Tiger Af Lilja skrev 2010-07-18 10:32:29 följande:
Jo även finskar, men en minidel finskar, haha man behöver inte siffror för att se en MÄNSKLIG statistik lilla vän TITTA UT i samhället så ser du. ;)
Jag kännde en assyrisk familj vars deras vänner, samt hela släkt i 5 olika städer i Sverige t.ex utnyttjar systemet genom pappan arbetar svart, mamman lever på soc, eller att pappan har ett halvtidsarbete, mamman lever på soc, stor skilda på papper och han hyr sin bostad svart i andrahand. Bederägeri? kriminalitet? JAg tvivlar på att dom var ensamma.. men men dadda hit daadda dit .. trött på skiten om rasism hit och rasism dit ...rasism har absolut inget att göra med saker som att bevara en nation och kultur som man själv tycker, jag tycker om Sveriges skogarm små torp, ljungen som växer och mini bjrökarna som funnits sen istiden, jag tycker hur svensken är artig enkel och hur norden samarbetar me dolika saker... jag tycker inte om kulturkrockar, och salsa på nationaldagen.. LÅT MIG och tusentals andra tycka så, och nej jag är fortafarande inte sverigedemokrat jag är bara svenskfinska..
Ungarna köpte in stora mängder knark och sålde ... hmm aaa va myckit kulturberikning dom bidrog med, dessutom tyckte dom att svenskar var idioter, JAG HÅLLER med för svenskar är idioter som inte fattar att att många procent invanadare komemr hit för att dom vet kryphålen genom släkten att utyttja vårat gigantiska enorma socialkontor som är öpper för hela världen.
Och som sagt svenska riket står i brand! Inte alls lustigt att svensken reagerar då, jag skiter i om en utländsk tjej/kille är kriminell inte det minsta, men då får dom inte räkna med att bli omyckta eller förstådda eller bli utvisad SVERIGE har alltid varit för snäll mot världen..
Jag menar skitsnack att det ahndlar om att inte kunna etblissera sig här, en invandaare har det bra ställt, får bidrag, skola. sjikvård och utbildning betalt, åker till sina hemländer varje år på en månads semster?! Och ni kan inte förstå varför en svensk blir arg när dom begår brott?
Hmm hoho är det hål i skallen eller? Tänk lite, öppna ögonen och sluta dra in saker som arsism och främlingsfientlighet.
Nordiska medborgare, däribland finskar, ligger högst på listan av icke-svenskar som begår brott i Sverige ja, det är fakta.
Om man tror att man kan läsa av hur samhället ser ut genom att titta ut så är man inte lite naiv, det är mycket mer komplicerat än så.
Jag känner också en assyrisk familj där mamma jobbar och pappa med, så vad vill du säga? Mitt exempel är precis lika relevant som ditt, d.v.s inte alls.
Om man drar såna slutsatser som du gör så skulle jag inte ens kalla det främlingsfientlighet, bara enkel okunskap.