• Monalisan

Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??

mina är då 5 och 7 år.......
    står i valet o kvalet....skönt att få åka iväg på en ego semester men känner mej som världens hemskaste mamma som lämnar barnen.
    Vad tycker ni skulle ni kunna lämna era barn 2 veckor??

• Svar på tråden Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??
  • fruis

Svårt, men jag tror inte att jag skulle har kunnat göra det i den åldern. En vecka hade känts OK om jag visste att de var hos en bra barnvakt som de kände väl men två veckor känns lite för långt ändå. Om de inte är med pappan förstås, då hade jag väl kunnat vara borta två veckor men jag vill inte att de ska behöva lämna sitt hem så länge utan föräldrar.

• Elli47

Vi var faktiskt borta tv å veckor 2006 och då var våra pojkar 4 resp 6 år. Visst saknade vi dem men det gick bra ändå!

• Monalisan

dom kommer isåfall att vara med sin pappa! men d känns i magen....hm får allt tänka på detta....

• Pickeli

Jag skulle väga för och nackdelar för barnens och för min egen del. Jag skulle nog sakna ihjäl mig, men jag tycke rinte du behöver känna dig hemsk om du vet att barnen har det bra hemma. Ännu hellre om de har de bättre hemma än att haka på dig på semestern, för så kan det ju också vara.

Google it!
  • Emaan

Jag hade tyckt att de va jobbigt men även skönt att få lite egen tid. Men en vecka hade nog varit lagom för min del. :)

• Monalisan

det skulle isåfall vara min 30 års present till mej själv:) just dit vi vill finns det inte bara 1 veckors semester.

Men svårt är det.....eller ska man ta ett mindre roligt och tryggare resmål o åka allihopa.....svårtsvårt.....

• lövet2

Nej. En vecka om maken var hemma med barnen. En helg om de hade barnvakt.

• MalinEddie

Jag tror inte jag hade gjort det. En vecka hade räckt. Jag hade dock inte oroat mig om de var med sin pappa.

• Emaan
    Monalisan skrev 2010-06-14 09:42:39 följande:
    det skulle isåfall vara min 30 års present till mej själv:) just dit vi vill finns det inte bara 1 veckors semester.

Men svårt är det.....eller ska man ta ett mindre roligt och tryggare resmål o åka allihopa.....svårtsvårt.....
    Ta den tiden för dej själv! De är trots allt en present och man fyller bara 30 en gång! Barnen skulle ju vara med sin pappa och du kan ju ringa dem :)
  • MalinEddie

Vart planerar du att åka TS?:)

Svar på tråden Skulle ni kunna resa iväg utan era barn i 2 veckor??