• MadeleineW

Jag vet inte om jag klarar av att leva med honom mer=(..

Och jag vet inte om jag älskar han, eller om jag bara är van?? Hur vet man mitt i all skit?
    Jag trodde att jag visste vad jag gav mig in på och att jag skulle göra allt jag kunde för att få det att funka. Speciellt när jag vet att vi inte alltid kommer så bra överens..
    Men nu har det f*n gått för långt. Men jag vet inte om jag klarar av att säga till honom att det räcker nu.

Vi har en son på 6mån och jag trodde, verkligen trodde! att när barnet skulle komma ut till oss så skulle han förändras. Visst det har han gjort, på en del plan. Men på de plan där det är meningen att man ska försöka förstå varandra, kunna diskutera och hitta lösningar, vara varandras stöttepelare o.s.v.. så har det misslyckats totalt! Jag törs inte berätta och prata om vissa saker/känslor för han är snabb på att dömma mig. Jag törs inte berätta att det känns förjävligt att vara utan våran son ett längre tag, jag som har varit med honom dygnet runt i 6mån ska helt plötsligt bara kunna släppa taget och till råga på allt "tänka lite på honom också", min sambo alltså.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. det är så mycket skit och elände mellan oss att jag nästan har slutat gråta..

Har nån varit med om liknande, eller nån som kanske bara förstår? Eller nån som vet PRECIS hur det är? Även om jag nu berättat bara 1/100 av allt som är..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-09 12:04
    Jag måste tillägga en liten "incident" om jag kan kalla det de.

Nu imorse blev det en liten diskussion, från min mans sida. Som började med att jag kom in från min mor, som vi bor granne med, frågade om han kunde ta sonen så jag kunde gå ut och gå själv. Klockan var 10. Så sa han mycket irriterat att jag skulle lämna han hemma då. Och så säger han att nu vet jag att det är så här man gör, när det är ens lediga morgon så kan man komma och väcka en när man vill. Så jag beslutar att ta med sonen för jag orkar inte med en sur man.. Sen frågar han vad jag har ätit för frukost inne hos min mamma, och jag svarar att jag inte ätit nån. Men fortsätter ändå fråga för jag måste ju ha ätit nått. Säger återign att jag inget ätit och då säger han att det måste ju vara första gången det har hänt att jag inte ätit direkt efter jag klivit upp. Medan han faktiskt vet att jag brukar ta en liten kopp kaffe sen gå ut och då äta när jag kommer hem.
    Det andra han verkade störa sig på var att jag ens hade gått dit, när jag gjorde det och tydligen inte den tiden jag sa. Utan mycket tidigare. Och ifrågasatte varför jag suttit vid datorn som jag gick dit för att låna... Vad ska jag göra åt sådana meningslösa diskussioner som kommer upp då och då..????
  • Svar på tråden Jag vet inte om jag klarar av att leva med honom mer=(..
  • Tricia

Känner igen mig i känslan du beskriver.. jag är numera separerad från mina barns pappa. Det kom till en punkt när jag gjort allt och bara visste att vi kommer inte bli lyckliga tillsammans. Det var tufft länge men när beslutet väl var taget var det som att andas ut igen efter att ha hållt andan... Naturligt. Man kan ha det jobbigt o vara menade för varandra, då biter man ihop o går igenom det tillsammans och man kan ha det jobbigt för att man inte passar ihop, då blir inget bättre... och innerst inne vet du.

• Lillismaj

Vad menar du med att du plötsligt ska släppa taget om din son? Har din man sagt något om det?

• lokisse

varför tror man att nagon ska ändra sig bara pang för att man fatt barn?

Difficile est saturam non scribere
  • MadeleineW
    lokisse skrev 2010-06-07 22:33:25 följande:
    varför tror man att nagon ska ändra sig bara pang för att man fatt barn?
    Ja det kan man ju fråga sig hörre duObestämd
    Menade bara att han kanske skulle förstå mig mer, förstå att det är lättast om man hjälper till. Skulle han helt ändra på sig så är det ju inte samma person jag älskar.
    Men när jag beskrev situationen såpass lite så är det heller inte lätt att förstå..
  • MadeleineW
    Lillismaj skrev 2010-06-07 22:31:18 följande:
    Vad menar du med att du plötsligt ska släppa taget om din son? Har din man sagt något om det?
    Han har inte sagt rätt ut "släpp taget". Men eftersom vi har det lite struligt har han bott hos sin mamma:S... och just ikväll så ville han ta med sig honom och sova där.. första gången sonen sover borta och andra gången som jag sover ifrån honom..

