• Anonym

Skönhetsalongen vill alltid ha kontanter, trots kortmaskin..

Jag går och vaxar mig regelbundet hos en skönhetssalong i centrala Göteborg och har gjort detta i 3 års tid. De som jobbar där, är superduktiga och proffesionella. Men det finns en grej som stör mig.  De hittar alltid på hisorier om att kort-apparaten inte fungerar. I början trodde jag väl på det men när dom nu sagt det 10 ggr i ett års tid börjar jag bli misstänksam??? När en medarbetare tar betalt, så fungerar kortmaskinen. Däremot när ägarinnan (bossen) tar betalt ska hon ALLTID ha kontanter, och jag måste springa till närmaste bankomat för att ta ut (handlar nästan alltid med kort). Jag har börjat störa mig på att kortmaskinen ständigt "är sönder"... Ringde preics och beställde tid och det sista hon sa var "Just det, vi har lite problem med kort-apparaten så det vore toppen om du kunde betala kontant"

Jag funderar på att säga någonting... Vad tycker ni? Vill ju inte verka otrevlig då jag är stammis där men snälla, tror hon att jag är dum i huvudet???

• Svar på tråden Skönhetsalongen vill alltid ha kontanter, trots kortmaskin..
  • Gung Ho
    Nati skrev 2010-06-22 22:04:55 följande:
    Undrar hur det ser ut hemma hos henne, snygg BMW, fint hus etc (ironi, ingen avundsjuka) 
    En del  i tråden håller försvarstal att det skulle vara svårt för denna person att driva firma, för dåligt med kunder för höga avgifter etc och därmed motviera detta handlande, så beskriver TS inte situationen så det håller inte.
    Du vet inte vad ironi är eller hur? Eventuellt var du sarkastisk, vilket då låter motiverat av just avundsjuka..Obestämd

De flesta småföretagare fifflar lite på något sätt, det är nog bara att leva med (och uppskatta, annars skulle vi ha betydligt färre företag som ändå i grunden bidrar till samhället genom att anställa personer). Det största felet jag ser på denna är snarare att hon gör det så öppet. Alla 'vet' ju att det snillas lite här och där, men man bör ju sköta det snyggt (om inte annat för att inte riskera att åka dit pga någon FL-angivare. BTW, DET var ironi Flört)
  • Anonym (Äger)

Är det nästan bara kvinnor som äger salongerna

• Anonym (.)
    Anonym (Äger) skrev 2021-06-24 20:01:13 följande:

Är det nästan bara kvinnor som äger salongerna

Varför ta diskussionen i just den där riktningen.. Ifall det är en 'Man alt. En Kvinnosak med att ha o äga Skönhetssalong?

Spelar det någon roll i frågan!?.. För att det handlade om hur man bemöter en alltid trasig Babs- kortläsare.
  • Anonym (2010)

Tråden är mer än 10 år gammal.

• Anonym (Äger)
    Anonym (.) skrev 2021-06-24 20:13:03 följande:
    Varför ta diskussionen i just den där riktningen.. Ifall det är en 'Man alt. En Kvinnosak med att ha o äga Skönhetssalong?

Spelar det någon roll i frågan!?.. För att det handlade om hur man bemöter en alltid trasig Babs- kortläsare.
    undrar eftersom det verkar vara ganska kvinnodominerande 
  • Anonym (.)
    Anonym (Äger) skrev 2021-06-24 20:16:51 följande:
    Aha okej. Men då så.
  • Anonym (Hmm)

Jag tror vi alla förstår varför. Du kan ju fråga varför den har varit sönder i 1 år. Men du kan inte göra mer. Det finns nog föera ställen i Göteborg som är lika duktiga om inte duktigare. Byt salong, det skulle jag ha gjort då detta skulle störa mig.

• Anonym (2010)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-06-25 02:16:37 följande:

Jag tror vi alla förstår varför. Du kan ju fråga varför den har varit sönder i 1 år. Men du kan inte göra mer. Det finns nog föera ställen i Göteborg som är lika duktiga om inte duktigare. Byt salong, det skulle jag ha gjort då detta skulle störa mig.

Anonym (Jo) skrev 2021-06-25 16:32:07 följande:

Byt salong.

Tråden är mer än 10 år gammal.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Äger) skrev 2021-06-24 20:16:51 följande:

Varför kommenterar du en 11 år gammal tråd alls? Varför tror du den är aktuell?
Svar på tråden Skönhetsalongen vill alltid ha kontanter, trots kortmaskin..