• Monalisan

Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??

mina är då 5 och 7 år.......
    står i valet o kvalet....skönt att få åka iväg på en ego semester men känner mej som världens hemskaste mamma som lämnar barnen.
    Vad tycker ni skulle ni kunna lämna era barn 2 veckor??

• Svar på tråden Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??
  • Tangent

Nej, jag skulle inte kunna vara borta två veckor från min 6-åring. Kan han inte följa med så åker vi inte.

• SilverEmma

Om dom varit i den åldern? Utan problem!

Jag & sambon planerar en tripp nästa sommar och ska vara iväg en vecka, småfisarna är då 1½ och 2½ och ska bo hos mormor.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Butterscotch

Med tanke på barnens ålder och med tanke på att de ska vara med sin pappa under tiden: självklart kan du åka! Om du själv tror att du kan njuta av semestern och inte sakna barnen alltför mycket förstås

• Sigvardsson

Jajamensan, lämnade min dotter (då 7 år) förra året för vår bröllopsresa (nu va hon ju hos sin pappa då) Nu har jag dock en bebis o henne skulle ja inte lämna ngr längre stunder... När hon blir större drar vi utan barna igen! Inte är du en hemsk mamma för det!!!

• Ise 27

Ja. Min dotter är snart 2 år och skitjobbig. Bättre för henne om vi kunde åka i väg och njuta av lite stillhet och samtidigt längta efter henne. Mina föräldrar reste mycket när jag var lite och jag hade det jättebra hos mina barnvakter som var allt från syskon, kusiner och bekanta till oss. Barnen har det lättare att anpassa sig till omgivningen än vi vuxna. Dessutom stärker det barnen att få klara sig i nya miljöer. Så, definitivt JA!

• astalacasta

I jobb skulle jag kunna det, men än så länge (yngsta är tre år) så skulle jag helst bara lämna hos den andra föräldern om det var så länge som två veckor.

Ca fyra-fem dagar tycker jag känns lagom för barnen att vara själva med mor- eller farföräldrar, helst inte längre. Självklart finns det situationer där man måste kompromissa med vad man helst skulle vilja själv, så detta är ju inte skrivet i sten, men vad jag själv tycker känns mest rimligt för min familj.

Jag skulle helst inte lämna min familj för två veckors semester, men det är mest för att jag då skulle ha gjort av med två veckors semesterledighet som jag kunde ha fått tillsammans med dem.

• Malin 972

Jag och min man och vår dotter kommer åka tillsammans i två veckor, och vi lämnar då sonen hemma. Han är tre år. Detta för att få ensamtid med henne, hon är sju år, och även för att farfar ska få vara med pojken (tre år). Jag anser att detta är helt ok, så länge den man lämnar barnet hos är en person som du och barnet känner tillit till. Nästa gång blir det hans tur!

• elektra1
    Monalisan skrev 2010-06-14 09:26:52 följande:
    står i valet o kvalet....skönt att få åka iväg på en ego semester men känner mej som världens hemskaste mamma som lämnar barnen.

Ja men gud ja! Tänk om man hade den möjligheten.
    skulle ta den på en gång.

De brukar alltid följa med oss flera gånger per år utomlands.
    Men skulle vara underbart skönt att få resa själv.
    Då jag alltid är själv med barnen hela veckorna då sambon jobbar borta.      
  • Faile

Nej. 1 vecka hade gått bra, men det hade varit smärtgränsen.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Höghus

Jag hade aldrig i livet åkt. Vet av erfarenhet att det inte ger mig nåt att åka iväg utan barnen och att jag bara går runt och tänker på hur kul det varit om de var med.

• Dixie

nej, det hade inte jag kunnat göra  - en långhelg hade jag fixat men inte 2 veckor. 

• glassen

Nej, det hade jag inte klarat av. Jag tycker en natt ifrån barnen räcker.

• evaoregon
    Malin 972 skrev 2012-09-26 15:02:21 följande:
    Jag och min man och vår dotter kommer åka tillsammans i två veckor, och vi lämnar då sonen hemma. Han är tre år. Detta för att få ensamtid med henne, hon är sju år, och även för att farfar ska få vara med pojken (tre år). Jag anser att detta är helt ok, så länge den man lämnar barnet hos är en person som du och barnet känner tillit till. Nästa gång blir det hans tur!
    Varför återuppliva den här tråden som är över TVÅ ÅR gammal????  
  • evaoregon
    Malin 972 skrev 2012-09-26 15:02:21 följande:
    Er situation är väldigt olik trådstartarens då hon funderade på att lämna BÅDA barnen hemma hos barnens pappa.  Det var inte så att resten av familjen skulle åka bort utan ett av barnen.
  • evaoregon
    Monalisan skrev 2010-06-14 09:26:52 följande:
    Hur blev det för er?  Den här tråden är ju över 2 år gammal...
  • Dixie
    evaoregon skrev 2012-09-26 21:46:53 följande:
    Varför återuppliva den här tråden som är över TVÅ ÅR gammal????  
    haha - "Malin" fick nog inte de svar hon ville ha i sin egen tråd........  
Svar på tråden Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??