Anonym (känsla) skrev 2010-06-07 23:32:13 följande:
Det är möjligt att det låter som om jag har dragit förhastade slutsatser men det är inte min mening. Det är inte sant att jag tolkar allt du skriver negativt. Det vet ju trots allt jag bättre än du så du får helt enkelt ta mig på orden där. Vad menar du om att jag har fantiserat ihop vad du har för perspektiv på saken? Det har jag inte alls gjort kan jag berätta. Är det ditt första inlägg du sydtar på? Möjligen har jag missförstått något och sedan fått en förklaring när det gäller den saken. Om du är otydlig är jag tvungen att fylla i. Fylla i är något vi människor ägnar oss åt hela tiden, annars skulle kommunikationen bli oerhört trög. Kommunikation innebär dock att man möts någonstans halvvägs och om du är alltför otydlig med vad du menar och vart du vill komma är det klart att det lätt uppstår missförstånd.
Jag granskar mig själv ideligen så bekymra dig inte om det. Varför skulle jag ha något så stort som en bjälke och du något så litet som en flis att arbeta med?
Återigen trycker du ner andra men upphöjer dig själv. Varför kan du inte förstå att om folk missförstår dig så kanske du måste jobba på det, du också?
Du kan lika gärna applicera det du skriver om mig på dig själv. Varför förstår du inte det, tro?
Anonym (känsla) skrev 2010-06-07 23:33:55 följande:
Nej, jag ville inte berätta så mycket om mitt liv. Jag blev faktiskt förvånad över att du gjorde det.
Ok. Vad för tankar?
Det ligger nära till hands att tro att din oerhörda nyfikenhet kring min universitetsexamen och intelligens var kopplad till en önskan om att mitt svar skulle vara något annat än det är.
Mycket kortfattat, så tänker jag ungefär som ordets definition, när det gäller vård av människor:
tillsyn förenad med viss behandling särsk. av svaga el. sjuka personer i syfte att uppehålla livet el. bota
Du får ursäkta, men nu måste jag gå och lägga mig. Jag har en massa barn vars vård jag behöver ta ställning till imorrn bitti. På återseende.