• WochE

Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17

Är i vecka 17 nu ( 16+4) . Jag är överviktig från början. Jag gick upp ca 13 kilo med min nu 1,5 årige son.

Denna gång har jag ännu i vecka 17 inte gått upp ett kilo. Har däremot gått ner 2,5.

Har mått ganska illa sen är min lille prins här hemma av den vilda sorten så jag hinner knappt med honom. ( Får se hur sommaren blir) Inte lätt att ha mage och springa efter en liten rackarunge... det slapp jag förra graviditeten..

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17
  • Trasseltroll

När jag var i v 17 hade jag gått upp 4 kg...är i v 21 nu och har gått upp ytterligare 1 kg. Var smal från början...dom första 3 kilona gick jag upp innan v 9!

• WochE

Är i vecka 18 nu. ( 17+4) Och har fortfarande inte gått upp något... Snarare gått ner 3 kilo sen första BM besöket.. Men nu vet jag inte om deras och min våg stämmer..

Äter men inte mer än vanligt, äter dock en del skräpmat ( mycket köpluncher) och de kan variera i nyttighet.. Har inte någon vidare hungerkänsla och kan äta lite sen är det stopp.

Anfådd är bara förnamnet.. herregud jobbar i butik och vi har vårat lager i källaren och så är det spiral trappor ner till det.. Nedför går väl bra men uppför och så ska man glatt prata och ta kassan när man kommer upp och man får nästan blodsmak i munnen..

• Jenni78

Och jag har gått upp ett kilo sen inskrivningen. Är i vecka 16 nu. I början trodde jag att jag skulle bli flodhäst-stor för att jag var tvungen att äta konstant (kändes det som) för att hålla borta illamåendet. Men det försvann som tur var. Även om jag var inom normalt BMI vid inskrivningen så skulle jag egentligen velat gått ner några kilo innan jag blev gravid (för att minska på belastningen på fötter och liknande om inte annat). Men sen blev jag ju gravid vid första försöket och då var det inte läge att tänka på viktnedgång längre. Glad

• Zixi

I vecka 17 hade jag gått ner 1kilo och hade som "mål" att inte gå upp mer än 7 kilo under hela graviditeten (har några kilo för mycket redan). Men den planen sprack, är i vecka 35 nu och har gått upp 10 kilo.... tror dock en del av det är vatten, men ändå.

Juli - 2010
  • Prins Albin

Oj då jag är i vecka 20 och har gått upp strax under 10 kg..... men jag var rätt smal innan... och allt har växt och jag har rätt stor mage redan. Visst äter jag mer men inte så värst annorlunda än förut.  Undrar vad detta ska sluta! Höhö

• kicki08

Jag tror det är rätt bra att man går upp lite mer om man är väldigt smal när man blir gravid. Det ska man inte tänka på då. Då behöver kroppen det
    Är man däremot överviktig bör man tänka på att inte gå upp så mycket.

• Katten

Men man ska nog aldrig sätta några mål för hur mycket eller lite man ska gå upp i kg. Bättre då att bara tänka sig för vad och hur man äter och sedan låta kroppen lägga på sig vad den behöver.

kicki08 skrev 2010-06-11 21:21:36 följande:
    Är man däremot överviktig bör man tänka på att inte gå upp så mycket.

Själv är jag lite fundersam för att jag bara gått upp 1-1,5kg nu i v 17+0. Jag har ätit ungefär som vanligt och aldrig kräkts. Är ganska 'normal'viktig i mig själv.
  • januaripyr

Jag gick in i V.18 (17+0) i Torsdags och vid inskrivning i v.12 så vägde jag 52,5, när jag vägde mig igår så stannade vågen på 51,0 så jag har gått ner. Men som jag hört så är det varken farligt eller ovanligt :)

• Frida87

Är i vecka 16, och har gått ner 3 kg hittills. Förra graviditeterna gick jag upp sammanlagt 32 kg med första, 25 med andra och 26 med tredje, så får är se vart det slutar denna gång. Men har aldrig gått ner gått dom förra ggr, bara upp!

• kubic

Jag gick upp 3 kg först eftersom jag mådde så dåligt och var yr så kunde bara ligga i soffan samtidigt som aptiten sköt i höjden, brukar vanligtvis träna 5 ggr i veckan annars. Sen börja jag kräkas och gick ner allt igen. Nu mår jag bättre, normal aptit och har börjat röra på mig igen och så ligger på 1,5 kg plus nu i v 16. Innan låg jag på nedre normalgränsen i BMI. 

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp runt vecka 17