Min dotter ska ut i vecka 36+0
Min dotter ska förlösas med snitt när jag är i vecka 36+0. Alltså om 2 veckor. Jag undrar hur länge ni fick stanna på bb och hur erat barn mådde när den kom ut osv.
Känner mig nervös och orolig.
Min dotter ska förlösas med snitt när jag är i vecka 36+0. Alltså om 2 veckor. Jag undrar hur länge ni fick stanna på bb och hur erat barn mådde när den kom ut osv.
Känner mig nervös och orolig.
Även jag födde vaginalt.
From v.37+0 räknas barnen som fullgångna.
Ska egentligen inte "stjäla" tråden med en egen fråga, men jag har sett att många här har fått mer än ett barn som kommit den här tiden. Är själv i syskontankar och undrar ju lite hur stor risken är att man får fler barn som måste ut lite tidigare, är tillväxthämmat osv.
Får man fråga varför era har barn fått komma ut tidigare?
1:a v.27+4 (12 veckor på neo)
Tack ni som svarat på min fråga!
Kazeer: Låter logiskt det där med att du själv var liten, det var jag också, vägde 2.300 g vilket gjorde att man hamnade i kuvös på 70-talet Men det du skriver om att du hade mycket fostervatten var lite intressant. För min del var det ju tvärtom. Högt blodtryck, tillväxthämmat barn och för LITE fostervatten (med min son alltså).
TS: Tack för "lånet" av din tråd. Hur går det för dig? Mår du bra?
Min son föddes i v.36+0 och vi fick stanna 2 dagar pga att jag hade en högrisk graviditet, men min son mådde som en prins.
Tack snälla alla för att ni delat med er. Jag väntar på en tid till snittet nu som ska ske i nästa vecka. Då är jag i vecka 36+0. Kanske dom tar ut henne i veckan om något verkar avvikande på ultraljudet eller CTGn.
Är rädd för att hon inte ska må bra när hon kommer ut och att vi blir kvar läääänge på bb. Hatar oron och jag hatar sjukhus, får panik i stort sett.
35+3 föddes min dotter hon var tillväxthämmad o vi fick stanna 14 dagar på neo det tog även 6 v innan hon kunde amma. cpap, sond, sola....
TS: Det kommer gå bra! Eftersom bäbisen inte ska ut på grund av att det är bäbisen som mår dåligt så talar ju allt för att den kommer att vara i fin form när den tittar ut! I mitt fall fick sonen komma ut för att de misstänkte att han inte mådde bra, inte fick näring och att fostervattnet började ta slut, men inte ens då behövde vi ju stanna så länge på neo och BB, trots att han även var liten för sin ålder i vecka 36+0. Så det kan verkligen gå bra också! Styrkekramar!
Min Emma är född i vecka 36. Pga vattenavgång och sätesläge kom hon med snitt.
Vi stannade två dagar på förlossningen innan vi åkte hem. Hon mådde bra hela tiden. Den enda skillnaden mot mitt första barn som var fullgången var att hon frös lite mer och behövde fler filtar
Sonen föddes 36+0 och vägde 2400g och var 46cm.
Fick stanna på neo i 1,5 vecka.
Min dotter föddes i vecka 35+5 pga vattenavgång, vet inte varför. Hon mådde bra hela tiden vägde 2675 och 50 cm lång. Vi stannade i 10 dagar på Neo så att vi skulle lära oss att amma!
Dottern är 3 veckor tidig & sonen 4 veckor tidig.
Med dottern fick vi åka hem när vi ville.
Sonen fick vi stanna en vecka, fick permis under helgen, skulle egentligen inte fått de, men fick komma tillbaka & sola sen på söndan. Inom 3 dygn skriver de inte ut, inte här iaf & ändå va sonen stor vägde 3280g & 50cm. Han blev tillmatad direkt på förlossningen med ersättning vilket jag nu i efterhand ångrar att ja gick med på.
Det beror väl mkt på hur pass stora barnen är då de föds också beroende på hur länge man får stanna.
Det kommer säkert gå jättebra!
Jag födde sonen i 36+0 på vanlig avdelning som vilken "standard" förlossning som helst. Han vägde 3300 och vi var kvar några dagar för att han hade gulsot och behövde sola.(men det händer ju även barn födda i normal tid)
Har en kompis som nyss fick en son i 35+4 och det gick också jättebra, med kort tid på sjukhuset.
Lycka till! :)