• Sally86

Hjälp, blod efter ägglossning?!

Snälla kan någon försöka svara på min fråga! Har tagit puregon för att få ägglossning, slutade behandlingen förra veckan för att det var ett ägg som var 21 mm o läkaren trodde jag skulle få ägglossning när som helst. Detta var tisdag/onsdag förr veckan. Jag har haft ont i "magen" sen dess o igår kom det lite blod på pappret men inte mycket, idag har det kommit mer. Vad är det som händer?? Har behandlingen inte fungerat?? Någon som vet??

• Svar på tråden Hjälp, blod efter ägglossning?!
  • 3 barns mamma84
    Små fingrar skrev 2010-06-07 19:58:11 följande:
    hihi.. ska se om sambon är sugen! Men den "viktigaste dagen" är redan förbi va?
    Nej man kan bli gravid några dagar innan äl alltså dom lever i dig i några dagar sen äl så blir du gravid sen kan du bli gravid 2 dagar efter äl äl har man i max 3 dagar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Små fingrar skrev 2010-06-07 19:58:11 följande:
    hihi.. ska se om sambon är sugen! Men den "viktigaste dagen" är redan förbi va?
    Har du koll på dina flytningar ?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Små fingrar

Faktiskt inte speciellt... kollade efter trådar och när jag upptäckte att jag kunde göra 6cm- trådar så tog jag ÄL-testet och det var då jag upptäckte stegringen (5 Juni), jag hade tagit tester på morgonurin tidigare och det fick jag reda på att man inte skulle. Idag är det fortfarande näst-intill lika starkt som test-strecket på stickan.
    Nu kom jag in på stickorna, men har inte så bra kolla på flytningarna. =/
    Kom väldigt trådigt i det bruna idag.

• Små fingrar

Tillägg: Hade inga trådar längre... var mer halt nu.
    Är det väntan på BIM som gäller då? =)

• Små fingrar
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-07 20:06:10 följande:
    Nej man kan bli gravid några dagar innan äl alltså dom lever i dig i några dagar sen äl så blir du gravid sen kan du bli gravid 2 dagar efter äl äl har man i max 3 dagar
    Tack för dina svar =)
  • Små fingrar

Hur går det för er andra?

Har haft brunt slem idag också... Känner ni  av något mer symtom?
    Jag har ont i "mens"magen o var jätteyr på jobbet idag, kände mig lite full o fick hålla i ett bord då jag stod upp. Hoppas att det är något, men kan likaväl vara skenis. BIM 15:e.

Hoppas för oss! =)

• fiffi84

känner igen mig! Fick positivt utslag på äl testet den 27/5 fick rosa flytning den 30/5 sen den 30 har jag haft mer eller mindre ont i magen. Den 4 /6 Vart jag jätte yr på jobbet fick hålla i mig för att hålla balansen. pågick i någon timme. Så nu får man vänta lite till innan man får veta.

• Sally86

Jag borde haft ägglossning runt den 25/5 o det kändes så i magen....förra veckan hade jag "blödningar"  från måndag till torsdag o ONT i magen...denna vecka har jag molande värk i magen från och till....väntar mig mens varenda gång jag går på toa.....men ändå hoppas jag ju...men vågar ändå inte...=(

• Cynara

Sally86: Det tog ca: 1vecka innan jag fick mitt provsvar på om jag haft ägglossning eller ej.

Själv är jag väldigt förvirrad just nu fick ju som jag skrev innan precis en sådan liten blödning som TS skrev om och jag fick ta blodprover hos gyn för att se om jag haft ägglossning. Så nu till det förvirrande igår natt fick jag fruktansvärt ont i magen (har alldrig kännt nått liknande) och naturligtvis var det mensen som kom :(  Ringde min gyn på morgonen och fick en tid en timma senare, när jag kom dit sa han att han var förvånad över att jag ringt och sagt att jag fått min mens då mina värden var så höga att det tydde på att jag var gravid, endast ägglossning brukade tydligen inte ge så höga världen. Han frågade ut mig om precis hur det värken hade känts och sen ville han göra ett VUL trotts att jag fortfarande blödde. Då konstaterade han att allt såg toppen ut och att jag hade äggblåsor på båda sidor som var 21mm och att jag nog skulle ägglossa när som helst. Under mensen? Ännumer förvirrad blev jag när han sa att han nog fortfarande trodde att jag ändå kunde vara gravid redan och att jag skulle ta ett blodprov till.
    Ska få svar på det imorgon men jag känner mig verkligen förvirrad, någon som hört talas om att man kan vara gravid trotts mens och mogna äggblåsor på båda sidor, allt på samma gång.

• Små fingrar

Gravid trots mensliknande blödning har jag hört talas om, men inte gravid trots mens.

Men det vore ju fantastiskt! =) Även att blåsorna är redo att släppa! Kan det bli tvåäggstvilling då?

• Cynara

Ja man kan ju hoppas, måste erkänna att jag är skitnervös inför det väntade telefonsamtalet imorgon, men är det ett negativt besked så har jag ju iallafall de andra två blåsorna att hoppas på och tvillingar vore helt okej tycker jag :D

• Små fingrar
    Cynara skrev 2010-06-09 20:10:29 följande:

Ja man kan ju hoppas, måste erkänna att jag är skitnervös inför det väntade telefonsamtalet imorgon, men är det ett negativt besked så har jag ju iallafall de andra två blåsorna att hoppas på och tvillingar vore helt okej tycker jag :D

Vore grymt häftigt med två på en gång, jag förstår om det blir dubbelt så mkt funderingar, men ändå två liv! =D Jag hoppas för din skull!
  • Små fingrar
    Små fingrar skrev 2010-06-08 19:26:13 följande:
    Hur går det för er andra?

Har haft brunt slem idag också... Känner ni  av något mer symtom?
    Jag har ont i "mens"magen o var jätteyr på jobbet idag, kände mig lite full o fick hålla i ett bord då jag stod upp. Hoppas att det är något, men kan likaväl vara skenis. BIM 15:e.

Hoppas för oss! =)
    Hej! Ville bara skriva igen och meddela att jag plussade på BIM+19 =D
    Tack för ert stöd! Antar att bruna flytningar vid ÄL inte var något negativt =))
  • Babe

Grattis!!! Vilken lycka :)
    Jag fick också en blödning (rejäl!!) när jag var gravid med tvillingarna, som en rejäl mens. Var säker på att det var kört, men allt såg mer än bra ut vid VUL-kollen... :) :) Lycka till!

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
Svar på tråden Hjälp, blod efter ägglossning?!