• Amazonprinsessan

Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!

Gudars! Har ingen aning om detta är rätt forum men nu hamnade jag här så....

Jag är en 36-årig "fd transsexuell, male-to-female", jag antar att det är den korrekta benämningen OM man nu måste sätta en label på mig, själv försöker jag mest få vara den kvinna jag alltid känt mig som! Jag ser ganska ok ut, jag är hyfsat "normal" (vem som nu bestämmer vad som är normalt hahahahaha) och hela min förvandling har gått väldigt bra. På det hela taget är jag otroligt lyckligt lottad med många goda vänner och ett enormt stöd från familj och släkt MEN, och här kommer det stora "menet", jag saknar en man!

Japp, jag är lixom så många andra singel! Problemet är att jag verkligen ALLTID velat ha en egen familj med hela kittet: man, barn, hund, hus (eller åtminstone få BO IHOP med en man vartsomhelst;) ) och härliga släktmiddagar! Och nu undrar jag: är min bakgrund verkligen så skrämmande, hotande, onormal och udda att ingen man kan ha överseende med den lilla detaljen att jag råkade födas i fel kropp?!?!?!? Till saken hör att jag absolut inte har några problem att träffa män, tvärtom, de gillar mig ap-mycke ända tills de får reda på "det där", sen spelar det lixom ingen roll hur vacker, snygg, smal, sexig, trevlig, snäll, rolig, intressant jag än är eller blir, allt de ser är en fd man... Så snälla ni som läser detta, ge mig råd! Ska jag ge upp kärleken och gå i kloster eller finns det män som är så trygga i sin manlighet och öppensinnade att det inte spelar någon roll vad jag varit tidigare utan att det är vem jag är idag som de kan se och älska?

Kram till er alla!

• Svar på tråden Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!
  • satakatse
    Amazonprinsessan skrev 2010-05-23 23:35:10 följande:
      satakatse; jag ska reda ut begreppen, kan va svårt å hänga med, jag skriver lååååångt jag vet;) Jag föddes i en mans kropp men har alltid känt mig som en tjej, genomgick könsbyte och är numer helt och hållet kvinna inifrån och ut! Gaysidor gäller alltså INTE för mig, samtidigt känns det lite som jag luras när jag söker kontakt på "vanliga" datingsidor, jag har ju inte skrivit ut att jag är transesxuell, det är faktiskt första gången jag är såhär öppen mot världen direkt i ett forum som jag har varit här ikväll, ganska befriande faktiskt! Tycker du har rätt i att det egentl inte är någon som har med min bakgrund att göra på ett sätt, men jag bor på ett ganska litet ställe och det är många som känner mig sen förr så det känns som det ändå alltid kommer komma fram och då vill jag ju hellre att min partner ska få reda på det av mig! Tror på ärlighet...
    Jaha, för att göra det hela kort.. Du är kvinna

Ja, de där me ärlighet är ju viktigt ändå, menar även om du skulle lyckas dölja det länge så en dag så visar mamma upp bilder på sin älskling som 2åring och öööverraskning, lilla flickan har ju snopp när hon kutar runt på stranden.. Typ...

Äh, män har jämt en massa idiotiska orsaker till att dra sig undan när de böjrar bli seriöst, hon har barn, hon är känslig, hon är för sexuell, hon är för frigid, hon är mer teknisk än vad jag är, hon tjänar mer än vad jag gör, jag kommer inte få pippa runt något mer (och hahaha sällan de får några napp ändå), hon är för bestämd, hon är för mesig, jag är inte mogen, hon är för dominant, hon gillar inte att jag sover i garaget, hon kräver att jag ska anstränga mig mer än i två sekunder i sängen jaa du, listan kan göras sjukt lång!!!!

Kontaktanons på vanlig kontaktsajt, jag är en kvinna med lång och erfarenhetsrik bakgrund, föddes i manskropp men har nu rätta till det felet och är fullt ut kvinna. Nu söker jag efter mannen i mitt liv (behöver inte lägga ut bild på dig på kontaktsajten utan vara anonym), bara skriv att du har attraktivt yttre.
  • Apmor2

Hej!

Bara ögnat igenom tråden och läst ts!

Jag hoppas verkligen du hittar ngn

ville tipsa om denna sida, här finns det fullt med öppensinnade människor och sånna som är i samma sits som du! : http://www.qx.se/
    Du kanske redan kände till den!!?

• Amazonprinsessan

Hej igen alla härliga människor!

Molly; tack, ja ärlighet varar nog längst. Jag har ju aldrig hymlat med något under min förvandling utan bara försökt vara den jag är hela tiden och det kanske är därför jag mött så mycket kärlek och förståelse ändå!?!? Men visst finns det idioter hahahah tyvärr... Men dom behöver man ju inte umgås med eller hur!!!!

Magnus; Jag veeeeet, jag skriver långt hahahaha du skulle se mina sms;) jag pratar dock inte lika långt och mycket i verkligheten;)

Det var menat som en komplimang! Och jag blir förvånad att höra att du har svårt att träffa tjejer, du verkar ju va en väldigt trevlig och ödmjuk kille som dessutom ser bra ut! Ja den där krogen är ett kapitel för sig minsann... Nätet oxå... Jag har försökt lite där jag med men nånstans tror jag ändå på det personliga mötet, att det är någonting speciellt som händer när man möts och då vet man... Låter jag knäpp?;)

Va tråkigt med din vän och med ditt ex! Usch för sånt!

