Om du måste välja: Ditt foster i vecka 6 eller ditt levande barn?
Detta är naturligtvis inte en situation som skulle kunna uppstå. Den är fiktiv!
Till alla som inte har något bättre för sig än att skriva vilken dum jävla fråga det är. UPPENBARLIGEN är det så att det finns folk som inte skulle kunna välja. Faktum är att det vimlar av dem i anonyma rum. Och jag vill försöka bevisa en poäng. Jag är varken korkad eller dum och jag tvingar definitivt ingen att delta i tråden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-28 10:57
Som väntat dyker det nu upp folk i tråden som bara vill förstöra. De tolkar tråden som ett påhopp på folk som fått missfall. Jag tycker att jag är övertydlig med att det ABSOLUT INTE är trådens syfte.
Det finns folk här på FL som anonymt påstår att de inte skulle kunna välja. Jag har en teori om att det är folk som ännu inte fått barn som resonerar så. Den teorin ville jag försöka bevisa. Ingenting annat.
Jag ber er som faktiskt förstått syftet med tråden att vänligen bortse från folk som ljuger och hittar på och lägger ord och värderingar i min mun som jag redan i TS avsäger mig i understruken fetstil. Jag upprepar och citerar mig själv:
"Frågan är ställd för att jag vill påvisa att man inte kan jämföra ett tidigt missfall med ett levande barn som dött i cancer, blivit mördat eller på annat vis förlorat livet. Jag har sett och hört folk göra det nämligen. Med det inte sagt att någon har mer eller mindre RÄTT att sörja. Det jag vill säga är alltså att alla har rätt att sörja så mycket de vill. Men inte att JÄMFÖRA sorg på det viset.
Jag vill understryka att ingen människas sorg ska förringas. Alla har rätt att sörja och olika saker gör olika ont i olika människor. alla har rätt till sina känslor!