Idag skällde jag på en gammal människa...
Det var en studenthappening, ni vet "vi kommer ut klassvis och alla föräldrar står där med sina plakat och det är kaos i hela stan under en timme".
Jag står vid en grupp ungdommar(som i sin tur står vid avspärrningen), unga pojkar som var inte lite exter över denna tilldragelse. De buffade, pratade (högt), skämtade och låtsasbråkade med varandra. Ingen blev störd, de höll sig fri från andra och deras prat var eg bara underhållande.
Då och då kommer det en ström av folk från de främre leden (närmare dörren, vi stog bortåt uppställningsplatsen) och de knuffas och armbågas, ställer sig mitt i vår lilla grupp och trampar mig på tårna med en frekvens som är hörbar för mänskliga örat.
Rätt vad det är kommer det en gammal gubbe med tillhörande gamla fru och försöker ta sig förbi killarna (tror alla och flyttar sig gärna) men TJI fick vi!
De stannar mitt framför killarna.
Alla såg ut som fågelholkar kan jag säga. Där har de stått i en halvtimme eller så för att ha bra platser och i sista minuten kommer det någon och tränger sig in framför! Dessutom kom de in för att killarna flyttade på sig för att vara snälla!
Killarna skakar av sig det udda beteendet och fortsätter fira denna bemärkelsedag i sann studentanda och då tar gubben ton.
"Nu får ni ta och lugna ner er, bla bla skrän bla bla låter".
Då brann det i huvudet på MC kan jag säga.
Ungefär så här sa jag:
Men snälla du, du tränger dig in på pojkarnas plats och har MAAAGE att skälla på dem!? Skärp dig!
Typ så.
Jag är lite upprörd över att jag sa till gubben öht, men vaFAN, han både trängde sig och tog sig ton! Gammal betyder inte automatiskt respektabel!
Ville bara säga det. Känner mig både stolt och skämmig.