• Här och nu

Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?

Startade en annan tråd, men fick inte de väsentliga svaren. Försöker här istället: Om du hade dina barn varannan vecka, men ditt ex behövde sommarjobba ob-tider, skulle du inte hellre ta barnen istället för att låta dem börja på nattis? Det skulle jag definitivt. Om de var hos släktingar skulle jag inte ta dem hela tiden men annars.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 08:00
    Anklagande inlägg besvaras ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 09:32
    Då har jag lärt mig att man snabbt ska dra sig ur en tråd, om präktig-typerna och skadeglädje-typerna tar över. De läser nämligen vad de själv vill. Tack till er som försökt förstå.

• Svar på tråden Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?
  • Hyppolite

Få se nu...

Pappan vill inte ha dem mer än aboslut nödvändigt och du vill inte heller ha dem mer än nödvändigt?

Han verkar dessutom inte särskillt lämpad att ha dem alls med tanke på hur du beskriver honom.

Har du funderat på fosterfamilj som avlastning?

• Piff
    Moi Je Joue skrev 2010-06-14 15:14:07 följande:
    ALLA som inte enbart säger att att dom självklart skulle ta barnen är anklagande.

Hahah, jag tycker frågan är väldigt vinklad måste jag säga..

Skulle du ta barnet om ditt tex behövde nattis? ja förmodligen, ibland iaf. (svaret på frågan är inte anklagande) ;)

eller så kan man ju fråga, som fallet verkar vara;

Kan jag tvinga barnens pappa att ha ungarna flera av mina nätter för att jag vill jobba med en kul kille? nej det kan du inte..

• Hyppolite
    Här och nu skrev 2010-06-13 14:41:54 följande:
    Om mitt ex skulle behandla barnen illa för att han var sur på mig, vilket han gjort nån gång utan att slå dem, skulle jag gå direkt till soc.
    Vad sa soc då?
  • Här och nu
    Hyppolite skrev 2010-06-14 15:33:39 följande:
    Vad sa soc då?
    Har inga bevis för att han gjort det än.
  • Här och nu
    saltabanditen skrev 2010-06-14 15:27:58 följande:
    Det som har framkommit tydligt i trådarna är:

Detta är ett återkommande sommarjobb. TS vill inte byta jobb därför att brukaren "är go" TS har medel att leva av därför skulle soc neka TS anser att man ska tänka på barnens bästa TS anser att det är bättre med nattis än att barnen sover hos pappan.
    Eftersom nattis är bättre enligt TS än pappan själv kan man bara fundera över upprördheten när han säger nej. Mest troligt attt det är för att spä på en redan existerande konflikt. Tyvärr visar TS att hon inte är speciellt resonabel, alla som inte håller med anklagar.

Visserligen talar jag för döva ögon men med trådens utveckling misstänker jag det som redan föreslagits flera gånger, att pappan tar över boendet. Men det vet vi att TS inte har "lust" till. Så kontentan är att TS inte tänker på barnens bästa utan enbart att få rätt, att få pappan att dansa efter hennes pipa och att få alla på FL att hålla med henne.
    Tagga ner. Du har inte med att göra vem barnen bor hos. Det är farligt nära att bryta mot FL-reglerna.
  • Hyppolite
    Här och nu skrev 2010-06-14 15:48:29 följande:
    Har inga bevis för att han gjort det än.
    Nej med vad säger barnen till dig om honom då? Trivs de där?
  • Här och nu
    Hyppolite skrev 2010-06-14 15:53:32 följande:
    Nej med vad säger barnen till dig om honom då? Trivs de där?
    Det angår mig o barnen. Ingen annan.
  • saltabanditen

Jag sammanställde de uppgifter du gett i tråden eftersom den är lång och rörig. Du har själv efterlyst tips på vad du ska göra. Mao är det saker som kommer från dig själv, att hota gör inte att du hamnar i bättre dager direkt. Vill du bara ha medhåll ska du tydligt ange det redan i TS.

• Vippet

Låt mig förstå dig rätt nu. Du litar inte på exet tar bra hand om barnen, du vet att han skriker åt dom och behandlar dom dåligt.

Varför vill du att en sån människa ska ta hand om dina barn? Jag skulle aldrig låta mina barn vara med en sån pappa mer än dom måste. Finns så många bättre alternativ än att låta barnen barnen vara med en person som skriker åt dom och behandlar dom dåligt. Skaffa barnvakt, låt dom vara hos någon släkting, nattis? Du kan även börja studera så slipper du ha ett jobb där du tvingas jobba jourpass.

Jag vet inte om du söker aktivt efter nytt jobb, annars är mitt råd till dig att börja söka nytt jobb.

