Alla verkar ha det så lätt!!??
Ju mer jag sitter och läser här på familjeliv desto mer känns det som om jag e ensam att ha problem med mitt barn! Alla verkar komma med råd om att det e bara göra si eller så! Men vad gör man när det inte fungerar iaf! Grattis till er som har barn som de enkla tipsen fungerar på men jag vet allvarligt inte längre hur jag ska göra!
Jag vet inte om det e trots eller vad det är! Dey har i princip hållt på i två år nu och jag har bestämmt att nu e det dags att prata med BVC. Dock tror jag inte att det kommer hjälpa för man får säkerligen samma råd som föräldrar ger här! Jag påstår absolut inte att de råd många ger e dåliga för de är de inte men det funkar bara inte här.
Lite exempel på hur hon är! Vägrar äta frukost, Man har tur om det tar 2 timmar så uppenbarligen funkar inte det! Visserligen funkar det bättre ibland! Sen tjatar hon om att hon vill ha något. Jag din frukost svarar jag då! Jag har ALDRIG gett henne något innan frukost så vet inte vart det kommit ifrån!
Matvägrar 5 dagar av 7 Hon vill inte ha! Dettta trots att hon mång gånger själv får vara med att bestämma vad hon vill äta och även ibland hjälpa till med maten.
Vägrar städa sitt rum. Det har vi prövat många olika sätt på. Belönings system, Plocka bort saker. (då blev hon sur , inte för att vi plockade bort sakerna men vi skulle tömma allt sa hon).
Vägrar sova på kvällen, går upp i smyg och leker vilket leder till en mycket sur flicka!
Vägrar gå in står ute på gården eller hemma hos kompisar och skriker, fortsätter gapa när vi kommer hem i 20-30 min. Så är det varje gång vi ggår ut eller ska bort. Har prövat att förbereda i god tid, locka och tyvärr även hota-
Jag vet allvarligt inte alls vad jag ska göra längre!
Förutom dessa en massa hyss som hon vet att hon inte får som att hälla ut schampoo under köksbordet eller rita med tusch på sina nyinköpta skor som hon själv fick välja!
Jag vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg.. Kanske lite nya råd. Att man ska vara konsekvent och förbereda och välja sina fajter det e sånt som redan genomförs här men ni kanske har fler råd! Kanske finns det även fler som har det som jag??