Vilket blöjmärke föredrar ni?
Vilka bjöjor tycker ni är bäst?
Vilka bjöjor tycker ni är bäst?
Lidls "Tojours" :)
Libero till både dottern och sonen. Testade pampers på sonen (är 2veckor) och dessa fastnade HELA TIDEN på rumpan med nätet. Han skrek varje gång vi byte blöja. Testade sen Libero och detta funkade mycket mycket bättre. Så vi kör med Libero =)
Är själv dålig på blöjdjungeln och nu när man väntar smått vore det intressant att se.
Finns ju flera märken man inte visste om.
Kan inte någon starta en rösttråd; Någon som kan detta mer än jag? (:
Kanske redan finns en tråd visserligen (?)
Vi började med Libero, men bytte till Pampers eftersom Libero bara läckte hela tiden. Lilly bajsade mycket och ofta och i början fick vi ha med flera hela ombyten eftersom hon fick bajs upp över hela ryggen i stort sett varje gång... Inte kul. Pampers var mycket bättre.
Andra märken tycker jag ofta är lite för bylsiga. Dagis har t ex något udda märke. Det funkar ur läckagesynpunkt, men känns inte helt optimalt rörelsemässigt. Huggies fick hon eksem av.
Övervägande Libero, men även Icas egna rätt ofta. Pampers bojkottade vi helt då de stank urin på en gång och kändes svampiga fort.
Använder mest libero, helst libero, men jag tycker om rabattkuponger så ibland blir det pampers ändå
Pampers utan tvekan. Sitter mycket bättre och känns mycket mjukare och mer följsamma än libero. Har använt dem hela tiden på sonen 2,5 år och dottern snart 2 månader. Nätet har aldrig fastnat i rumpan på något av mina bar eller så fattar jag inte vad ni menar. Något problem har det inte varit vare sig med det eller sår. Sonen har aldrig haft nåt blöjeksem eller dylikt. Barnen känns torra även om blöjan är full. på förskolan använder de Libero och det ända jag har emot dem är att de känns så klumpiga. pampers har funkat klockrent för oss. provade ett paket huggies en gång och det var ända gångerna som sonen någonsin har läckt igenom blöjan.
Med första barnet så var den bara lidls blöjor.
Denna gång är det willys som passat bäst, inga klagomål alls..
Härligt med en bra produkt som det är bra pris på oxå..
tyvärr pampers eftersom de är de anda som inte läcker på dottern. Har nog provat alla andra märken eftersom jag inte gillar att de har nån lotion i sina blöjor, tycker det känns onödigt. men eftersom de är de enda som funkar så får det ju bli dem. Gillar också att de är mkt mjukare än andra blöjor.
Främst Lidl´s Toujour´s, men blandat med det som råkar vara på erbjudande.
Jag ansluter mig till dem som upplevt att Pampers nät fastnar emot huden. Tycker inte alls om det. Och det senaste paketet vi köpte av Pampers för att vi hade kupong på dem så var de "vassa" på insidan emot ryggen så vår dotter fick röda märken.
Konstigt att det kan vara så olika hur blöjor fungerar på olika barn.
Provade både pampers och libero i början, men gillade inte papmers kemikalielukt. Nu är sonen 3,5 och vi kör fortfarande på libero, men de är nog för bekväma eftersom vi har svårt att övertyga honom om kalsonger. Överväger att testa ngt av budgetmärkena och hoppas att de inte är lika sköna. När vi kollade in startpaketet inför nästa bebis som kommer snart så sa min 3,5-åring spontant att de små pampersblöjorna luktade kiss, redan innan de är använda...
Pampers hade vi till den stora tjejen... Å nu med den lilla så funkar Libero bäst....
Först hade jag Pampers, men nu är det Huggies eftersom ingen annan blöja sitter bra på min smal tjej (3,5 mån).
Det känns dock att det ryms mer kiss i Pampers än i Huggies, men tjejen är så small att både Pampers och Libero är för stora vid låren.
Libero men funderar på att testa Lidls blöjor nån dag
Pampers passar bäst här då Libero fick hans lilla rumpa att bli röd o skinnflådd (bytte ändå hela tiden vare sig han kissat eller inte) och dom läckte..
Måste även inflika: är det ngn som tänkt på att lidls tojours är en kopia på pampers? Eller bara jag som tyckte det? Kollade bara paketet och det är samma "konstruktion", nästan samma bilder osv..
Vi kör mest med pampers för de känns mjukare än de andra. Men är det bra pris på Libero så köper jag det. Tycker Coops blöjor är bra också.
Kanske man ska prova Lidls om de nu är bra...