Stökiga barn kanske mår dåligt
Jag vill bara skriva av mig lite. Många barn som anses stökiga och likaså tvärtom inåtvända och blyga kanske mår jättedåligt. Många tror att de är ouppfostrade och de får göra som de vill hemma osv. men har ni tänkt på att felet kanske tex kan vara trauman,övergrepp eller annat de sett eller vart med om. Ni vet inte alls hur mycket skit det rör sig om bakom varje dörr i varje hus/lägenhet. Jag vill verkligen hjälpa dessa barn som far illa. Jag lider med dom små liven och önskar att allt fler får upp ögonen att dessa barn kanske ropar efter hjälp fast på sitt eget lilla sätt. Vi vuxna måste vara lyhörda och stå upp för barnen, misstänker vi att något är fel så måste vi ta ansvar för att de får den hjälp de behöver och inte blunda för det. många tänker tex, - nää inte han vår snälla granne,morfar,farfar,kompis eller vad det nu kan vara, men oftast är dessa människor jättesnälla och underbara utåt för det är på så sätt de inte åker dit. just nu håller jag på att hjälpa 2 st som blivit utsatta av pappan och hans kompis. och sen jag började tala om detta så har jag stött på 8 st som blivit offer för övergrepp på bara några veckor. Det är hemskt!!!! Så blunda inte för det utan gör vad ni känner är rätt och kom ihåg att den första magkänslan är alltid rätt - lita på den!!
ni kan oxå gå in på www.hopp.org