars lär det ju sluta med otrohet.. :(
  • Anonym (nikki)

Jag tycker att grabben ska kolla upp testosteronvärdet..jag vet av egen erfarenhet att det kan finnas en cysta eller tumör på hypofysen och eftersom den körteln reglerar olika hormoner i kroppen så kanske det påverkar testosteronnivån.
    Om han inte vill undersöka sig så kanske det är bra om han snackar med en kurator för det är väl inte så vanligt att en kille i den åldern inte gillar sex..eller!?

• Anonym (M)

Jag är med om samma sak. Jag vill varannan dag, han vill aldrig. Det har gått månader då vi inte haft sex.

Men det vänder, nu har vi sex varannan vecka.
    Jag har tjatat och tjatat. Jag har köpt sexleksaker han tycker om.

Men vi är väldigt kärleksfulla mot varandra, vi kramas och pussas väldigt mycket.

• Anonym (sexbrist)

jag är i samma båtgrejen  e den att jag har börjat ifrågasätt va som är fel , då tycker han jag ska söka hjälp för det enda jag tänker på är sex tycker han . ja det bli mer tänk om varför han inte vill än hur man försöker får inte ens ta i han , men han säger jag är hans allt o sånt .. men man få inte röra eller ha sex det känns så jäkla fel ensamt . va fan gör man det här tär ......

• Anonym (samma sits)

O kämpar man för mycket, tjatar och undersöker, slutar det med att man själv tappar lusten tillslut, det blir inte värt det eller roligt eller spntant längre.

Så hur mycket är det värt att kämpa? Vad förtjänar DU? Vad vill DU ha i ett förhållande som ska hålla förhopingsvis längre tiden av ditt liv?

Vad händer då ni kanske får barn tillsammans, då sexlivet normalt tar en rejäl dip neråt?

• Anonym (förtvivlad)

Nu har det hänt grejer här :( Jag har träffat en annan. Kunde inte motstå.. Hela min kropp skrek efter att bli åtrådd, smekt och ja, knullad med rent ut sagt..

Så grymt förvirrad så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men en sak vet jag, och det är att det var längesen jag ändå mådde så BRA.. hemskt men sant..

Så jag antar att det inte kommer hålla med min sambo eftersom jag tillslut ändå lät det gå såhär långt.. :(

• Anonym (samma sits)

Nej du ser. Och vem kan klandra dig för att du vill vara lycklig? Gör ett snyggt och rent avslut nu först bara så det inte blir dubbelspel och svek.....

Och NJUT! :)

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (samma sits) skrev 2010-05-23 18:37:50 följande:
    Nej du ser. Och vem kan klandra dig för att du vill vara lycklig? Gör ett snyggt och rent avslut nu först bara så det inte blir dubbelspel och svek.....Och NJUT! :)
    Ja jag antar att jag får göra det.. men shit.. det var inte såhär jag trodde det skulle bli..! Det sista jag vill är att såra honom.. och när man bor tillsammans är det ju inte bara "att göra slut" heller.. det blir ju så mycket med alla praktiska saker.. men tack gode gud så har vi ju inte barn iaf..

Fyfan. Hur gör man slut "snyggt"? Kan man det..?

Suck...
  • Anonym (samma sits)

Nej snyggt o snyggt, vad jag egentligen menar är nog att du bryter nu, säger som det är, att känslorna verkligen har svalnat och du vill vidare i livet på ett sätt som inte han vill.
    Jag förstår att det verkligen känns jobbigt, det är ju en så jävla trivial men ändå sjukt viktig orsak i detta.
    Var stark och tänk på framtiden, kan inte ge dig bättre råd än så tror jag?

Lycka till och glöm inte bort anledningen till varför du gör som du gör.

• Pormoicheia
    Anonym (nikki) skrev 2010-05-19 13:21:05 följande:
    Jag tycker att grabben ska kolla upp testosteronvärdet..jag vet av egen erfarenhet att det kan finnas en cysta eller tumör på hypofysen och eftersom den körteln reglerar olika hormoner i kroppen så kanske det påverkar testosteronnivån. Om han inte vill undersöka sig så kanske det är bra om han snackar med en kurator för det är väl inte så vanligt att en kille i den åldern inte gillar sex..eller!?
    Asexualitet är ju inte helt omöjligt och det är ju inte heller något "sjukt" i sig.
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Anonym (samma sits)

Hur går det för dig TS?

• Anonym

oj jag känner igen mig i mycket det du skriver.jag har inte haft sex med min kille på ett år det är bara jag som vill ,det är mer vänner mellan oss en vad vi är tilsammans det sårar mycket.

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (samma sits) skrev 2010-05-29 19:38:39 följande:
    Hur går det för dig TS?
    Vi har gjort slut. Uppenbarligen funkade det ju inte längre.. och han tog det rätt bra, kände också att vi blivit mer som vänner..
    Har träffat den nya killen ett antal ggr nu..och herregud säger jag bara.. har nog aldrig mått så bra!! Det är ju SÅHÄR det ska kännas liksom...
    Men lätt är det ju inte eftersom vi bor tillsammans än och jag är ju inte speciellt förtjust i att behöva smyga..men jag vill definitivt inte berätta för sambon att jag redan träffat en annan då han skulle bli väldigt ledsen..
  • Anonym (samma sits)

Men åh va härligt! Förstår att det känns konstigt o nytt o riskfyllt o allt, men bara att du är lycklig och får ut det du vill av ett förhållande tyder ju på att det är helt rätt iaf!

Ha en superunderbar sommar nu! :)

Kram

• Enzam
    Åh,jag känner igen mig...jag håller på att bli tokig snart !! Min sambo har svårt med att få upp den...men det går ibland,men den blir aldrig riktigt hård. Men han verkar inte riktigt bry sig heller...vi har bråkat så många gånger om detta och jag är less-så jävla less...känner mig inte ett dugg sexig längre...inget hjälper! Vill verkligen inte lämna honom,men vad har jag för val??Är så olycklig!
Svar på tråden Min sambo har ingen sexlust..