• SolOchSnö
    saltabanditen skrev 2010-06-14 15:27:58 följande:
    Det som har framkommit tydligt i trådarna är:

Detta är ett återkommande sommarjobb. TS vill inte byta jobb därför att brukaren "är go" TS har medel att leva av därför skulle soc neka TS anser att man ska tänka på barnens bästa TS anser att det är bättre med nattis än att barnen sover hos pappan.
    Eftersom nattis är bättre enligt TS än pappan själv kan man bara fundera över upprördheten när han säger nej. Mest troligt attt det är för att spä på en redan existerande konflikt. Tyvärr visar TS att hon inte är speciellt resonabel, alla som inte håller med anklagar.

Visserligen talar jag för döva ögon men med trådens utveckling misstänker jag det som redan föreslagits flera gånger, att pappan tar över boendet. Men det vet vi att TS inte har "lust" till. Så kontentan är att TS inte tänker på barnens bästa utan enbart att få rätt, att få pappan att dansa efter hennes pipa och att få alla på FL att hålla med henne.
    +1

Sue me if you please.
  • Fikabröds Kungen
    Här och nu skrev 2010-06-13 13:39:34 följande:
    Startade en annan tråd, men fick inte de väsentliga svaren. Försöker här istället: Om du hade dina barn varannan vecka, men ditt ex behövde sommarjobba ob-tider, skulle du inte hellre ta barnen istället för att låta dem börja på nattis? Det skulle jag definitivt. Om de var hos släktingar skulle jag inte ta dem hela tiden men annars.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 08:00
    Anklagande inlägg besvaras ej.
    Självklart
  • buffybus

har bara läst TS så jag hänger inte med i andra diskutionen..

om jag var i den situationen så skulle jag tagit barnen helt självklart.. inte ens släktingar.. jag hade gjort det.. är ju mina barn... behövs inte nattis så ska man inte ha det.. är väl bättre att barnen får sova hemma hos en förälder..  

André -08 & Emma -09
  • Guerita

Jag skulle inte tveka en sekund att få fungera som nattis åt mina egna barn.

Nu orkade jag bara läsa ett par sidor i början eftersom tråden spårade ur, men på en del låter det som ett jobb att vara med sina barn. Att det ska vara "rättvist" och beror på hur mycket den andre ställer om man själv ska ställa upp att vara med sina barn på extra tid. Men det kanske är bekvämt att ha barnen 50%? Skaffa barn, separera, och du behöver bara vara ansvarig halva tiden, resten av tiden kan man ägna åt sig själv, nästan som innan man skaffade barn eller? Skulle jag och maken gå skilda vägar så hoppas jag innerligen att vårt barn får lika mycket tillgång till oss båda, men det är för hans skull inte min. JAG skulle vilja ha honom hos mig 100% och skulle ta varje tillfälle i akt som jag kunde för att vara med honom.

OBS! att jag inte tror att alla, eller ens en majoritet, som har separaret gör så utan detta är baserat på vissas svar i tråden.

• Matruskan77
    Här och nu skrev 2010-06-13 18:11:29 följande:
    Om man får påpekat att man uttrycker sig oklart, bör man dra lärdom om det.
    Om många tycker man bör tagga ner och att man uttrycker sig otrevligt bör man också ta lärdom.
  • Eriin

Ja men självklart. När jag valde att bli förälder valde jag att bli det på 100%.

• Yront rules

Oj!
    Vilken soppa.
    Jag flyttade 65mil hemifrån för kärlekens skull. Det varade i nästan 5år och vi fick en dotter! Hon är nu 2,8 år och vi är separerade. Jag stannade kvar i staden vi bodde i för att jag ville ta hand om mitt barn och hon bor nu hos mig varannan vecka. Mamman jobbar nätter och helger och har ordnat nattis och helgdagis till vårt barn, men jag vägrar att hon ska vara där nätter och helger så hon får bo hos mig istället. Jag är erbjuden nattjobb som chaufför med bra lön men tackade nej för jag tycker mitt barn är viktigare!
    Man kan inte ge råd till andra, man måste följa magkänslan och sitt sunda förnuft! Det finns kanske heller inget rätt och fel? Allt är relativt. Men barnet har det "ALLTID" bättre hos sina föräldrar än någon annan stans, glöm aldrig det!
    "En kämpande Pappa"

• LillaTanten
    Här och nu skrev 2010-06-13 13:39:34 följande:
    Startade en annan tråd, men fick inte de väsentliga svaren.
    Hur då "fick inte de väsentliga svaren" - vilka svar är det du vill ha?

Folks ärliga mening eller medhåll?

Min ärliga mening är att om det var bättre för barnen att vara hos mig än på nattis (vilket jag personligen tycker att det är) och det inte skulle krocka med mitt eget arbete så skulle jag inte tveka - absolut inte för exets skull utan för barnens.
    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
Svar på tråden Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?