ElinC skrev 2010-06-14 11:29:14 följande:
Håller med Lovly momy! Jag är övertygad om att barn är olika lätta att uppfostra, de som tycker att de har lösningen har förmodligen inte särskillt svåra barn att handskas med. Barn där det inte spelar någon roll hur mycket man pratar med dem. Min son är lätt att prata med eftersom han är otroligt smart och har ett väldigt stort ordföråd. Men det hjälper tyvärr inte. För han är lika obstinat och störig som han är smart. Det är inte lätt!!!
Vilmers ordförråd är inte det bästa. Alltså, han pratar ju och gör sig förstådd, men ibland blir det bara fel. Ofta, ofta säger han "Jag mår inte riktigt bra!" och när man frågar vad det är så säger han att han har ont i magen eller huvudet. 5 minuter senare har han däckat på soffan och sover med sin nalle. Det verkar som att han itne riktigt vet själv om han har ont, eller är trött eller nåt annat. Det tycker jag är svårt, man vet aldrig riktigt vad som faktiskt är felet.
Jag har försökt sätta ord på hans känslor åt honom när han var mindre, märkte jag att han blev arg så sa jag "Jag ser att du är arg" osv just för att undvika detta, det har inte funkat... Annars var det ett tips jag fick från BVC men ja. Det funkar som sagt inte alltid på alla. Svårt är det!