annasara skrev 2013-11-06 11:33:37 följande:
Hej!
Har bara läst din trådstart ordentligt, men jag skulle avråda dig från att köpa dessa billiga kopior på Tradera. Och då har jag tre barn som jag burit i sjalar och selar så jag har provat det mesta ;)
Köpte en sån på Tradera för att det låga priset lockade men den är inte alls lika stadig och slitstark som en riktig Ergo, t ex, är.
Köpte också en Ergo på Tradera men den visade sig vara en kopia!! Lyckades reklamera köpet genom att ge säljaren ett dåligt omdöme, då gick det bra att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka ;)
Så, alltså, köp en riktig Ergo, ( eller anna kvalitetssele) den kostar några hundralappar mer men den kommer ju att användas varje dag så det är det värt alla gånger
Andra bärverktyg jag kan rekommendera är elastisk sjal (för bebisar som är ca 0-5 månader) t ex Aldoria eller Babylonias sjalar, supergosiga och lätt att knyta, även för nybörjare ;)
När barnet är lite tyngre passar det finfint med en vävd långsjal, t ex Ellevill, men det finns en massa fina på marknaden. Jag har haft en Ergo som varit jättesmidig också. Har just nu en "Toddler-sele", en Tula som passar fint att bära lite större barn i.
Hoppas att det inte blev för rörigt ;) Lycka till
Tack för dina tips :)
Jag har nog tänkt lite likadant som du men inte riktigt ändå. Jag ska investera i två bra sjalar, en elastisk och en vävd hade jag tänkt. Dessa ska jag ha som huvudsakliga bärverktyg men jag skulle vilja ha en sele också, framför allt till mannen då han inte är helt såld på det här med sjalar. Dock tror jag att han kommer bli det så småningom så jag vill inte lägga ut så mycket på en sele. Därför kommer det nog bli en sån billig från Tradera :)
Blev inte alls rörigt förresten :)
Tack!