Och när jag berättat om hur jobbigt det känns, så säger han "men lilla vän, han är faktiskt 6mån" och när jag säger att det handlar om mina känslor.. så säger han.. "men du får faktiskt ta och tänka lite på mig också"
    Då känns det som att han inte har så mycket för hur jag känner över att inte ha sonen nära mig som jag alltid haft..
  • MadeleineW
    Tricia skrev 2010-06-07 22:28:52 följande:
    Känner igen mig i känslan du beskriver.. jag är numera separerad från mina barns pappa. Det kom till en punkt när jag gjort allt och bara visste att vi kommer inte bli lyckliga tillsammans. Det var tufft länge men när beslutet väl var taget var det som att andas ut igen efter att ha hållt andan... Naturligt. Man kan ha det jobbigt o vara menade för varandra, då biter man ihop o går igenom det tillsammans och man kan ha det jobbigt för att man inte passar ihop, då blir inget bättre... och innerst inne vet du.
    Får jag fråga.. kändes det som att du gjorde allt du kunde men inte han?
  • MadeleineW
    Tricia skrev 2010-06-07 22:28:52 följande:
    Och just.. Precis som du skrev.. man kan ha det jobbigt och vara menade, eller ha det jobbigt och inte passa ihop.. men jag vet inte när jag kommer inse vilket av det de är.. och jag vet inte om jag törs veta innerst inne..
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-07 22:36:46 följande:
    Ja det kan man ju fråga sig hörre duObestämd
    Menade bara att han kanske skulle förstå mig mer, förstå att det är lättast om man hjälper till. Skulle han helt ändra på sig så är det ju inte samma person jag älskar.
    Men när jag beskrev situationen såpass lite så är det heller inte lätt att förstå..
    det är bara en sa klasisk grej.
    -han borde ju fatta nu när vi har fat barn att han maste ändra pa sig, och liknade hör man nästan dagligen.
    (jag tror att mäniskor kan ändra sig inte tu tal om saken men att det maste ske pa den som ska ändras vilkor.)
  • MadeleineW
    lokisse skrev 2010-06-07 22:43:29 följande:
    det är bara en sa klasisk grej.
    -han borde ju fatta nu när vi har fat barn att han maste ändra pa sig, och liknade hör man nästan dagligen.
    (jag tror att mäniskor kan ändra sig inte tu tal om saken men att det maste ske pa den som ska ändras vilkor.)
    Tro mig! Jag vet! Därför försöker vi att prata om det, prata om våra brister, lyssna på vad den tycker o.s.v på familjeterapi. Tyvärr blir det prat om mina brister som jag försöker göra nått, medan han anser att han inte har några.. Heh.. ja... Så ja, det tar som stopp där.
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-07 22:48:57 följande:
    Tro mig! Jag vet! Därför försöker vi att prata om det, prata om våra brister, lyssna på vad den tycker o.s.v på familjeterapi. Tyvärr blir det prat om mina brister som jag försöker göra nått, medan han anser att han inte har några.. Heh.. ja... Så ja, det tar som stopp där.
    far ni inte hjälp att komma vidare sa har ni inte nagon bra terpeft.
    hon /han borde kunna länka in samtalet även pa hans brister och bort fran att tala enbart om dina. tala med eran terapeft om saken och säg att det inte käns bra och att du skulle vilja reda ut mer än bara dina problem om det inte ger bätring byt terapie
  • MadeleineW
    lokisse skrev 2010-06-07 22:53:52 följande:
    far ni inte hjälp att komma vidare sa har ni inte nagon bra terpeft.
    hon /han borde kunna länka in samtalet även pa hans brister och bort fran att tala enbart om dina. tala med eran terapeft om saken och säg att det inte käns bra och att du skulle vilja reda ut mer än bara dina problem om det inte ger bätring byt terapie
    Ja.. jag får försöka säga det. Men just på samtalen blir jag så henskt irriterad även på henne.. Men kan vara för att vi bara pratar om problem, känns inte som det blir så mycket "försöka lösa problemet prat".. jaja.. Men jag får nog prata med terapeuten antar jag.
  • lokisse
    MadeleineW skrev 2010-06-09 09:00:16 följande:
    Ja.. jag får försöka säga det. Men just på samtalen blir jag så henskt irriterad även på henne.. Men kan vara för att vi bara pratar om problem, känns inte som det blir så mycket "försöka lösa problemet prat".. jaja.. Men jag får nog prata med terapeuten antar jag.
    ta det med enbart henne. ring och be om en egen tid där din man inte är med.
  • Majsan72

Gå in på www.relationer.biz, där kan du hitta många råd om hur man får en bättre parrelation mitt i småbarnskaoset.
    Även www.boombaby.se är en bra sajt som gör småbarnslivet enklare!

• Tricia

Ja inte är det lätt att veta om  man är menade eller om man inte passar ihop. Jag velade läääänge men så en dag bara visste jag. Förstår hur du känner i din relation, det är verkligen jobbigt. Hoppas du kommer fram till nått och snart får må bättre.

Svar på tråden Jag vet inte om jag klarar av att leva med honom mer=(..