Har du sån otur;) Jag tror ju inte att du fiskar Magnus, inte efter mig inte... Jag befinner mig på västkusten iallafall men funderar på att söka jobb uppåt landet. Så är det nära eller långt borta hahahahaha;););)

Till sist, tack för dina kloka ord!!!! Kram till dig och hoppas du har en fin kväll!!!

Satakatse; TACK kloka kvinna! Jag tror jag snor den kontaktannonsformuleringen rakt av om det är ok!?!?!?!?:)

Kalisti; tack, ja jag har kollat lite på qx, kände mig lite bortkommen, kanske får pröva igen!

Kram till er alla!!!!!!

• satakatse
    Amazonprinsessan skrev 2010-05-24 22:41:07 följande:
    Satakatse; TACK kloka kvinna! Jag tror jag snor den kontaktannonsformuleringen rakt av om det är ok!?!?!?!?:) K
    Klart det är ok!
  • Amazonprinsessan

Tack för det då!!!!:) Du skriver mycket klokt och insiktsfullt! Jag tror det var en riktig lyckträff för mig att jag hamnade på den här sidan, nästan fått en ny syn på både mig själv och mänskligheten!!!! Kram

• satakatse
    Amazonprinsessan skrev 2010-05-24 23:20:01 följande:
    Tack för det då!!!!:) Du skriver mycket klokt och insiktsfullt! Jag tror det var en riktig lyckträff för mig att jag hamnade på den här sidan, nästan fått en ny syn på både mig själv och mänskligheten!!!! Kram
    Gissar de va till mig..
    Finns folk för ALLT!
    Tack!
  • Amazonprinsessan

Ja satakatse, det var till dig!!!;) Tack igen!!!

• Magnus Anderson
    Amazonprinsessan skrev 2010-05-24 22:41:07 följande:
    Magnus; Jag veeeeet, jag skriver långt hahahaha du skulle se mina sms;) jag pratar dock inte lika långt och mycket i verkligheten;) Det var menat som en komplimang! Och jag blir förvånad att höra att du har svårt att träffa tjejer, du verkar ju va en väldigt trevlig och ödmjuk kille som dessutom ser bra ut! Ja den där krogen är ett kapitel för sig minsann... Nätet oxå... Jag har försökt lite där jag med men nånstans tror jag ändå på det personliga mötet, att det är någonting speciellt som händer när man möts och då vet man... Låter jag knäpp?;) Va tråkigt med din vän och med ditt ex! Usch för sånt! Har du sån otur;) Jag tror ju inte att du fiskar Magnus, inte efter mig inte... Jag befinner mig på västkusten iallafall men funderar på att söka jobb uppåt landet. Så är det nära eller långt borta hahahahaha;););) Till sist, tack för dina kloka ord!!!! Kram till dig och hoppas du har en fin kväll!!!
    Hmm inte svårt att träffa eller jo det oxå kanske är väl en del som inte tål mn livsstil eller vad vad man ska kalla det.

Aha västkusten hmm dit ska jag i augustil på bröllop (varberg) Nej då bor i Dalarna.

Kram på dig oxå å ha en bra kväll/natt.
  • Anonym

1) Det hör inte hit, men jag tycker du ser väldigt trevlig (läs: söt) ut.

2) Personligen känner jag inte att din bakgrund skulle störa mig. Jag är dock kvinna, men tar mig ändå friheten att svara. Jag betecknar mig bisexuell, med utgångspunkt att jag attraheras av både män och kvinnor, även om mina förhållanden varit med män. Kanske är det därför MTF eller FTM känns helt ok för mig, om det är personen jag tycker känns "rätt" för mig.

Lycka till! {#lang_emotions_laughing}

• Bradbury

Vill bara säga ett stort lycka till. 

Jag är övertygad om att du kommer hitta kärleken. När man läser dina inlägg slås man av hur klok, öppen och varm du är som person. Allt det du varit i ditt liv, alla dina erfarenheter, har format dig till denna fantastiska människa som du är idag. 
    Du kommer få all den kärlek som du förtjänar! Och förresten, du är mycket mycket vacker också!
    Lycka till på vägen! 
    {#lang_emotions_heart}  
  • jfsebastian

Tjena Xena

Det är svårt att träffa någon som känns rätt OAVSETT om man är tjej eller kille, om man är lång, kort, tjock, smal, ung, gammal eller vilka parametrar som helst.
    Du får gå igenom en massa korkade, tråkiga, inskränkta, knäppa, smarta men sura, roliga men fula och härliga men för korta människor innan du träffar den som får din båt att gunga hela vägen.

Kontaktannons är bra, var ärlig men du behöver ju inte vara tokärlig direkt, det är ju ingen som gillar att få en annans hela liv slängt i knät redan första veckan, eller hur?
    Ingen pallar höra om knasiga ex, trauman tidigare i livet eller att man var mobbad som tonåring.
    Kolla så de du väl träffar är lite mer open minded, sätt det i din "krav-spec".

Det ÄR bökigare med din bakgrund, den kräver mer av männen, men det betyder ju inte att det är omöjligt, bara lite svårare.

Lycka till tjejen, klart du fixar det här.
    Kram

• satakatse

okej, nu ska jag göra något vett! Här sitter jag och vrider ord.. trådstarten borde heta...  Princess on mission inpossible!       Fast fixar de de på filmen så borde vi kvinnor fixa finna mannen oxå, se bara på grannen, hon har. Så vi kommer oxå få... (jag visseligen i startgropen till relation, för tidigt att ropa HURRAAAAAAA...  men kanske kanske)

Så jag håller tumme för oss alla prinsessor på mission inpossible!

Svar på tråden Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!