• Petrah

Stökiga barn kanske mår dåligt

Jag vill bara skriva av mig lite. Många barn som anses stökiga och likaså tvärtom inåtvända och blyga kanske mår jättedåligt. Många tror att de är ouppfostrade och de får göra som de vill hemma osv. men har ni tänkt på att felet kanske tex kan vara trauman,övergrepp eller annat de sett eller vart med om. Ni vet inte alls hur mycket skit det rör sig om bakom varje dörr i varje hus/lägenhet. Jag vill verkligen hjälpa dessa barn som far illa. Jag lider med dom små liven och önskar att allt fler får upp ögonen att dessa barn kanske ropar efter hjälp fast på sitt eget lilla sätt. Vi vuxna måste vara lyhörda och stå upp för barnen, misstänker vi att något är fel så måste vi ta ansvar för att de får den hjälp de behöver och inte blunda för det. många tänker tex, - nää inte han vår snälla granne,morfar,farfar,kompis eller vad det nu kan vara, men oftast är dessa människor jättesnälla och underbara utåt för det är på så sätt de inte åker dit. just nu håller jag på att hjälpa 2 st som blivit utsatta av pappan och hans kompis. och sen jag började tala om detta så har jag stött på 8 st som blivit offer för övergrepp på bara några veckor. Det är hemskt!!!!  Så blunda inte för det utan gör vad ni känner är rätt och kom ihåg att den första magkänslan är alltid rätt - lita på den!!

ni kan oxå gå in på www.hopp.org 

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Stökiga barn kanske mår dåligt
  • annbom

Eller så är det barn som har fått mer uppfostran än andra men har tex ADHD, Asbergers, Autism eller liknande. Det är farligt att skrika övergrepp så fort barn är lite stökiga

• MysTic PrincesS

Eller så går man på sin magkänsla, agerar och inga myndigheter reagerar.

• lövet2
    Petrah skrev 2010-05-27 16:27:59 följande:
    den första magkänslan är alltid rätt - lita på den!!
    Där håller jag inte med. Det finns folk som ser problem där inga finns, och de bör absolut inte lita på sin magkänsla. Men visst håller jag med om att de flesta riktigt stökiga barn mår dåligt av en eller annan anledning. Det behöver inte alls röra sig om övergrepp däremot, utan det kan finnas en missbrukande förälder, sjukdom i familjen, föräldrar som ligger i skilsmässa eller någon form av mobbingsituation. Det är lite farligt att skrika "övergrepp" så fort man ser ett barn som verkar må dåligt ...

• Lyckosam

Jag måste hålla med..Det är farligt att skrika övergrepp så fort ett barn är stökigt!
    Du bör ha bevis innan du förstör ngn människas liv!

Min son har varit mycket stökigt det här året..Men det är pga att han förlorat ett syskon! Han har varit arg och elak mot andra barn på dagis. Men vi har gått med honom hos psykolog så det blir bättre och bättre..

Stolt Mamma till Melvin 040924, Patricia 060203, Alexandra 070808,och ängeln Fredrika född 090526,död 090627
  • Petrah

Jag menar inte att man ska skrika övergrepp överalllt men man ska oxå veta att dt finns och att man inte ska blunda för detta. Man ska inte vara så godtrogen, det finns överallt omkring oss. på skola,jobb,dagis,ute på gården kanske ja överallt. Sen vet jag att en del barn får en Adhd diagnos eller liknande men som har vart utsatta för övergrepp istället och därför har samma symtom. Allt jag vill är att skydda dessa små barn inte att folk ska hoppa på mig som försöker hjälpa folk att få upp ögonen  

Wild, Raw and Beautiful
  • 071001

Fast om din magkänsla träffade min dotter och mig skulle du anmäla mig m.a.o. Siri är mitt i värsta trotsen och kan leva rövare så jag blir alldeles matt, hon kan slå mig, skrika och bete sig som en vilde och lyssna på mig och göra som jag säger, det har hon aldrig gjort.

• Mummy

Har pratat om detta i skolan med att försöka hitta orsaker till allting. Man ska vara extremt noga med att försöka hitta saker om man inte har kompetens inom området

• Petrah
    071001 skrev 2010-05-28 09:47:36 följande:
    Fast om din magkänsla träffade min dotter och mig skulle du anmäla mig m.a.o. Siri är mitt i värsta trotsen och kan leva rövare så jag blir alldeles matt, hon kan slå mig, skrika och bete sig som en vilde och lyssna på mig och göra som jag säger, det har hon aldrig gjort.
    Jag menar såklart om nått är skumt oxå inte bara att man är stökig. man får ju oxå se hur dom bete sig osv...
    Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah
    Mummy skrev 2010-05-28 09:49:06 följande:
    Har pratat om detta i skolan med att försöka hitta orsaker till allting. Man ska vara extremt noga med att försöka hitta saker om man inte har kompetens inom området
    man behöver nog inte ha så mycket kompetens  om man ser eller misstänker om nån blivit utsatt. Man märker på en del barn om det är något. jag hade en tråd om det innan hur man kan se saker som är normalt och oroväckande.
    Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Stökiga barn kanske mår dåligt