• Sally86

Hjälp, blod efter ägglossning?!

Snälla kan någon försöka svara på min fråga! Har tagit puregon för att få ägglossning, slutade behandlingen förra veckan för att det var ett ägg som var 21 mm o läkaren trodde jag skulle få ägglossning när som helst. Detta var tisdag/onsdag förr veckan. Jag har haft ont i "magen" sen dess o igår kom det lite blod på pappret men inte mycket, idag har det kommit mer. Vad är det som händer?? Har behandlingen inte fungerat?? Någon som vet??

• Svar på tråden Hjälp, blod efter ägglossning?!
  • Cynara

Nej jag vet inte säkert men är i precis samma situation och jag pratade med sköterskan på avdelningen och hon sa att det kan ha många orsaker, en andra ägglossning, tecken på en tidig graviditet men även 100 andra saker. Hon sa att det inte betyder att det inte har fungerat men att det kan göra det, säkert kan man inte veta utan blodprov så det fick jag ta igår när jag var där. Får dock inte svar förän nästa vecka.

Hoppas det ger dig lite svar ändå. :)

• pikku my

Har hört att det kan släppa lite blod när ägget fastnar...

• Sally86
    Cynara skrev 2010-06-02 14:53:50 följande:
    Nej jag vet inte säkert men är i precis samma situation och jag pratade med sköterskan på avdelningen och hon sa att det kan ha många orsaker, en andra ägglossning, tecken på en tidig graviditet men även 100 andra saker. Hon sa att det inte betyder att det inte har fungerat men att det kan göra det, säkert kan man inte veta utan blodprov så det fick jag ta igår när jag var där. Får dock inte svar förän nästa vecka

Hoppas det ger dig lite svar ändå. :)
    Ok tack för det..=) det snurrar så i huvudet hela tiden, idag har jag inte haft någon mer blödning, alltså bara måndag/tisadag, men jag har fortfarande ont nere i magen..hela tiden o e inte sugen på mat..=( undra hur länge man ska ha det???? Jag ska ta blodprov på fredag...!
  • Cynara
    pikku my skrev 2010-06-02 17:21:04 följande:
    Har hört att det kan släppa lite blod när ägget fastnar...
    Man kan ju hoppas på att det är så det ligger till ;)

Sally86. Förstår hur det känns här snurrar det också hundra tankar i huvudet hela tiden, jag har också ont i magen har haft det sen några dagar innan jag fick min lilla blödning. Nu är det ju bara att vänta och se vad provtagningen säger :)

Håller tummarna att det går bra för dig :)
  • pikku my

Håller tummarna att det går bra för er tjejer!

• Sally86

Tack tack =) Har fått sjukt ont på högersidan av nedre ryggen idag, det e höger sida av  magen jag haft ont, det e nåt som spökar i kroppen =/

Tog blodprov idag för att kolla ägglossning, någon som vet hur länge det tar innan man får svar??

• 3 barns mamma84

När jag hade ägglossning och vär mest fretil så kom det blod i minst 3 dagar lugna dig sexa bara på och lycka till

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Små fingrar

Hej tjejer!

Det här låter som tråden för mig!

Hade liiite mer utslag än vanligt på min ÄL-sticka 5 Maj och tänker att jag hade ÄL då (har försökt få positivt på ÄL-stickan under ett bra tag).  På kvällen hade jag o sambon mys, ungefär tre timmar senare så högg/stack det till i magen o det kom så fort att jag tjöt till lite o sambon undrade vad som hänt.
    Det kändes lite underligt efteråt, ungefär som när de tog ut min spiral i höstas och det kom lite molande mensvärk-känsla. Sen framåt ett på natten så gick jag på toa, då hade jag en råsa flytning med en knappnålsplutt med rött på pappret. 
    Mina vänner i en tråd här på FL sa att det kunde vara ägglossningsblödning så jag tänkte att allt var i sin ordning. Men idag, två dagar senare känner jag som mensvärk där nere, blev jätteorolig när jag fick brunt i trosan på jobbet, med såna slemtrådar i (ursäkta infon).

Är orolig över den bruna sörjan... men fick upp lite hopp när det stod att det kan komma blod några dagar när man är mer fertil! Tack kära 2barns mamma84!

Jag fortsätter hoppas, både för mig och ni andra! Glad

Sally86: Jag vet tyvärr inget om blodprovet, läste i en annan tråd dock att det skulle ta en tjej en vecka att få svar.

• 3 barns mamma84
    Små fingrar skrev 2010-06-07 19:50:06 följande:
    Hej tjejer!

Det här låter som tråden för mig!

Hade liiite mer utslag än vanligt på min ÄL-sticka 5 Maj och tänker att jag hade ÄL då (har försökt få positivt på ÄL-stickan under ett bra tag).  På kvällen hade jag o sambon mys, ungefär tre timmar senare så högg/stack det till i magen o det kom så fort att jag tjöt till lite o sambon undrade vad som hänt.
    Det kändes lite underligt efteråt, ungefär som när de tog ut min spiral i höstas och det kom lite molande mensvärk-känsla. Sen framåt ett på natten så gick jag på toa, då hade jag en råsa flytning med en knappnålsplutt med rött på pappret. 
    Mina vänner i en tråd här på FL sa att det kunde vara ägglossningsblödning så jag tänkte att allt var i sin ordning. Men idag, två dagar senare känner jag som mensvärk där nere, blev jätteorolig när jag fick brunt i trosan på jobbet, med såna slemtrådar i (ursäkta infon).

Är orolig över den bruna sörjan... men fick upp lite hopp när det stod att det kan komma blod några dagar när man är mer fertil! Tack kära 2barns mamma84!

Jag fortsätter hoppas, både för mig och ni andra! Glad

Sally86: Jag vet tyvärr inget om blodprovet, läste i en annan tråd dock att det skulle ta en tjej en vecka att få svar.
    Innan jag väntade dottern igen alls.
    När jag väntade sonen fick jag en nidblödning
    När jag försökte efter honom så började jag blöda när jag visste jag hade äl på gång googlade och hittade att man faktist kude få en blödning eller brunt när man var mäst fretil och då bättre chans att bli gravid.
    Detta pågick några ggr och jag insåg att jösses jag blev ju gravid lättare men det gick till ma i vecka 8 men efter månden mensen kom blev jag gravid igen och ja blödningen i mellan Så bara hoppa i sängen iaf och sexa på
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hjälp, blod efter ägglossning?!