• Här och nu

Skulle du bli göra slut pga. ADHD?

Om det kontsterades att din partner fick diagnos ADHD eller liknande, utan våldstendenser, skulle du fundera på att bryta förhållandet? Jag menar om personen sa ja till träning och/eller medicin. Ni får gärna berätta hur ni gjort om våld ingått, men det är trist när aggressivitet kopplas ihop med alla som har ADHD. Om ni skulle bryta; varför? Skulle det ha med längden på förhållandet att göra? Skulle du själv föredra att bli lämnad om du hade ADHD?

• Svar på tråden Skulle du bli göra slut pga. ADHD?
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-06-16 14:15:00 följande:
    Okej, det kvittar väl. Men jag tror ändå inte att den här personen anser att det är lögn. Det är väl något som denne tror, helt enkelt.
    Man kan inte bygga ett beslut på nåt man TROR.
  • Gladabarnensmamma

Jag skulle lamna min partner om jag inte tyckte vi var lyckliga tillsammans. Om det sen berodde pa ADHD, alkoholism, barnloshet eller totalt olika intressen kvittar val ?

• Reglementet
    Här och nu skrev 2010-06-16 14:24:24 följande:
    I så fall skulle jag inte tala om det vid en så närgången fråga. Men svaret är nej.
    Varför inte?
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-06-16 14:25:14 följande:
    Man kan inte bygga ett beslut på nåt man TROR.
    Eh, va? Du anser inte att den här mannen får göra slut med någon, för han tror att det är på ett visst sätt? Man får göra slut för vad som helst.
  • Här och nu
    Gladabarnensmamma skrev 2010-06-16 14:26:53 följande:
    Jag skulle lamna min partner om jag inte tyckte vi var lyckliga tillsammans. Om det sen berodde pa ADHD, alkoholism, barnloshet eller totalt olika intressen kvittar val ?
    Men om du inte trivdes med din partner, skulle ju orsaken var just otrivsel o inte diagnoser el. intressen.
  • Här och nu
    Zhna skrev 2010-06-16 15:20:28 följande:
    Hoppas att detta inte var menad som ett påhopp?

Varför skulle nu alla uppskatta en person som tjatar "Är det kul, är det kul" hela tiden? Man kan gott fråga sig om personen ifråga är mogen överhuvudtaget. Vad parafilierna beträffar så är det inte fullt så vanligt med en person som har en intim relation med sin förälder, visar sin bak till tåg, spårvagnar, slår till passerande, sittande personer och river dom i håret utan minsta motiv, täpper till avlopp med toapapper för att det är kul, har en fetish för avföring etc. Personen ifråga har blivit vuxen(precis under 20) men har inte lagd av än. Det är bara ett exempel hur dom ter sig i det verkliga livet men Jag har nog råkat ut för en och annan av dessa impulsiva och själviska typer på nätet också. 

Nå hur trevligt vore det att hålla ihop med en ADHD person?
    Förstår du inte att detta inte hör ihop med ADHD? Framförallt; förstår du att inte alla med en diagnos beter sig likadant? Och skulle det göra det; så ser man personen bakom diagnosen.
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-06-16 14:28:16 följande:
    Eh, va? Du anser inte att den här mannen får göra slut med någon, för han tror att det är på ett visst sätt? Man får göra slut för vad som helst.
    Har tyvärr inte nåt utbyte av diskussion med dig. Och vilka diagnoser jag ev. skulle ha är min buisness. Ingen annans.
  • Reglementet
    Zhna skrev 2010-06-16 15:20:28 följande:
    Hoppas att detta inte var menad som ett påhopp?

Varför skulle nu alla uppskatta en person som tjatar "Är det kul, är det kul" hela tiden? Man kan gott fråga sig om personen ifråga är mogen överhuvudtaget. Vad parafilierna beträffar så är det inte fullt så vanligt med en person som har en intim relation med sin förälder, visar sin bak till tåg, spårvagnar, slår till passerande, sittande personer och river dom i håret utan minsta motiv, täpper till avlopp med toapapper för att det är kul, har en fetish för avföring etc. Personen ifråga har blivit vuxen(precis under 20) men har inte lagd av än. Det är bara ett exempel hur dom ter sig i det verkliga livet men Jag har nog råkat ut för en och annan av dessa impulsiva och själviska typer på nätet också. 

Nå hur trevligt vore det att hålla ihop med en ADHD person?
    Inget av det har ju med adhd att göra?
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-06-16 16:27:14 följande:
    Har tyvärr inte nåt utbyte av diskussion med dig. Och vilka diagnoser jag ev. skulle ha är min buisness. Ingen annans.
    Visst, visst.
  • Kyami

Personen förändras inte p.g.a. en diagnos, ADHD:n har ju funnits hos personen sedan man träffat den... vore ju idiotiskt att bryta upp p.g.a. att en diagnos satts.

• dajiin

Jag kan inte förstå varför man skulle lämna någon för att de får en diagnos. ADHD har man ju hela tiden och då bör man ju märkt detta innan personen får en diagnos. De är likadana med eller utan diagnos. Eftersom min son har ADHD så tycker jag det är en hemsk tanke att man skulle bli lämnad för att man har en diagnos. Han har det och inte skulle jag komma på tanken att lämna honom. Min man har det också men vi har varit gifta i 8 år och han har varit likadan hela tiden. Alla människor med eller utan ADHD är nog besvärliga på nåt sätt att leva med. Jag vet att en person med ADHD inte är den lättaste att leva med men jag ser alla bra saker de kan och hur de är som personer bakom sina "symtom". Man är ju ändå en god människa fast man är impulsiv och inte kan hejda sig.

• dajiin
    Här och nu skrev 2010-06-11 18:16:10 följande:

Skulle du själv föredra att bli lämnad om du hade ADHD?

Jag tror inte att alla som har ADHD föredrar att vara själva.
Svar på tråden Skulle du bli göra slut pga. ADHD?