• Här och nu

Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?

Startade en annan tråd, men fick inte de väsentliga svaren. Försöker här istället: Om du hade dina barn varannan vecka, men ditt ex behövde sommarjobba ob-tider, skulle du inte hellre ta barnen istället för att låta dem börja på nattis? Det skulle jag definitivt. Om de var hos släktingar skulle jag inte ta dem hela tiden men annars.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 08:00
    Anklagande inlägg besvaras ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 09:32
    Då har jag lärt mig att man snabbt ska dra sig ur en tråd, om präktig-typerna och skadeglädje-typerna tar över. De läser nämligen vad de själv vill. Tack till er som försökt förstå.

• Svar på tråden Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?
  • Trollet Ludenben

Ja, om jag hade möjlighet så hade jag gärna gjort det. Går det att lösa med pappan så självklart. Man är ju två föräldrar och ska hjälpas åt. Men hade det vart så att pappa motsatte sig att jag skulle ha istället för nattis så hade jag inte tagit upp striden utan istället värnat om sammarbetet med pappan eftersom det är ju trots allt hans veckor.

Älskade ungar
  • Här och nu
    Trollet Ludenben skrev 2010-06-13 13:42:05 följande:
    Ja, om jag hade möjlighet så hade jag gärna gjort det. Går det att lösa med pappan så självklart. Man är ju två föräldrar och ska hjälpas åt. Men hade det vart så att pappa motsatte sig att jag skulle ha istället för nattis så hade jag inte tagit upp striden utan istället värnat om sammarbetet med pappan eftersom det är ju trots allt hans veckor.
    Jag förstod inte senare hälften av inlägget och vad ingår i det du beskriver som möjligheter?
  • Anatha

Hade jag möjlighet har jag absolut gjort det. Men som du skriver inte om de tex var hos farmor eller liknade.

• Här och nu
    Anatha skrev 2010-06-13 13:47:18 följande:
    Hade jag möjlighet har jag absolut gjort det. Men som du skriver inte om de tex var hos farmor eller liknade.
    Och MÖJLIGHET innebär? Att avboka styrketräning t ex?
  • Leone i Västerås

Ja, om det behövdes så skulle jag självklart göra det.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Här och nu
    Leone i Västerås skrev 2010-06-13 13:49:53 följande:
    Ja, om det behövdes så skulle jag självklart göra det.
    Vad lägger du för sk. skäl i "behövdes"?  För mig är det förresten givet att ta mina barn om deras pappa behöver tjäna ihop till deras försörjning.
  • Jennie med ie

Det beror på hur jag uppskattat att barnet skulle må/påverkas av att vara på nattis, hur mitt liv såg ut, hur ömsesidig relationen med den andre föräldern var (ge och ta eller bara ge), hur mina egna planer och mitt eget jobb o s v påverkats, hur lång tid det handlat om o s v. Så, jag kan inte svara rakt av.

• Här och nu
    Jennie med ie skrev 2010-06-13 13:52:04 följande:
    Det beror på hur jag uppskattat att barnet skulle må/påverkas av att vara på nattis, hur mitt liv såg ut, hur ömsesidig relationen med den andre föräldern var (ge och ta eller bara ge), hur mina egna planer och mitt eget jobb o s v påverkats, hur lång tid det handlat om o s v. Så, jag kan inte svara rakt av.
    Jag tar hand om mitt barn om inte pappan kan, oavsett om han är ett svin. Mina barn går före mina egna planer, då de inte kan få vanlig barnomsorg. När du inte ville svara i den andra tråden, tycker jag det är rätt knasigt att göra det här.
  • Jennie med ie
    Här och nu skrev 2010-06-13 13:54:28 följande:
    Jag tar hand om mitt barn om inte pappan kan, oavsett om han är ett svin. Mina barn går före mina egna planer, då de inte kan få vanlig barnomsorg. När du inte ville svara i den andra tråden, tycker jag det är rätt knasigt att göra det här.
    Där var frågeställningen en annan, där handlade det om ER/DIG och inte om mig, där handlade det om ditt barns pappas rättigheter och skyldigheter, inte om vad JAG i en hypotetisk situation skulle göra.

"Inte de väsentliga svaren" och "inte de svar jag helst ville ha" är olika saker.
  • lördagsgodis

Oj vad hetsk du är!

Jag skulle göra det om det inte var så att vi bode långt ifrån varandra så det inte vore möjligt pga pendling tex eller om pappan inte vill det, det är ju faktiskt hans vecka och han bestämmer...

En prins och en prinsessa
Svar på tråden Skulle du ta barnet, om ditt ex behövde nattis?