Negativ reaktion från chefen då jag berättade att jag är gravid

Idag då jag berättade för chefen att jag är gravid, så blev hon sur och sa du har ju bara en provanställning här.
    Jag bad henne skriva under intyg så att jag kan få havandeskapspenning men hon sa bara att det får vi titta på på måndag.
    Inget grattis eller något :(

• Svar på tråden Negativ reaktion från chefen då jag berättade att jag är gravid
  • hallon2

Men det var ju bara en, obetydlig, människa på ditt jobb. Grattis får du från dina nära & kära :)

Men jag tolkade det nästan som att jag inte får förlängd anställning efter provanställningen...

• Alexi

Risken är väl ganska stor att man inte får behålla anställningen om man blir gravid under en provanställning. Tyvärr, men det är väl något man tar med i beräkningen när man blir gravid då.

• Little me

Har man provanställning ska man väl vara vääääldigt försiktig med att säga något.

Hur länge har du kvar på den och i vilken vecka är du nu?

Tycker ändå att det känns bäst att vara ärlig.
    Skulle blivit fast anställd i augusti men är i vecka 20 så det börjar synas ;)

• Mamma Malin Pappa Micke

Tråkigt med chefer som är sådär.

Jag ska berätta för min imorgon, nervös som attan men hoppas hon tar det bättre än din.

• äppelmos

om du inte får fast tjänst tycker jag du skall kontakta facket. att bli uppsagd under provanställningen pga graviditet är inte ok!!!!! nu vill du kanske inte ha fast jobb där med den chefen men kanske att du kan få lite skadestånd? jag skulle försökt mig på det!

Svar på tråden Negativ reaktion från chefen då jag berättade att jag är gravid