Igår föddes Nilo i vecka 26+3 <3
Igår förlöstes vårt lilla underverk Nilo med akut kejsarsnitt på grund av havandeskapsförgiftning. Han vägde 846 g och 35 cm lång och är världens vackraste.
Igår förlöstes vårt lilla underverk Nilo med akut kejsarsnitt på grund av havandeskapsförgiftning. Han vägde 846 g och 35 cm lång och är världens vackraste.
Bambis, jag lider med dig. Väntar tvillingar som drabbats av TTTS och troligtvis måste tas ut om ett par veckor, i v.28. Men det kan bli tidigare. Nästa vecka ska vi hälsa på på Neo och träffa barnläkare, jag undrar, precis som du, hur i all världen man ska orka. Gråter bara jag tänker på att något kan gå snett, att inte få hålla mina barn, amma dem, hjälpa dem...så maktlös man är.
Önskar er all lycka.
Stora kramar från mig
min historia är lite annorlunda, då det gäller mig. jag föddes i november 82 och hade en öppenstående ductus som läkaren sa att den skulle läka ihop av sig själv. jag fick ligga i lund och i växjö om vart annat tills siste februari 83. jag är född en vecka förtidigt och vägde 2430g och var 43 cm lång. min ductus läkte aldrig och jag opererades första veckan i januari 83. min läkare på den tiden hette Hedling. jag är helt återställd och har inga problem idag.
Va skönt att det har gått bra för er! Det är kanske framför allt att han ska sövas som oroar mig, men vi vet fortfarande inte om det blir operation. Idag hade han dippat väldigt mycket men han hade också bajsat rejält flera gånger och när han var klar så blev han stabil igen. Inte lätta att bajsa och leva samtidigt när man är så liten.
Jag kan inte säga att jag vet hur det är, eftersom jag inte har varit med om att få barn så mycket tidigare än beräknat. Men ni är i mina tankar! Hoppas ni får må bättre och bättre, och att Nilo bara blir starkare!
*Styrkekramar*