• MammaSusan81

Nu får det räcka.....

Måste få klaga lite....Vi befinner oss ju i Nairobi hos lillebror (Vilgot) sedan september-09 & vi är i slutet av vår resa. Min man är allvarligt sjuk & läkarna vet ej vad som orsakar det hela vi har sedan april ett intyg på att vi måste hem snarast för att han ska få fortsatt vård i Sverige....Vi är klara med domstolsprocessen & inväntar ett papper från domaren som behövs för att kunna söka pass. Papparet kan dröja allt från några dagar upp till 2v! Allt handlar om att domaren ska lämna papperen vidare från sitt kontor. Man kan ju tycka att han kunde snabba på lite eftersom vi har läkarintyg men han verkar skita i vilket, känns det som.
     Som att detta inte skulle räcka så är det nu dessutom flygstrejk på BA + askmoln över London så inga flyg går just nu =(.....

Nu får det räcka vi vill hem helt enkelt, suck.....hem till familj, vänner, vår hund & vårt hus, kort & gott vårt liv! Utan att behöva betala hur mycket som helst i mat varje månad här nere & en massa annat.....

Undrar om någon ens orkade läsa mitt gnäll....behövde få skriva lite.......

♥ Astrid-06 ♥ & ♥ Vilgot-09 ♥
  • Svar på tråden Nu får det räcka.....
  • Ethi

Ojojoj, gnäll? Tvärt om! Jag har följt din blogg under hela er resa och jag är imponerad över vad ni verkar hålla humöret uppe och se det positiva i tillvaron! Jag håller alla tummar jag har för att ni snart, snart, snart ska få komma hem och att maken inte blir sämre igen! *kram* 

• LG74

Känner så med er. Tycker ni har haft otur fler än en gång. Håller tummarna för att domaren visar sin goda vilja och lämnat dokumentet vidare bums. Hoppas maken håller sig på benen och ni kommer hem inom kort.

Kramar Lisa

• Vanessa1

Hej hej
    Tycker så synd om er!

Jag har oxå läst lite från och till i er blogg och i andra bloggares som oxå befinner sig i Nrbi. Det verkar ju tyvärr som att det ofta blir en längre process än vad man räknat med, tråkigt men det är ju så med allt i Kenya!  det har ni ju säkert upptäckt för länge sen......

Så tråkigt att höra att din man är sjuk, det gör det inte lättare kan jag tänka mig
    Försök att se det positiva ..... ni är snart hemma och har som någon innan skrev hela underbara svenska sommaren framför er!

VNmamma: Ja mat är dyrt i Kenya man kan räkna med att det kostar som här. Självklart finns det affärer där du handlar väldigt billigt men i de större butikerna typ Nakumatt (som ica) så är det välrigt dyrt

Stort lycka till nu och hoppas att ni kan få komma hem snart!
    Försök att njuta av er sista tid i Kenya... jag kan nästan lova dig att du kommer längta tillbaka vissa dagar när du är tillbaka i sverige! Det är ju trots allt som ni nu råkat ut för och känenr är jobbigt ett underbart land, eller hur

• MammaSusan81

Men Tack så söta ni alla är!!

Klart att vi trivs men någon gång vill man faktiskt hem också, hemma är alltid bäst, speciellt då maken är sjuk & vi inte vet vad det är. Snart ska vi väl iaf vara hemma. Flygstrejken blev iaf avblåst, "bara" askmolnet som kan ställa till det sedan.

Maten ja är ett kapitel för sig 300-500kr om dagen för exempelvis lite mjölk, yoghurt, köttfärs osv inga konstigheter men det blir super dyrt, ett litet smörpaket kostar 50kr. Vi handlar så lite som möjligt på Nakumatt (stormatkedjan) håller oss till den lokala "Uchumi" men det blir inte mycket billigare ändå.

• mammamys06

Men fy vad jobbigt! Hoppas ni snart får åka hem och att din man snart är bra. Jag vet hur jobbigt det är att vara allvarligt sjuk och inte veta vad det är (fick vänta i 10 år på diagnosen) och då har jag varit sjuk hemma! Det måste vara 100 gånger värre att vara på andra sidan jorden och vara allvarligt sjuk. Kram

Lycklig nybliven tvåbarnsmamma!
  • Helle68

Usch vad jobbigt för er! Jag håller verkligen tummarna för att ni får åka hem snart!

• Svinto

Fy vad tufft ni verkar ha det!

Gnäll på! Här förstår vi ert lidande... Adoptionsvärlden består mycket av väntande men detta verkar ju ändå vara extremt!

Brukar det ta så lång tid?

• Chimamanda

Grattis till att ni nu ska få resa hem!

• JAG är BÄST

Å här gapade jag på våra 5v i Polen{#lang_emotions_embarassed}

Lider med er TS. Men vad roligt att hemresan börjar närma sig{#lang_emotions_flower}

• MammaSusan81
    Tack Ska bli så underbart att äntligen få komma hem till vårt liv hemma, man har ju ett helt annat liv & en helt annan vardag här borta än hemma.....
Svar på tråden Nu får det räcka.....