scaniae skrev 2010-06-14 14:05:52 följande:
Vad tränade du där då?
basic eller medium-passen, ki-box, cirkelträning. Där jag bor ordnar de också utomhusaktiviteter som stavgång, jogging och utflykter med stavgång 3timmar. Väldigt omväxlande, men enkelt och grundläggande träning. (Aerobic är för svårt för mig, jag måste koncentrera mig på stegen och har inte alls kul.)
Jag tror livsstilsförändringen var det som fungerade, inte bara träningen och inte bara kosten. Bestämde mig för 5 förändringar jag ville göra i mitt liv och tog 1 förändring per månad. det gick vägen, mycket bättre än alla de gånger jag försökt "börja ett nytt liv" och genomföra alla förändringar på en gång. Dessutom ger jag mig då en hel månad innan förändringen ska vara gjord. Alla misslyckanden under "övergångsmånaden" räknas inte, utan är misstag i arbetet.
Kanske helfånigt, men fungerade för mig. Efter 6 mån är jag jättestolt över mina förändringar, även om de kanske inte är så stora i andras ögon så känner jag mig faktiskt som en bättre person med mer kontroll över mina känslor och åsikter.
1. Äta hälsosam lunch (skippade ofta helt)
2. Börja motionera minst 2ggr/v
3. Äta mer vegetariskt och skippa flera kolhydrater
4. Inte prata illa om andra och konsekvent avbryta/gå bort när andra tala illa om folk.
5. Hålla bättre kontakt med vänner och familj.
Summan: bättre självförtroende, viktnedgång, inget socker/chokladsug, lugnare, bättre kondition, bättre förhållande med sambon och flere av min gamla vänner. Och mensen är tillbaks! =)