Min mamma gav min dotter glass fast jag sa nej :-)
Igår var min mamma här och skulle vara barnvakt åt mina barn på 5 och 9 mån. min stora tjej var hemma från dagis eftersom hon var lite sjuk men kunde ändå gå ut. Hon var jätteolydig vid flera tillfällen och jag sa klart och tydligt till min mamma "X får inte glass idag, vare sig av mig eller dig". Jag vet att hon uppfattade det. Idag berättar min dotter att hon fått glass och att även min yngsta fått smaka av glassen (!). Varken jag el min man har givit henne något sött eftersom vi tycker hon är för liten. Tycker faktiskt hon kunde ha frågat mig först. Dessutom vill jag vara den första som ger henne det. mamma vet om att vi är restriktiva med sötsaker, ändå gör hon så här. det känns som om hon inte respekterar mig och mina åsikter. Vi har haft flera diskussioner/gräl om detta ämne tidigare, jättejobbigt. Med tanke på att min stora tjej har tendens att bli lite rund så känns detta extra laddat också. Min mamma menar att hon träffar barnen så sällan och då vill hon gärna kunna ge nåt gott. "Sällan" är 1-2 ggr/vecka!! Någon annan som har liknade erfarenhet? Råd?