Vad spelar mest roll för huruvida man ska lyckas
Vad tror du har störst betydelse för hur någon "lyckas" i samhället?
Vad tror du har störst betydelse för hur någon "lyckas" i samhället?
Annat: uppfostran
Det beror på vad man menar med lyckas, man kan nog lyckas på olika sätt.
Jag anser när det gäller personlig egenskap, envishet. Har insett att vissa möter motgångar i livet och då blir det viktigt att vara envis, fortsätta hitta vägar dit även när vissa människor omkring en ger råd att man ska "glömma" ett visst mål i livet för att det inte har fungerat en eller två gånger innan.
När det handlar om andra faktorer så spelar det väl roll vilken miljö (familj och land).
Jag har personligen vissa saker som går mot mig, för det första min förflutna, det land jag kommer ifrån blev konfliktdrabbad vilket sen drabbade mina familjeförhållanden, vilket sen påverkade mig djupt som person alltså min vilja kan svika mig, jag får lätt dåligt självförtroende, lätt sätter krokben för mig själv och sen är invandrare. Det enda jag har är min envishet, förlita mig på den egenskapen som har visat sig fungera för mig, att jag just aldrig ger upp oberoende hur många gånger jag faktiskt misslyckas.
Mest betydelse för hur det går för en i livet är val av föräldrar dvs det vi minst av allt kan påverka! (Det finns forskning på det!)
Driv, vill jag säga.
Hängivenhet
Pengar styr tyvärr väldigt mycket så jag lade min röst på det. Men även utseende har ju stor betydelse, beror lite på vilken bransch man vill lyckas i såklart, men ser man ut som ringaren i notre damm så är det antagligen inte lätt att ens få jobb på ica.
Annat: passion för det man gör, god självkänsla, god medkänsla, bra självförtroende, god flexibilitet, kreativitet, bra nätverk
Röstade på Annat = Personlighet.